A király meztelen! (najó, gatya van rajta)
Szöveges ítélet
szeretem: brutális erő (190 az érdi emelkedő tetején, meg nagyarcú villogó xenonosokat lehet szívatni az autópályán, amikor 160 környékétől elkezdenek keresni, hogy hova lettem :)) ), jó váltó (bár mostanában az is kezd szórakozni...), jó hifi, szerintem kényelmes, az index 1 nyomásra 3-at villan, és nagyjából ennyi...
nemszeretem: bázi sok fogyasztás, budapesti dugókkal tarkítva simán 9,5!!! ha megyek országúton is, a vegyes 8, tempomattal 80 táján és szinte nem nyúlok a pedálokhoz esetleg 5,5; ablaktörlő kifejezetten balesetveszélyesen nem töröl télen (ezatisztagumieeróbléd); fék alulméretezett, határozatlan, nagy erőt igényel; egyenetlen úton, kanyarban a 320 nm szó szerint szétveri az elejét (akkorát üt elpattogva, hogy megijedek, meg a cd is elhallgat másodpercekre).
nem értem: mitől tartják olyan jónak a futóművet... szerintem semmi extra, magas az autó, a kanyarsebesség legfeljebb átlagos (lehet, a gumi miatt, de nekem soxor megcsúszik hamar, ha forszírozom a kanyart); miért nem lehet egy normális ablaktörlő esőautomatikát csinálni, ha másoknak sikerült; miért alig kevesebb a bosszantó hiba, mint a 307-esben (!) - ez a szelepnyitásos okoskodás kereszteződésben való lefulladással majdnem egy csattanáshoz vezetett, mert amikor kiengedtek, senki sem számított arra, hogy effektíve ott le is cövekelek :); a fedélzeti számítógép miért csak átlagfogyasztást mér, pillanatnyit nem, és miért jelzi, hogy hátralévő km 0, amikor még 6 liter van a tankban; miért kell a térdemet szétverni a hifi kormány(oszlop tövéről)vezérlőjén; és végül a gyújtás levételével miért "hal meg" az egész autó - ilyen utólagos abalkhúzogatás, rádióhallgatás, stb. jól esne :) ...
igazából alkalmam volt sok autót kipróbálni - ez egy teljesen átlagos gép, nem is rosszabb/jobb, szebb/csúnyább, kényelmesebb/kényelmetlenebb, mint a többi... a nyiszorgásokat, bosszantó hibákat gyártás kezdetéről eredő gyermeteg dolgoknak tudom be, de a jó motor-váltó miatti lelkesedést ezek rendesen letörik... ha esetleg ezeket kijavítanák, akkor tényleg jó autó lehetne.
a baj az, hogy a jelenlegi autópiacról igazából nem tudok tényleg szerethető, dinamikus, kompromisszumot nem igénylő, értékarányos autót mondani - ez sem az!
...ítélet 2.
másfél éve használom, 44000 van benne... kicsit összekoptunk. a fék változatlanul siralmas, a futómű - ha megtanulja/szokja az ember - tényleg stabil, csak nem kell félni :) az eredeti gumigarnitúra volt kritikán aluli, most nem írom ide a gumiemberke nevét
a 2. hibát kijavították, vmi bosszantó blőd, garis, má nem emléxem
viszont a jó hír: az izzócsere gyakorlatlanul is max. 10 perc, nekem sajnos már 5 alatt megy, kb. a harmadik izzó van benne per lámpa. Annyira "bonyolult", hogy ilyet még nem láttam: 1 csavar kinyit, két pöcök kikattint (ehhez az átlagosnál kicsit hosszabb csavarhúzó kell), ház kihúz, és már tekerheted is ki az izzót. lehet, a hdi-s gyárral nemcsak motorügyben kellene egyeztetniük :))
ami probléma - a nyiszorgások, futműhangok, kopogások egyre erősödnek és vmi villanymotor szerű hang alapjárat felett folyamatosan előjön.
igazából megbízható járgány lett, a tavasz óta semmi sem romlott el rajta, a térdem már kifaragta a rádióvezérlő, talán kicsit kezdem szeretni.. viszont jön a tél és ablakot kéne törölni :/
Hibalista
- 1. ötödik ajtó egy rossz tömítés miatt menet közben folyamatosan kinyílt a fékpedál lenyomására... 2. randomszerűen visszaesik a fordulat/ nem pörög fel (állítólag vmi szelep nem nyit a koromlerakódástól?) 3. kuplungpedál nyomásra állandóan nyiszorog, egyéb rejtélyes hangok az utastér különféle részeiből 4. sűrűn kell izzót cserélni
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 307 | Következő autója? | nemtom |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
