Ződike a 4x4-es levelibéka
Szöveges ítélet
Régóta nézegetem a Tempra hirdetéseket. Szerettem volna egy olcsó, jó, megbízható autót. Sajnos ezekből csak kettőt választhattam!:)) Mivel jó 4x4-s Tempra nincs Magyarországon, ezért vettem egy jó alapot. Van egy hajóm és azt is tudnia kell huzigálni, ezért fontos volt az összkerékhajtás. Terepjárókat is nézegettem, de hamar kiestek a rostán. Mindenképp millió alattit akartam. (a lakáshitelfelnihitelmotorhitel mellé már nem fér bele még egy törlesztö) Sajnos normális terepjáró nincs ennyiért. Mind szét van ütve, rohadva, nem stimmel a papírja...stb. Aztán még szempont volt az is, hogy a mindennapokban is tudjam használni. Kombi kell és légkondi, vonóhorog és kényelem. Aki vezetett már Temprát tudja, hogy ezeket tudja, sőt!
Van benne villanyablak, ABS, el.tükör, digit klíma, el. difizár..stb. Szuper nagy autó, tényleg. Én azt az elvet vallom, hogy minden autó olyan mint a gazdája! Ez egy örök igazság. Ennek az autónak az előző gazdija nem volt egy túl gondoskodó ember. Sajnos ez igaz a legtöbb Fiat tulajra is, kivételek persze vannak, de általánosságban ez egy "olcsó autó, jó bele a Tescós olaj is". A kopó alkatrészek is csak a legvégső stádiumban cserélődnek.:(
Pedig megérdemelné! Az első lengőkar egy egység a gömbfejjel, még a szilentek is gyárilag benne vannak. Gyakorlatilag ennek a cseréje felér egy első futómű felújítással. Jó minőségü lengőkar már 15e-től kapható. A hátsó felfüggesztés nem fix. Ott is lengőkarok vannak oldalanként. Ezek -használat függvényében- gyakorlatilag örök életűek. A futómű gyenge pontja a lengéscsillapító. Ezek szerintem kicsit alulméretezettek. Az én 4x4-esem 1380kg! Karosszériája már galvanizált, így rozsdát csak az utólagos hegesztéseknél találni. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a megvételkor már az első sárvédőn éktelenkedő mély karc, amely több, mint egy éve semmit nem változik. A belsőről csak annyit, hogy láttam már szebbet is, meg rondábbat is.:) Jó dolog benne az első, hátsó könyöklő, a plüss ülések. Utálom viszont az ülésmagasság állítóját: Mire jó a magasság, már nem lehet annyira hátratolni az ülést, hogy kényelmes legyen. Kicsit unalmas a középkonzol is. Ellenben van egy csomó pakolós zseb, jó dolog a tető sín is. A szine sem a szívem csücske -világoszöld metál-sajnos. Bordóba sokkal jobban néznek ki a Temprák.
Amint történik valami az autóval(utazás, szerelés, kicc-kocc), írok.
Hibalista
- Nálam nem volt semmi, ami elromlott volna rajta, de az előző gazdi gondatlansága, nemtörődömsége miatt azért volt vele gond.
- Pl: -szervószivattyú (gondolom olaj nélkül ment)
- -olajfolyások
- -kisebb kasztni hibák
Ide hordtam szervizbe
Csak én szerelem-szerelem!:)
Hogy ne bízzam el magam:5
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Golf GTI kabrió | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
