A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1,6 benzin 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A cápa

Szöveges ítélet

Az előzmények:

A ’90-es évek vége környékén, álmodozó főiskolás koromban fogadtam meg, hogy lesz egyszer egy fókám. Tetszett, magával ragadott, 2008-ban teljesült. Most, hogy benne ülök, jöjjön az első néhány tapasztalat, első átvizsgálás után.

Kívülről:

Közel sem a régi fókusz. Talán valami, néhány vonáska megmaradt belőle, de kifinomultabb, „angolosabb” és teljesen letisztult lett. Álmaim autóját sikerült még csinosabbá tenni. A négyajtós „autóalakú” példány mellett döntöttem, mindig is ez jött be. Ha a kerti padon ülünk és kezünkben egy hideg sörrel bámuljuk, láthatjuk az egyenletesen emelkedő vonalat, ami egészen a fenekéig tart, mint egy fantasztikus nő, aki próbálja reklámozni szépen kidolgozott hátsó felét. Miután ez a látvány kellőképpen felkeltette érdeklődésünket, természetes, hogy kíváncsiak vagyunk rá szemből, ahol a következő meglepetés éri a gyanútlan sörözgetőt: hatalmas, harapni készülő cápához hasonlító orr rész, ami a „Bazzeg, vidd innen, félek tőle!” fonémák ismételgetését váltja ki az emberből. Olyan kívülről, mint egy vad feleség, aki néha szeretné csábos has(fenék) táncával kényeztetni üzembentartóját. Gyönyörű vonalai, egyben lágy és vad vonásai, tiszteletet parancsoló megjelenése miatt a külső 10-ből 10 pontot kap…na. Ha nem mennék hozzá közel és nem venném észre a kis pattanásokat az arcán, ami itt-ott elszórt, véletlenszerűen megjelenő, kopogós, kemény, mozgó tejfog állagú fekete műanyag elemek formájában materializálódik. Konkrétan elég, ha például kopogtatunk kicsit a tükör környékén néhány helyen. Így lett a 10-ből 6 pont. A pontlevonás köszönhető még a nem zárható tanksapának. Tudnék belőle lopni, hiába "hülyebiztos és lopásbiztos" a benzintank.

Belülről:

Első dolog amit kipróbáltam: beférek magam mögé. Átlag 186cm-rel ez elvárható tőle, be is jött. Dicséretes dolog a puha, jó minőségű, egyáltalán nem kopogós anyagok halmaza, amiket élvezet markolászni, mert akár mint stresszgyurma is tudnak funkcionálni ha esetleg a fővárosi csúcsforgalomban dugót kürttel oszlatni próbáló barmok tömege vesz körül. Az ajtókárpit hiánya egyáltalán nem sokkol, mivel vannak pollenallergiás haverok, akik gyakran megfordulnak majd benne esti burgerezés előtt. A pakolóhelyekkel semmi probléma, mindig találok helyet annak, aminek akarok. A könyöktámasz ötletes, jó, hogy előretolható, viszont hiányzik a rögzítési lehetőség, 40km alatt legalább ötször előre kell tolni, mert folyamatosan visszacsúszik (ez -0,5). Kegyetlen a műszerfal, a mutatók jól átláthatók, persze aki nem vezetett még IFÁT, annak szokni kell, hogy némelyik fejjel lefelé áll. Az ülések jól tartanak, hosszabb (450km) úton is kényelmes, pozitív a jól eldugott rögzítőfék, a pohártartók, és a 2db 12V-os csatlakozó. A belső 10-ből 9 pont.

A volán mögött:

Amire használom, bőven elég az 1,6-os benzines, 100 lovas motor. Dolgoznom kell vele, évente 5-6-szor elmegyünk hegyet mászni, évente kb 30 000 km-et megyek. Kellemes a fogyasztása: 90-nél 5,6 körül, városban pedig átlag 8 liter. Pályán 130-140-es tempónál sem megy 7,5 fölé. A zajok jók, mindenről tudok, de semmi sem zavar, lehet vele suhangatni akár jóféle metálzene, akár a Queen Bohém rapszódiája mellet is. Még ismerkedünk, az alig 2500 km még nagyon fiatal kapcsolat, de biztató, a ’Jó az ágyban, hátha főzni is tud’ érzést kelti. 30000 körül úgyis fogok írni még róla. Eddig 10-ből 10 pont. Tudom, hogy van jobb, csendesebb, jobban gyorsuló, nyomatékosabb, de ezt vártam el és ezt kaptam.

A futómű:

„Tökéletesre hangolva”. Nem lehet zavarba hozni. Szigorú, kemény és irányítható, tudja, hogy mit akarok és tudja, hogy azt hogyan csinálja meg. Akár az úton későn felröppenő búbos verebet kell hirtelen kikerülni, akár a pálinkát nyelt Józsibácsit az éjszaka közepén, akár a híres lapistói kanyarokban akarom tartani a sebességet, lehet rá számítani. Ez talán a legzseniálisabb része a gépnek. Élvezem. 10-ből 10

Csomagtartó:

Végre elfér a klubunk összes puskája és pisztolya egy helyen.

Szerviz, szalon (lokális):

Kultúrált környezet, Fordok és Volvok csábító bájai, segítőkész, korrekt, következetes emberek, gyors reagálás. Ha bármiben kel segítség, elég egy telefon vagy e-mail, és nem maradunk válasz nélkül. A szegedi telephelyet mindenkinek csak ajánlani tudom, aki nem csak bólogatást szeretne, de szívesen veszi a nagyon hasznos tanácsokat is. Ami ügyintézés, az korekt formában, gyorsan és pontosan zajlik, akár a pénzéhes lízingcégeket megelőző reakcióidővel is. „Csak kérdezz, válaszolnak” 10-ből 10 pont

Szerviz(assistance):

Ha kell majd (remélem, hogy nem), írok róla.


Egyelőre ennyi. Legközelebb 30 000 km-nél vagy baromi nagy gáznál fogok írni.


Frissítés:

Túl vagyunk a 20 000 km-es szervizen. A fentieket fenntartom. A jószág teljesen hozzám nőtt, a következő 6 évben (amíg a garancia tart) biztosan nem válnak külön útjaink.

Tapasztalatok:

- Általános: a futómű továbbra is zseniális, semmilyen körülmények között nem lehetett zavarba hozni, a telet is szereti. A fogyasztással továbbra is ki vagyok békülve, ennyit szivesen adok neki enni. A kényelem 10-ből 8 pont, változatlanul zavar, hogy a könyöktámaszt nem lehet rögzíteni, további éjszakai vezetés esetén zavar a műszerfal vörös háttérvilágítása (tuning lesz belőle: zöld vagy fehér...). Üzemanyagot rajtam kívül senki nem próbált belőle lopni, nekem sikerült, de én nem vagyok számottevő, mert az enyém:)
A csomagtér több, mint elég, kéthavi Tesco bevásárlás, illetve megyei lövészverseny minden fegyverszükséglete elfér.

- Szervíz: jó. Elvittem, olcsó volt (40 000 alatt), korrekt, amit otthon megcsináltam, ahhoz nem nyúltak (ellentétben a Skodával).

- Javítandók:

- Fedélzeti számítógép üzemanyag fogyasztás mérője nem rugalmas. A még megtehető km-ek száma nem változik, legfeljebb "lassabban csökken". Itt tanulhatna az Opeltől.

- A tükör melletti kemény műanyag háromszög ok egy régi Swiften, de itt nem.

- HOGY LEHET RÖGZÍTENI A KARTÁMASZT?????

- A csomagtér lehetne belülről nyitható.

- Elviselnék egy induláskor ajtókat és csomagteret záró rendszert.

- Ha belülről zárom az ajtókat, 3 éves unokaöcsém ki tudja nyitni a hátsó ajtót.

Összességében: zseniális autó (-2 pont a fentiek miatt) és egy nagyon jó szervízháttér (Ford Hovány Szeged). A Focust és a Szervízt egyaránt tudom ajánlani.

40 000-nél írok.

Hibalista

- eddig semmi

Ide hordtam szervizbe

Ford Hovány Szeged

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 24000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fabia Következő autója? Mondeo
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)