A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1.6 Ti-VCT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A céges Focus

Szöveges ítélet

Elöljáróban gyorsan le szeretném szögezni- céges, és mindössze 2 hónapos autóról van szó, így a ´fenntartási költségek´, ´szerviztapasztalat´ és ´megbízhatóság´ pontokat kéretik figyelmen kívül hagyni. Lássuk a tapasztalatokat!
A fekete sedant két hónapja vettem át, a kilométerszámláló hamarosan átfordul a 9000-en.
Megjelenés, forma:
Éppen lemaradtam a ráncfelvarráson átesett Focusról, de egy percig sem bánom. Nekem jobban tetszik a II lámpája, mint az új Mondeoból átemelt fényszórók. A sedan elegáns, szép, "csajozós", bár a Trend kivitelhez nem jár az alufelni.
A terjeselmes farból fakadóan a csomagtér jópár bőröndöt képes befogadni.

Belső tér:
A kidolgozás igényes, eleve "összerakott" és masszív érzetet nyújt az autó. Hűtéssel/fűtéssel nincs gond. Mind az első, mind a hátsó üléseket többen dicsérték. Az ideális vezetési pozíció könnyen megtalálható.

A fenti információ csak a tényszerűség és teljesség érdekében került felsorolásra. Ami egy autóbolondnak számít, az bizony a motorháztető alatt található.
Szóval, hogy milyen is vezetni?
Az erősebbik, 115 lovas 1.6 benzines dolgozik a kocsi orrában. Papíron nem hangzik rosszul, de a valóságban már árnyaltabb a kép. Szóval, a negatívumok:
Éppen csak egy kicsivel megy jobban, mint a Focus I a 100 lovas egyhatossal- gondolom, a dinamika hiánya elsősorban az 1220 kg-os saját tömeg számlájára írható. A 16 szelepes Ti-VCT legnagyobb hibája hidegen jelentkezik. +5 fok alatt indítva az első 1-2 percben kellemetlen meglepetések érhetik az embert, mivel a motorvezérlés túlzottan vigyáz az erőmű egészségére- inkább alapjáraton hagyjuk járni ennyi ideig, akkor a következő problémák nem fordulhatnak elő:
kereszteződésből sportosan kifordulva a vezérlés ~1500-ig engedi a fordulatot, tovább gyorsítanék, ám utána örökkévalóságig tartó 1-1,5 mp-ig semmi (!), kétségbesett padlózásra hirtelen felpörög, ám ekkor csak azért úsztam meg a csattanást hátulról (a dudálást nem), mert a kolléga résen volt, és autója komoly fékrendszerrel rendelkezett...ezt az aljas trükköt rendszeresen alkalmazza az autó, ha lehetőséget kap rá (cégen belül már többet jártak így a többi Focus-szal is). Amennyiben hidegen csak szolidan gyorsítunk 1-ből 2-be váltva, akkor csak bakkecske módjára ugrál párat az autó, majd a nem kívánt öntörvényű akció szerencsére ezzel véget is ér.
A hangszigetelésen azért még dolgozhattak volna a Ford mérnökei- nincs igaza azoknak az ítélet-alkotóknak, akik a Fóka II-t csendes autónak titulálták, mert bizony nem az. Tipikus 16 szelepes, érces hangja van, ami nem lenne gond. De nincs az a fordulatszám-tartomány, ahol ne lehetne hallani a konstans morgást. Városi 50 negyedikben, országúti 90-es gurulás 5-ben, mindegy- zavaró, érces motorhang. Autópályán sem javul a helyzet, ´hála´ a rövid áttételezésű váltónak. 130-nál 3800, 150-nél 4400. Utóbbi tartománynál a szélzaj is kezdi kivenni a részét az akusztikai élményből. 170-nél a furdulatszámmérő elhagyja az ötezres jelzést, efelett a motor hangja exponenciálisan erősödik, 200-nál, a 6000-t nyaldosva már üvölt. Jópár alkalommal vezettem Focus I-et, amely autópályán jóval csendesebbnek bizonyult. KÁr volt a régi útról letérni...Hosszú úton (>800 km) a magas utazósebesség (de 160 max) és zaj negatív externáliájaként fejfájás nyugodtan kalkulálható, ez tapasztalat.
Sajnos az sem igaz, hogy terhelten sem változik a menetdinamika. Dehogynem. Igaz, sík útszakaszon valóban jól bírja a 115 tagú ménes, de egy komolyabb emelkedőn drámai módon vész el a sebesség. Keserves leckét kaphat az ember emelkedőkön, ahol még a kisebb lökettérfogatú és papíron jóval gyengébb, de újabb generációs dízelekkel sem szabad ujjat húzni. Ők nyomatékból ugyanolyan sebességgel felmennek, de a Ti-VCT-nek (rakottan elég hamar) bevérzik a szeme. Tüneti jelleggel a visszakapcsolás segíthet, de rombolja az egót, hogy 4-5000 felett forgatni a motort, hogy ne essen vissza jelentősen a sebesség. Önbizalmunk helyreállításaként egyenesben viszont vissza tudunk vágni.
Mert síkon egész jól gyorsul, és a motorhang eme kontextusban pozitív akusztikai élményként jelentkezik.
Kanyarban a kategóriában nincs párja- valószínűtlenül nagy sebességgel lehet a körforgalmakat, szűk kanyarokat abszolválni. Alig dől a kasztni, kiváló a tapadás is- nagyon nagyon bátornak kell ahhoz lenni, hogy a futóművön megjelenjenek az elbizonytalanodás jelei. A kormányzás is roppant precíz és közvetlen. A sebességváltó rövid úton, pontosan kapcsolható, soha nem téved, soha nem reccsen. Csak az a fránya áttételezés, ugye....

Összességében rendkívül kiforrott, átlag feletti minőséget képviselő autó. A kormányzás és a futómű.és talán még a váltó is a Focus I-hez hasonlóan etalon.
Nagy kár, hogy az egyhatos benzines kevés ebbe az autóba.
Alternatívaként a benzines rajongókon kívül felejtsük el a kétliteres blokkot.
Ott van a százas tempóig minden gyorsítás alkalmával kegyetlen módon kerregő, daráló 1.6 TdCi(felette érdekes módon kioltják a menetzajok), mellyel nem művészet 5,5 literrel vegyesben eljárogatni, és bármely <1.8 szívómotoros verdát le lehet villogni nyugodt szívvel az érdi emelkedőn.
Az 1.8-as még komolyabb tettekre is képes, a 2.0 TdCi pedig már-már élményautót varázsol a Focus-ból. Barátom, ahogy az a gép hatodikban még 160-ról elrugaszkodik...Talán egyszer a cég autóflotta-politikája megváltozik, és a turbó fütyülése lesz hallható gyorsításkor... :)

Hibalista

- Egyelőre semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? japán...
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)