A 4-kerekű Doxa óra
Szöveges ítélet
Évekig tartottam ettől a 90LE 1.6 TDCI motortól. Diesel, meg nagynyomású pumpa, injektor, turbó, meg kettőstömegű.
Ezek hallatán bele kell esni a pánikba. Jáááj.
Aztán egy benzines Focus 1 és benzines Focus 2 után (mellé) feleségemnek vettem, munkánk és gyerekek (3db, akarom mondani: 3fő) miatt megoldhatatlan lett az életünk. Lett 2 egyforma generációjú, színű Ford Focus kombink.
Az átpakolás, gyerekülés esetleges átrakása, autócsere (gyerekek programjai miatt előfordult, hogy egyikünk letette itt-ott az autót a városban, másikunk felvette..stb.) miatt egyszerű volt a 2 tejesen azonos méretű autó. Lényeg, hogy 1:1-ben össze tudtuk hasonlítani a motort.
Azóta bánom, hogy nem ültem bele hamarabb. Még egy ilyen gondozásmentes autónk még nem volt! Városban sikerül 5l/100km felé rugdosni a fogyasztását, de egyébként szerintünk termeli az üzemanyagot. (5 fős 10 napos Görögországi nyaralás átlaga, 40 fokban, klímával, Macedón/Szerb hegyi autópályázással, hazafelé 1xx-el [jóhogy nem írom ide...] 5.2l/100km). Ez még az utolsó DPF nélküli, ezért nem a 109 LE-st választottuk. Nem volt rossz döntés...
A 90LE ne tévesszen meg senkit. Ha jól emlékszem kb. 220Nm a nyomatéka, amivel majdnem duplázza az 1.6 100LE benzinest. Lámpánál vicces jeleneteket okoz az 1200kg és a nyomaték...
A beltér szerintem ennél a generációnál volt a legszebb, már ha egy Ford belteret szépnek lehet nevezni. Semmi csicsa (mint pl. a 3-as Fóka gomb-orgiája...). Letisztult, olyan semmi extra, autó beltér.
Hátul sajnos több, mint spártai a lábtér, de 10 év alatti gyerekekkel nem téma.
Csomagtér jól pakolható, (majdnem teljesen)síkba hajtható hátsó ülésekkel az IKEA nagy barátja lehetsz, háztartási géptől kezdve meglepően sokmindent el tud nyelni.
A futóműve egy csoda. Mai napig Audik/BMW/Mercik menekülnek előle a kanyarokban. Zseniális! Tényleg. Sokat vezettem német prémium autót (a javából, 140-400LE-ig), de futóműben nehéz kihívót találni. Ha nem érted miért annyival "egyszerűbb" a beltere, hova tették a pénzt... hát a futóműbe. Elől McPherson, hátul multilink (oldalanként 1 hossz és 3 kereszt lengőkar + stabilizátor).
Én csak ajánlani tudom. 5 év alatt 1-szer állt meg (nem, illetve nehezen indult: izzítőgyertyák túl magas ellenállás miatt nem indítottak). Gyári turbó és injektorok vannak benne, a kupplung, futómű meg fogyóeszköz, ha Budapesten jár az ember rendszeresen a belvárosban. 250ekm-el szerintem bármelyik másik modellnek becsületére válna.
Hibalista
- Ami elromlott:
- Izzítógyertya (Beru) - 4x4000 Ft
- Akkumulátor (Exide) - 24.000 Ft
- Tetőantenna talp (noname) + antenna (Ford) - 10.000 Ft (10 év korrózió...)
- Kupplungpedál rugó (Ford) - 3.000 Ft
- EGR szelep aktuátora kicsit ragadt - 0 Ft (szétszedés, pucolás, teflon spray után 1,5 éve hibátlanul működik... :-D)
-
- Amit a nem vájtfülűek ki sem cseréltek volna:
- Lengéscsillapító (Ford Motorcraft) - Elsők: 16eFt/db, hátsók: 9eFt/db (ezeket is inkább csak a 250ekm és 10 év miatt cseréltem)
- Első-hátsó lengőkarok - (Delphi/TRW/Febi/Ruiville) - kb. 60eFt összesen (szilentek hátul odavoltak)
- Komplett kupplungszett (LUK/Sachs kettőstömegűvel, kinyomóval) - 180.000 Ft (250ekm-nél igazából még 50ekm-t simán elment volna, de a kupplungtárcsa kopott volt. Kettőstömegűnek nem volt baja)
Ide hordtam szervizbe
Magamhoz. Viszonylag könnyen hozzáférhető minden a motortérben, rengeteg info, video elérhető MK2 Focus javításához. Mindenem nekem sincs a javításhoz, ezért a 9... :-D
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Ivanics Kft. Méhész utca.
Ők voltak az első gazdái, ilyen jól karbantartott autót még nem vettünk, beleértve vadonatúj szalonautónkat sem. Egyelőre nem szolgáltak rá a 10-nél rosszabbra.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 177000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Focus MK2 1.6 100LE benzin | Következő autója? | S-Max 2.0 TDCI Titanium |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
