A megbízható kék villám a cégnek és a családnak
Szöveges ítélet
Rögtön átvétel után (ca. 600 km) chiptuning (motorvezérlő szoftverben állítás) 110 LE-re. Mivel nem mentem előtte sem durván vele, nem tudtam igazolni a plusz nyomatékot vagy lóerőt, jól ment előtte is, utána is.
Lépcsőshátú változat, 5-sebességes, 15-ös sima Michelin gumikkal.
Lehet vele keményen is menni, de én egy kifejezetten pehelysúlyú lábbal közlekedő egyén vagyok, így legfeljebb egy-két élesebb kanyarban sikerült aktiválni az ESP-t, gyorsítás közben. Ez egyértelműen dícséri mind a nyomatékot, mind az elektronikát. Halálfélelmem sosem volt, a kormány nincs túlszervózva a sport és standard állásban, de a comfort fokozat már nyúlós. Egyébként 2000-nél (20-30-50-80 km/h) lehet és érdemes váltani, bár afölött is jól húz valameddig.
Legtöbbször országúton hajtottam, ott 90-110 körül volt az optimum sebesség, fogyasztás: 4-4.3 L, klímával 4,6. Autópályán 130-140-nel haladva a vegyes szintén 4,7 körül, az átfolyó 5,6 volt. Városban úgyszintén, átlag 4,5L, 50-55 km/h-nál. Szóval le a kalappal a Peugeot motor előtt, frankó!
Klíma hatékony, de a 3-4 ventifokozat már túl hangos, fűtésről csak meleg motornál lehetett beszélni, bár télen a jégmentesítés működött az első szélvédőn is klímával és belső keringtetéssel. Pollenszűrő+szagszűrő hatékony, szintén jó a tükrök szárítása a fűtés miatt még esőben is!
Gyári 1CD-s rádió jól szól, bár a vétele gyengébb az átlagnál a gyári antennával.
Ülése kényelmes állítható deréktámasz nélkül is, de az én alkatomnak (173cm, 65 kg) nem volt semmi oldaltartás. Hátul nem utaztam benne, de a feleségem sem panaszkodott sosem.
106cm-es plazmatévé befért hátra, állítva, dobozostul!
Kilátás oké, fények oké.
Utáltam:
- az első ablaktörlőlapátok gyárilag és az utána vásárolt gyári termék (10e Ft) esetében is sz@rt sem érnek. Elég egy darab irinyópirinyó rászáradt kosz az üvegen és már ki is harapta a gumit, az meg csíkoz mint állat.
- nincs ablakmosó-szint figyelmeztetés
- hiába hajtod be a külső tükröket, nem lesz kisebb tőle az autó, tán 4 cm-t. Ja és persze a mosó kihajtja őket...
- csomagtartó ajtó néha csak 2-3. alkalomra volt hajlandó belekapaszkodni a zárfülbe lecsapáskor.
- bumfordi, primitív és ezért felesleges kormány melletti rádióvezérlő
Hibalista
- Gyakorlatilag elektromos, mechanikai vagy más, a haladást akadályozó hibája nem volt amíg én hajtottam.
- Az egyik külső tükörlap repedt meg, vagy valaki belerúgott, vagy a mosó pendítette meg erősebben. Csere, 10e Ft a márkaszervízben.
Ide hordtam szervizbe
FX Pécs
Csak a kötelező szervízekre volt szükség. Olajat annyira ette csak, hogy a 20 000 km-es intervallumok között sosem kellett utántölteni. Ezek a kötelezők viszont rohadt drágák (53e Ft)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Megane 1.6 benzin | Következő autója? | magamnak is Ford-ot veszek talán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
