A legjobb ár-értékű autó
Szöveges ítélet
Azt hiszem, hogy nagyjából azt kaptam, amire számítottam, és nem hiszem, hogy teljesítményben a magyar utakra kellene ennél jobb!
Egy f asztra tds ből ültem át ebbe az autóba. Nem volt tervezve a csere, de már vásárlás előtt több mint fél éve nézegettem az ismerősöm kereskedésében.
Közben ki is próbáltam, és ez csak még jobban bebizonyította, hogy ez a kocsi minden igényemet kielégítené!
Egy szerencsétlen ügyből kifolyólag (lakásvásárlás meghiúsult)
úgy döntöttünk, hogy belevágunk!
Nem volt zságbamacska, de azért mire minden ami nekem fontos rákerült a vételár felett legalább újabb 200 000Ft-t ráköltöttem!
Eközben azért fény derült egy-két hülyeségre, ami az asztrát nem jellemezte.
Ezek igazából csakm apróságok, de értelmetlenek: külön csavar való a lemezfelnire, és az alufelnire(hála isten nekem a lemezfelnire kellett csavart szereznem 450Ft/db*25, mert alufelni csavar kb 2000 ft/db lett volna), eltérően minden normális kombitól, amik tetőkorláttal vannak ellátva, ezen spéci tetősin van, amihez persze csak spéci tetőcsomagtartó jó, ami meg szélesebb, mint az átlag, igy a box felfogatásához is új bilincsek kellettek!
Ettől függetlenül, úgy tűnik, hogy a család hamar megszerette a jót, hiszen GIA felszereltségből adódóan elég sok extra szolgálja a kényelmünket.A nyaralás alkalmával bebizonyosodott, hogy megpakolva 4 személlyel is kényelmesen tudta tartani a 140-es tempót hegynek-völgynek!
Ezen a hosszú úton 6,3 liter volt a fogyasztás(ez a 109 le-s változat)
A futóművéről nagyon jókat olvastam, amit nagyjából meg is tudok erősíteni, bár szereintem az asztráé is jó volt.
A javítási költségei viszont jóval magasabbak előző autómhoz képest, de ezzel azért kalkuláltam is, hiszen ez egy jóval újabb konstrukció.
A váltóval néha nem vagyok megelégedve, mert egyesbe néha nem tudom rögtön betenni, nert egy picit megakad, de aztán picit erősebben megtolva már pontosan veszi(mindenféle kattogás nélkül)
A 20e km-t sikerült különösebb (kopásból adódóakon kívüli)hiba nélkül megtenni, bár az utóbbi időben autópályán néha egy-egy pillanatra megtorpan, mintha valami szennyeződés lenne a dieselben, de egyenlőre ennek nem sikerült kitalálni az okát. A kompjúter nem mutatott semmi okosat erről!
Összességében kijelenthető, hogy nagyon elégedett vagyok vele, hiszen kényelmes, normál, tempós,de nem versenyzői használatra kiváló, biztonságos autót sikerült vásárolnom, mindenkinek ajánlom!
Még egy apró tervezési hiba:
Az első kerekek felverik a kavicsokat, mind a sárhányó részhez, valamint a hátsó ajtók ívéhez, leverve onnan a festéket, ami nekem már rohadni kezdett, ezeket azonban javíttattam!
Hibalista
- első lengéscsillapítók+ bal hátsó kerékcsapágy: 90 000Ft
Ide hordtam szervizbe
Ismerős autószerelő
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
ismerős szervíz
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 92700 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 1,7 TDS | Következő autója? | insignia, astra J, ??? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
