7 év,74 ezer km után
Szöveges ítélet
Annak örömére írok,hogy most telt le a hitel róla,megkaptam a törzskönyvét!Szóval 7 éve,2006-ban még a válság előtti boldog időkben döntöttem úgy,hogy a 3 éves Daewoo Kalosomat lecserélem egy nagyobb,klímás új kocsira.Sok kereskedést végigjártam,a szóbajöhető tipusok a következők voltak:Skoda Octavia 1.6b(3,4 millió),Citroen C4 1.6b Vtr(3.5 millió),Chevrolet Lacetti combi 1.6b(3.2 millió),Kia Rio 1.5 crdi(3.4 millió).Végül a Ford mellett döntöttem(3.75 millió volt),ezt találtam mind közül a legjobbnak.Nagyon megtetszett a formája és ez tünt a legmasszívabbnak,legjobban kidolgozottnak.
Akkor az autóról,ami egy leendő vásárlót érdekelhet:Elől-hátul tágas,5 ajtós,de méretes a csomagtartója.5-6 órát zokszó nélkül le lehet vele vezetni.Az 1.6-os,100 lóerős motor jól mozgatja az autót,170-ig erőlködés nélkül gyorsul,utánna kicsit lassabban éri el a 190-es végsebességét.Szinte csak autópályán járok vele hosszú utakon,így volt időm a fogyasztás-sebesség legoptimálisabb arányát kikisérletezni.110-zel járok vele,ez még nem idegesítően lassú és stabilan hozza a 6.5 literes fogyasztást.130-nál 7.5,150-nél 8.5 liter a fogyasztása.Városit csak becsülni tudom,olyan 8 liter lehet.A kocsi legjobb része a futómű,még végsebesség környékén is stabíl és halk a futása.
A Trend Plus felszereltség már sok mindent tartalmaz.A legnagyobb királyság a tempomat!
Azért vannak amik nem tetszenek benne.Fényezése nagyon vékony,akár egy papírzacskó is megkarcolja.Rádiója jól szól,de nem tudja az MP3-at,és nem áll át új frekvenciára,ha gyengül a vétel.És kicsit bénának találon a kormány alatti vezérlőjét.Állítható az ülés magasság és a kormány is(4 írányba),de nagyon kis határok között.Ködlámpája gyakorlatilag csak dísz,észre se veszem,ha felkapcsolom.
Eddig két hibája volt.Egy nappal a garancia lejárta után elkezdett folyni belőle a kormányszervó olaja egy csatlakozónál.Természetesen a Ford Hoványnál elhajtottak,hogy a 3 év az 3 év.Egy maszekhoz mentem(New Focus KFT.),5 ezret mondtak a munkadíjra,de végül 25 ezret kértek.Állítólag sok mindent le kellett bontani a javításhoz.Szerintem csak lenyúltak.A második meghibásodás a klíma hűtő volt.Nagyon kicsit eresztette a gázt,de évente tölteni kellett.Végül nagy nehezen rájöttek,hogy a hűtőn egy szegecsnél engedett.Ez konstrukciós hiba volt,mert az új hűtőn már ott forrasztva volt.Ezen kívül csak olajak,szűrők és a gyertyák lettek cserélve.Még gyári az aksi,a fékbetét,a kuplung,gumik stb.Az autópályás használat nem nagyon amortizálja le.Műszakira csak bejelentettem és simán átmegy.
A "megérte a pénzét?" azért nem,mert a hitel miatt nagyon drága lett!Egyenlőre ennyit írok,majd folytatom,ha lesz valami.Még jó darabig biztos meg lesz..
Hibalista
- -szervó cső csatlakozó(2000,-ft alkatrész,25000 munkadíj) - -Klímafeltöltés 2x(11000,-ft/db) - -Klímahűtő csere(22000,-ft alkatrész,5000,-ft munkadíj)
Ide hordtam szervizbe
Ford Hovány Szeged-Nagyon drágák.60 ezer egy szervíz náluk,amit másutt 30-ból megúsztam...
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Gemini Szeged-Tápé,korrektek és viszonylag olcsón dolgoznak
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 74000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Kalos 1.4 8v | Következő autója? | 320d |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
