Szétrúgott, pizzaszagú igásló
Szöveges ítélet
2000-es évjáratú punto van (2 személyes kisteher).Az első 20000 ezer kilóméteren viszonylag megkímélten használták.Attól fogva kb. 2 éve pizzafutár-árubeszerző munkakörben hajtjuk.Az autó belül teljesen fapad, finoman szólva is ingerszegény, de az extrákat nem is várhatjuk el egy céges igáslótól. A műszerfalon van egy kilóméteróra, üzemanyag-szintjelző, egy analóg óra és ezzel kifújt. A kasztni olyan amilyen,de ezen egy deka rozsda sincs. Engem az zavar benne hogy semmiféle merevséget nem mutat, pl. ha az elejével felállok egy padkára úgy elcsavarodik a bódé,hogy kiszállás után nem tudom becsukni rendesen az ajtót, az oldalán pedíg egyszerűen egy tenyérnyi nagyságú helyen behorpad. Ezt régebben egy sima wc pumpával kihúzogattam, de ma már nem foglalkozok vele. Néha csak simán behorpad ha napon állok vele. Kb. 3 hónapja egy őz állta a kocsi útját (isten nyugosztalja): 2 első fényszóró, első lökös, kereszttartó, némi
hűtőtömítő, motorház és sárvédő kikalapálás és 38 ezer forint lett a végösszeg utángyártott cuccokból. Az autónak ez az egyik pozitívuma. Ebből az összegből nem biztos hogy a kategóriatársakat meg lehetne javítani. Az autó motorikusan egyszerűen zsír! 2 év alatt 90 ezer kilóméter, 90%-ban lakott területen hajtva és semmi baja, nem eszi az olajat, jól megy, a zöldkártyát a múltkor röhögve teljesítette, stb. Itt azért a srác rámszólt hogy jó lenne ha azért valami kipufogóvéget hegesztenék rá. Olyan 3-4 helyen már így is lerohadt az auspuff, de egy kisöreg két fröccsér´ meg szokta varrni. Azért a motor tartósságát természetesen növeli ha betartjuk a szervízintervallumokat. 15 ezrenként olajcsere, 90 ezernél cseréltem vezérműszíjat. Megvettem a boltban a szettet (szíj,feszítő, vízpumpa), hazavittem és kiderült hogy nem jó. Visszavittem a régivel együtt (amikor a boltos meglátta a régi szíjat, majdnem sírva fakadt olyan szar volt), és ott derült ki hogy a puntóé nem jó, hanem ilyen szíj valamilyen brazil pandában van. Kb 20 ezerből megvolt. 100 ezernél megadta magát a kuplung (eltört két lamella, szétment a csapágy, 26 ezer a valeo kuplungszett), ez inkább a folyamatos lakott területnek köszönhető, akárcsak a gyakori elsőfék csere (kb 40 ezrenként). A fékbetét-féktárcsa kb. 16 ezer. A tárcsát inkább kicserélem, mert gyárilag is annyira vékony hogy mire elkopik olyan válla van hogy szabályoztatni már életveszély lenne. Persze ez is a sok (És rövid fékutas) erős fékezésnek köszönhető. Gyakorlatilag folyamatosan padlógázon használjuk, ezért a fogyasztása 10-11 körül van "versenytempóban"Érdekes hogy normál használatkor egyszerűen nem tudtam 9 liter alá nyomni a fogyasztást. A futóműve kellemesen feszes, bár a lengőkar és stabilizátor szilentek, valamint a külső féltengelycsuklók gyakran (kb. 40 ezrenként) megadják magukat. Évente azért ráfér a futóműállítás (kb 8 ezer).
Az elektronikával idáig nem volt gond, de most zárlatos lett az önindító (felújított 28 ezer), a generátorház pedíg rejtélyes módon szétrepedt, szintén zárlat (utángyári generátor 36 ezer). Ezektől eltekintve azért szerintem mégis megbízható. Nehezemre esik kimondani hogy jó, de tényleg az, hiszen ez a kocsi azért kapja ám rendesen! Németautó párti vagyok, és ha valaki két évvel ezelött ezt mondja a puntoról, azt kiröhögöm.
Nagyjábol ennyi. Kisáru szállításra bátran ajánlom mert strapabíró
és olcsó fenntartani. Láttam ugyanígy (Szintén kisteher) hajtott 1,5 dci cliót, de az szét akart hullani 4 év után...
Hibalista
- Eddig:
- Első fékek gyakran
- Alsó golyóscsapok
- Lengőkar, stabilizátor szilentek
- Külső féltengelycsuklók
- Kuplung
- Hűtőventillátor hőkapcsoló
- Generátor,önindító
- Most már ráférne:
- 4 lengéscsillapító
- kézifék bowden
Ide hordtam szervizbe
Jómagam :-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 112000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
