A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto (1993-1999)

Punto 75 HSD 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Mackótestvér

Szöveges ítélet

Autóm egy 1994 végén készült ötajtós Punto 1-es. Típusát tekintve HSD, ami a "High Safety Driving" rövidítése. A HSD-k a HLX-ekre épültek hivatalosan, amiben kevesebbek annál:
-csak 1 tükrös fényszórók
-a váltót és a középkonzolt összeköt? müa tárolórekesz nincs
-fújatlan lökők és tükrök
amiben többek: (1994-et írtunk!)
-Széria ABS,
-1 v 2 légzsák.

Nagyon szeretnivaló kis jószág, kényelmes vezetni, kellemes városi autó. A kis 1.2-es hengerenkénti befecskendezéses 75 lovas motornak hála fürge jószág, városban lehet vele meglepetéseket okozni a kötekedőknek. Lámpás gyorsulásoknál az 1.6-os 100 lovas Astrák réme, 4000-nél az "SPM fokozat" bekapcsol és már el is porzottunk.
Jámbor állat, ha ne adj´ isten megcsúsznánk vmi taknyon (pl olajfolt az útelágazásban) akkor nagyon kezesen, minden alattomos szitálás és egyéb csúnya dolog nélkül visszaterelhető a kívánt irányba.
Tekintélye abszolut zéró, ne is álmodjunk arról, hogy beengednek, ha irányjelzéssel jelezzük a szándékunkat, ellenkezőleg, beletaposnak a gázba, megpróbálnak leszorítani, vagy ha ugyanarra a helyre pályázunk, akkor levegőnek néznek. Szóval csak agresszíven, vagy inkább meg se próbálkozzunk pl a sávváltással ha más is van a közelben.
A megbízhatóság és az összeszerelési minőség abszolut összhangban áll a városi legendákkal. Autóm svájci származású, előélete ismeretlen, (60000km-rel az órájában, muhaha) szerényebb mértékben törve volt az biztos. Az előző tulajdonos "gondosságát" több dolog is dícséri, egy zsák pénzért rendbehozattam mindent, de a javítások gyümölcseit nem élvezheti sokáig az ember. A 75000-es szervíz keretében nagy rendbehozatal volt (kuplungcsere, váltójavítás, olajfolyás hosszútávú megszüntetése...), a 90000-es szervízt 89600 körül végeztettem, minden rendben volt előtte. Megvárhattam volna a 90e-t, mert erre tartogatta a meglepetéseket...
Az alajárati léptetőmotor hamar elkoszolódik, ekkor az alapjárat ingadozik, előfordul, hogy 1500-2500 min^-1 az alapjárat. A kettes fokozat szinkronja 60000 km-re van hitelesítve (általános tapasztalat), az ablakmosónak mindig van valami hasfájása, vagy a nyomása nem jó, vagy nem működik a hátsó ablaké. Hidegben nyikorog az egyik első ajtó (azóta rájöttem, hogy a zsír csodákra képes!), az egész iszonyatosan zörög, főleg rossz úton (hehe), kicsit égő, hogy egy vele egykorú, lényegesen több km-t megtett 7.5 tonnás MAN teherautó hasonlóan kopogós belsővel meg se nyikkan még földúton se... Jó, a zörgés legalább fele a tárolóhelyek felől jön, de kérdem én, ne használjam a kesztyűtartót? Nem dohányzóként ne tartsak semmit a hamutartóban?
Az alkatrészek viszonylag olcsóak, első lökő 8000Ft, első villogó 1700 (ezerhétszáz) Ft, komplett kuplungszett 37000.
A klíma régebben néha iszonyú ékszíjhangokat adott ki magából, minden szerelő széttárta a karját, össze-vissza állítgattak mindent, nem javult meg. Alább említett szerelőmnek említve a dolgot kiderült, hogy nem jó ékszíj volt rajta... (Jellemző konstruksiós megoldás, a motor hajtja a klíma kompresszort, a kompresszorról pedig a generátort...) Miután ebből kigyógyult azóta eleresztgeti a gázt valahol.
A futóműben mesterien sikerült ötvözni a sportos és a kényelmes futóművek tulajdonságait. Sajnos csak a rosszakat. Kanyarodásban élvezetet keresni nem érdemes, hacsak lepergő életünkben nem lelünk. "Cserébe" veszettül ráz, kiesik a tömés a fogból ha pl áthajtunk egy 3-4 cm-es aszfaltpuklin.
A jobb első villanyablak néha nem akar megmoccanni.
Fagyos, vizes időben a hátsó ajtók hajlamosak befagyni, mert a tetőről az ajtón keresztül folyik le a víz és ha elég hideg van, akkor kész gleccserek képződnek az ajtó alatt.
Eszi az olajat, 2-3000 km-enként bepuszil 1 litert, igaz a gyárilag megengedhető érték 1L/1000km... Az olaj amúgy is imád folyni belőle, megszüntetik 1 helyen az olajfolyást, 2 héten belül máshol talál magának utat... Nem folyik nagyon, hébe-hóba 1-2 csepp az autó alatt, de a motor tiszta trutymó. Jellemzően a szelepfedélnél folyik, egy ideig szorgalmasan cserélgettem a tömítést, de aztán meguntam.
A fűtőventillátor hosszas betegeskedés után feladta a harcot, eleinte szorult, majd zörgött, ingadozott a fordulatszáma. Mire megérkezett a cseredarab újra viszonylag normálisan kezdett működni. A fűtésnek mediterrán stílusban kell vagy 6-8 perc, mire rendes meleget kezd fújni, marha kellemes farkasordító hidegben. Egyszer elégett vmi a fűtőrendszerben és akkor alig akart fűteni. A hibát fillérekért orvosolták, az amperszag néha még most is érezhet?. Pollenszűrő nincs, HELYE sincs (pedig imho kéne vhol lennie, ha másért nem, azért, hogy ne a klíma hőcserélőjében komposztálódjanak a falevelek!) ezért lombhulláskor a fűtőventillátorba biztosan bejut pár falevél, amit jobb ha minél előbb kiszedünk, mert a régi ventim kommutátorának is egy ilyen levélke adta meg a kegyelemdöfést. Installáltam egy hálót a szellőző beszívó nyílásába, azóta megszűnt a falevél probléma.
Lerohadni még nem rohadt le, de párszor közel volt hozzá. A generátor forgórész hibával pont elhúzta a belét a szerelőig, egy évre rá meghalt az állórész is (zárlat), ezzel leszívta az akksit 3 voltig (A Varta ezt is túlélte!), csak bikázva lehetett indítani.
Egyszer 20l-re ugrott a fogyasztás és kissé benzinszagú lett a kipuffogógáz és +/-50-et ugrált az alapjárat. A szerelőm nem találta az okot, elküldött a Fiat Boldizsárhoz. Ott a computer azt mondta nekik, hogy Lambda szonda. Bosch van 16000-ért. Kicserélték, megyek érte, az alapjárat még mindig ugrál, benzinszag is megvan még. Azt mondják "jó lesz ez, menjek el padlógázzal az M0-ig, attól helyre jön, mert most már jó". Mire odaértem már alapjárat sem volt. Visszavittem. Kicseréltek egy vákuumcsövet (600Ft), meg szelephézagot állítottak (5000Ft) és megjavult. A katalizátor a következő zöldkártyán még éppen átcsusszant, de 1 évre rá megint szar volt a lambda szonda és CO is...
A műszerfalon a vízhőfok mérő középállásán a vonal nem az üzemi hőfokot, hanem a ventillátor bekapcsolását jelzi. Okos megoldás...
Kedves kis jószág, a hétköznapok hasznos segítőtársa, nem gondtalan vele az élet. Imádják felnyomni, vagy legalább megfeszegetni a zárakat, pedig nem tartok benne semmit, így a kedves tolvajok legnagyobb zsákmánya eddig egy 800Ft-os elemlámpa volt. A legutóbbi eset után le lettek dugózva a zárak, akkor már én szedtem szét és raktam össze az ajtókat. Hatalmas újítás történt az autó életében: Meghúztam a csavarokat! Azóta az ajtók felől nincs zörgés. Most szedjem szét az egészet és rakjam össze, mint egy Daciat?
A fogyasztás főleg városi üzemben, függetlenül attól, hogy ki van-e taposva a bele (nincs), vagy nagypapa stílusban vezetek 6,2-7l körül alakul.
Minden nyavalyája ellenére lelke van, szeretem, de büszke nem vagyok rá :-)
A szerelőm imádja. Nem, ez nem a "szerelők álma" poén, hanem jó kis autónak tartja (végülis gazdagon felszerelt, kényelmesen vezethető, jámbor, ugyanakkor ha kell fickós jószág), és ami a legmegdöbbentőbb: A kora ellenére ez a legjobb állapotú Punto I-es a praxisában!!! Pedig a hibalista elég hosszúra sikeredett...

130000-et mutatott az órája amikor eladtam. 7 évig használtam, 70000-et hajtottam bele. Szeretnivaló jószág volt!

Hibalista

- Alapjárati léptetőmotor csere: 45000
- Fűtőventillátor: 25000
- Lambda szonda először: 40000 (Fiat)
- Lambda szonda másodszor: 16000 (Bosch)
- Kettes szinkron: 55000
- Generátor forgórész: 35000
- Generátor állórész + fesz szabályzó: 37000
- Ablakmosó rapszodikusan m?ködik
- Hátsó szilentek
- A klíma elengedi a gázt, egy ideig javíttattam, de nem rentábilis
- A szellőző rendszer külső/belső levegő keringetés átkapcsolójában egy kis műanyag szirszar elkopott, a cseréjéhez először le kellett volna bontani a műszerfalat(25000), úgyhogy nem lett cserélve...
- Szelephézagot kellett állítani amikor 20l lett a fogyasztás...
-

Ide hordtam szervizbe

SPQR, Fiat Preisz, Fiat Boldizsár: Egykutya, lassú, drága, trehány

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Holló Péter. Korrekt, normális ember, a beosztottai jól dolgoznak, de a főnök távollétében kicsit érdes a modoruk. Villanyszerelést nem vállal, ismerős szerelőhöz viszi, aki szerintem kutyaütő.
Bp. XIII Szent László u 79/B

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (7) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Bravo 1.6 16V Következő autója? Honda CR-V 1998
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto 1993

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)