A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1,6 TDCi DPF Turnier 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A pók beszövi a tanksapkát.....

Szöveges ítélet

Akkor jöjjön néhány jó és rossz tulajdonság.

Először a rosszak:
- elindulásnál 11.000km-es ismeretség után is belefutok néha egy-egy lefulladásba.
Valószínű az elektromos gázpedál nyűgje. Két esetben nem fullad le, vagy nem érsz a pedálhoz, csak kuplunggal alapjáraton indulsz, vagy nyomod a gázt (na azért nem mint a barom, nem kell agyonpörgetni). A "picit hozzáérek és elindul" hozzáállás nem nyerő.
Szóval vagy nem nyomod, vagy a picinél egy picit jobban. :)
- nyikorgó műanyag burkolatok. Szerencsére az idegesítő mértéktől messze van, de egy szövet ajtó-kárpitos autóból átülve sajnos hallani. (melegben jellemzőbb)
- ha kiszállásnál véletlenül meghúzza az ember a refi kapcsolóját, és nem veszi észre akkor reggel kellemetlen meglepetés lesz a lemerült akku. Ugyanis a refi (mivel egy kapcsolón van a fénykürttel) kivett kulcsnál is működik. :)

És akkor jöjjenek a jók:
Ami különösen tetszik benne, az a forma. Igen, tudom, nem izgalmas (hogy autós újságírók mostanában gyakran használt szavaival éljek) mert élhető, emészthető és főképp autó (!!!) formája van, de én így szeretem. Nincs A oszlopig nyúló első lámpa, 6nm hűtőmaszk, lőrés oldalablakok, cicaszem menetfény, stb.... Helyette viszont van praktikusság, pakolhatóság, használhatóság és egy tartósabb, nem "fél évig kitartó izgalmas" forma.
- biztonság: 6 légzsák, ABS, ESP. Azt hiszem ha ennél több minden lenne, már nem én vezetném az autót. :)
- fej és lábtér tapasztalataim alapján bőségesen elegendő egy 185cm-es felnőttnek, mind elöl, mind hátul.
- az ülések hosszabb távon is kényelmesek, nekem legalábbis még nem volt "kockás-fenék" érzetem hosszabb utak során sem.
- a csomagtér.... egy komplett II. világháborús harcoló alakulat belefér, 2 heti ellátmánnyal. :) De tényleg... Akinek ez nem elég, annak nem személyautó kell. :)
- A motor kifejezetten csendes egy dízelhez képest. (bár lehet csak nekem tetszik a beszűrődő morgása és ezt nem zajnak tekintem) :) Megbízhatóságát nem illetheti rossz kritika. (kopp-kopp-kopp) Eddig semmi, a legapróbb probléma sem jött elő.
Olvastam turbó hibákról, eltömődött turbó olajvezeték szűrőkről,... Ennek tudatában a vásárlás után az első dolgom egy komplett szervíz volt. Olajcsere előtt kapott egy belső motor-öblítést. (Ford által jóváhagyott öblítő adalékkal, nem prolong és egyébb csodaszerrel) És ezt minden olajcsere előtt meg fogom tenni. Drága szerelőm rávilágított hogy nem csoda, ha eltömődik a turbó olajcsövében lévő kis szűrő (főleg városi használatú autóknál) mert a kis PSA blokkban kemény 3l olajnak kell 20.000km-es csereperiódus alatt lebegtetni a kormot és egyéb szennyeződéseket, ami azért valljuk be, nem kevés. :) Lényeg: normálisan karbantartott aután nem okozhat gondot.
- menetteljesítmény: 110Le, 240Nm. Tudom-tudom, nem egy Ferrari, de nekem bőven elég. (aki azt mondja, hogy közúton ennél többet vagy akár ezt a teljesítményt is kihasználja, annak csak gratulálni tudok) Autópályán gond nélkül tartja hegynek völgynek a 140-150-es tempót, előzésekhez bőven elegendő tartalékkal rendelkezik, lámpától-lámpáig meg versenyezzenek a lámák. :)
- ami a fogyasztást illeti, ez erősen láb és mentalitás függő.
Olvastam más népítéletekben 4-től 7l-ig mindent. (némelyiket kicsit kétkedve)
Saját tapasztalatom, fed-komp és számolás alapján is:
autópálya: 130-140km/h-nál - 5,2-5,3l/100km
országút: 90km/h-nál hosszabb távon - 3,5-4,3l/100km között (domborzati viszony + falvak száma erősen befolyásolja; a cstolt képen is látható, volt már 3,1l/100km is)
város: passz. (tisztán, városban sosem használtam)
vegyes: 4,5-4,6l/100km (napi szinten ingázok Bp agglomeráció - Bp belváros vonalon, kb 50-50% elosztásban) Szóval a fogyasztás egy ekkora bálnától, illetve "fókától" :) igen csak jónak mondható.
- részecskeszűrő. Bár van aki ezt a rossz dolgok közé sorolná, én a jók közé tenném.
Mert így zöld matricát kap az autó, szmogriadókor is vígan autózhat vele az ember.
A részecskeszűrő cserét pedig ki lehet váltani egy tisztítással, töredék árért.
- A futómű. Nos tény ami tény, nem puha a kicsike, de azt hiszem keménységét csak a magyar útminőség teszi észrevehetővé. Ellenben zseniálisan teszi a dolgát. Az autó normál használat mellett kiemelkedően stabil, kiszámítható és könynen vezethető.
Hála a szervó erősség állíthatóságának, nincs túlszervózóttság érzés, elegendő információ jut a vezetőhöz a kormányon keresztül is. Nekem bejövős. :)

Update1:
Közel 20.000 együtt töltött km után még mindig tartom a véleményem.
Imádom. :)

Hibalista

- A vezetett 11.000km alatt azt hiszem semmi.... - Ja, de.... a bal első helyzetjelző izzó szorult cserére. :) - - 100.000km-nél a jobb első lengéscsillapító engedni kezdte az olajat. - Csere...

Ide hordtam szervizbe

ESS Motor Kft.A Focus-ok doktora. :)Zseniálisan korrekt, precíz, megbízható,az autóra, tisztaságára betegesen figyelő szervíz.Talán mindent elmond, hogy a családban "élő" másik Focus250km-ről jár ide a kötelező szervizekre. :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 83000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 19000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Felicia 1,3LXi Pearl Következő autója? Focus
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)