A pók beszövi a tanksapkát.....
Szöveges ítélet
Akkor jöjjön néhány jó és rossz tulajdonság.
Először a rosszak:
- elindulásnál 11.000km-es ismeretség után is belefutok néha egy-egy lefulladásba.
Valószínű az elektromos gázpedál nyűgje. Két esetben nem fullad le, vagy nem érsz a pedálhoz, csak kuplunggal alapjáraton indulsz, vagy nyomod a gázt (na azért nem mint a barom, nem kell agyonpörgetni). A "picit hozzáérek és elindul" hozzáállás nem nyerő.
Szóval vagy nem nyomod, vagy a picinél egy picit jobban. :)
- nyikorgó műanyag burkolatok. Szerencsére az idegesítő mértéktől messze van, de egy szövet ajtó-kárpitos autóból átülve sajnos hallani. (melegben jellemzőbb)
- ha kiszállásnál véletlenül meghúzza az ember a refi kapcsolóját, és nem veszi észre akkor reggel kellemetlen meglepetés lesz a lemerült akku. Ugyanis a refi (mivel egy kapcsolón van a fénykürttel) kivett kulcsnál is működik. :)
És akkor jöjjenek a jók:
Ami különösen tetszik benne, az a forma. Igen, tudom, nem izgalmas (hogy autós újságírók mostanában gyakran használt szavaival éljek) mert élhető, emészthető és főképp autó (!!!) formája van, de én így szeretem. Nincs A oszlopig nyúló első lámpa, 6nm hűtőmaszk, lőrés oldalablakok, cicaszem menetfény, stb.... Helyette viszont van praktikusság, pakolhatóság, használhatóság és egy tartósabb, nem "fél évig kitartó izgalmas" forma.
- biztonság: 6 légzsák, ABS, ESP. Azt hiszem ha ennél több minden lenne, már nem én vezetném az autót. :)
- fej és lábtér tapasztalataim alapján bőségesen elegendő egy 185cm-es felnőttnek, mind elöl, mind hátul.
- az ülések hosszabb távon is kényelmesek, nekem legalábbis még nem volt "kockás-fenék" érzetem hosszabb utak során sem.
- a csomagtér.... egy komplett II. világháborús harcoló alakulat belefér, 2 heti ellátmánnyal. :) De tényleg... Akinek ez nem elég, annak nem személyautó kell. :)
- A motor kifejezetten csendes egy dízelhez képest. (bár lehet csak nekem tetszik a beszűrődő morgása és ezt nem zajnak tekintem) :) Megbízhatóságát nem illetheti rossz kritika. (kopp-kopp-kopp) Eddig semmi, a legapróbb probléma sem jött elő.
Olvastam turbó hibákról, eltömődött turbó olajvezeték szűrőkről,... Ennek tudatában a vásárlás után az első dolgom egy komplett szervíz volt. Olajcsere előtt kapott egy belső motor-öblítést. (Ford által jóváhagyott öblítő adalékkal, nem prolong és egyébb csodaszerrel) És ezt minden olajcsere előtt meg fogom tenni. Drága szerelőm rávilágított hogy nem csoda, ha eltömődik a turbó olajcsövében lévő kis szűrő (főleg városi használatú autóknál) mert a kis PSA blokkban kemény 3l olajnak kell 20.000km-es csereperiódus alatt lebegtetni a kormot és egyéb szennyeződéseket, ami azért valljuk be, nem kevés. :) Lényeg: normálisan karbantartott aután nem okozhat gondot.
- menetteljesítmény: 110Le, 240Nm. Tudom-tudom, nem egy Ferrari, de nekem bőven elég. (aki azt mondja, hogy közúton ennél többet vagy akár ezt a teljesítményt is kihasználja, annak csak gratulálni tudok) Autópályán gond nélkül tartja hegynek völgynek a 140-150-es tempót, előzésekhez bőven elegendő tartalékkal rendelkezik, lámpától-lámpáig meg versenyezzenek a lámák. :)
- ami a fogyasztást illeti, ez erősen láb és mentalitás függő.
Olvastam más népítéletekben 4-től 7l-ig mindent. (némelyiket kicsit kétkedve)
Saját tapasztalatom, fed-komp és számolás alapján is:
autópálya: 130-140km/h-nál - 5,2-5,3l/100km
országút: 90km/h-nál hosszabb távon - 3,5-4,3l/100km között (domborzati viszony + falvak száma erősen befolyásolja; a cstolt képen is látható, volt már 3,1l/100km is)
város: passz. (tisztán, városban sosem használtam)
vegyes: 4,5-4,6l/100km (napi szinten ingázok Bp agglomeráció - Bp belváros vonalon, kb 50-50% elosztásban) Szóval a fogyasztás egy ekkora bálnától, illetve "fókától" :) igen csak jónak mondható.
- részecskeszűrő. Bár van aki ezt a rossz dolgok közé sorolná, én a jók közé tenném.
Mert így zöld matricát kap az autó, szmogriadókor is vígan autózhat vele az ember.
A részecskeszűrő cserét pedig ki lehet váltani egy tisztítással, töredék árért.
- A futómű. Nos tény ami tény, nem puha a kicsike, de azt hiszem keménységét csak a magyar útminőség teszi észrevehetővé. Ellenben zseniálisan teszi a dolgát. Az autó normál használat mellett kiemelkedően stabil, kiszámítható és könynen vezethető.
Hála a szervó erősség állíthatóságának, nincs túlszervózóttság érzés, elegendő információ jut a vezetőhöz a kormányon keresztül is. Nekem bejövős. :)
Update1:
Közel 20.000 együtt töltött km után még mindig tartom a véleményem.
Imádom. :)
Hibalista
- A vezetett 11.000km alatt azt hiszem semmi.... - Ja, de.... a bal első helyzetjelző izzó szorult cserére. :) - - 100.000km-nél a jobb első lengéscsillapító engedni kezdte az olajat. - Csere...
Ide hordtam szervizbe
ESS Motor Kft.A Focus-ok doktora. :)Zseniálisan korrekt, precíz, megbízható,az autóra, tisztaságára betegesen figyelő szervíz.Talán mindent elmond, hogy a családban "élő" másik Focus250km-ről jár ide a kötelező szervizekre. :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 83000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Felicia 1,3LXi Pearl | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
