A kisétkű "rabszolga"
Szöveges ítélet
2009-ben vettem két éves korában 38000 km-el. Ez a 109 LE-s változat
2016-ban adtam el.
Végig elégedett voltam vele, pár apróságot leszámítva.
Megbízható társ volt. Soha nem hagyott ott sehol.
A fogyasztásáról ódákat tudnék zengeni.
Hihetetlen, de országúton képes volt akár 3.9L-rel is elmenni.
Persze ekkor óvatos 90-es volt a tempó, de mégis számomra hihetetlen.
Egy 3000 km-es görögországi nyaralást ami nagyrészt pálya, kisrészt város, kisrészt országút volt 5L-es átlaggal teljesített a drága. :-)
És ez a tulajdonsága végig megvolt. Nem kopott, nem kopogott, nem füstölt.
Persze folyamatosan szervizeltettem.
Ez a dízelmotor tényleg elnyűhetetlen.
Egyetlen rákfenéje van, mégpedig az egr-szelep.
Na ez kár, hogy benne van.
Ez 120 ezer km felett elkezdett kormolódni.
Folyamatos szoftveres regeneráció és plusz adalékolás mellett lehetett csak járni vele, de így is pár száz km-enként visszatért a rázkódás és nyomatékvesztés.
A szerelőm cserét javasolt.
Emiatt és az időszerű részecskeszűrő-csere miatt az eladás mellett döntöttem.
Persze korrekten tájékoztattam az új tulajt erről, de ő képben volt, ismerte az egr-problémát, mivel fordmániás.
Mindent összevetve, ha valaki olcsón akar járni, akkor vegyen ilyet. Nem bánja meg.
De csak hosszú utakra javaslom. Városi rövid menetre nem alkalmas a kormolódás miatt.
Hibalista
- Lengéscsillapító talán kétszer is. - Szilentek 100e-nél nyikorogtak - egr-szelep 125000 km-nél (ezért adtam el) - Ezeken kívül csak a szokásos kopóalkatrészek cseréje történt meg
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 87000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | almera | Következő autója? | Pulsar |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
