Maris, amiben te minden vagy, csak gizda nem
Szöveges ítélet
Alapvetoen nem ertem mi bajotok az 1.4 motorral. Menni megy, az 1.4-sek kozott egesz jol, mar sok emberket meg lehetett lepni. Most van rajta egy sportrendszer (2db dob+veg+komplett cso), erezhetoen jobban megy. Kulon koszonet a Jano Dobnak, jo munkat vegeztek!!! Kenyelmes, nem feltuno auto, alt. meg a zsaruk is beken hagynak. Az SX nem egy nagy cumo, de legalabb nem romlanak el benne a kutyuk. Ami hianyzik a dontheto hatso ules, meg egy komolyabb komputer. En 97-ota irgalmatlanul tolom neki, de sok baja nincs. Most fogom felujitani ami meg halodik benne, es marad. Eladni nem akarom, szeretnem a buvos 500eKm-t atlepni vele. Az elozo ALFA90 utan joval egyszerubb e primitivebb szerkezet, de szerintem elfogadhato aron - marhara lennt van az ara - kap az ember egy komolyabb csaladi kocsit.
Winkler ur nagyot mosolyogna egy 1.4-s kocsin, amin hatul ket oldalt 2x2 kromcsovon duruzsol kifele a fust, de annyira brutal lett vele. Mindenkinek ajanlom, sokkal komolyabb kocsinak nez ki vele.
8 eve az osszes haverom lefostalicskazza a szegeny Marisom, de addig ok ket-harom evente cserelgetik az Astrakat, Golfokat, nekem meg nincs vele kulonosebb bajom.
+info: amióta a csövek megvannak hátul, az összes 1.0-s GA Suzuki (neon, sportablakfólia, versenyleveg? a gumikban, stb...) engem akar megel?zni. A StreetRacing jó dolog, engem is aláztak már le, de azért mert sportos üléshuzatot vettem a Tescoba, azért még nem állok neki letolni egy EVO II-t az útról a 80LE-s Marisommal. Az alapSuzi gyenge a Fiat 1.4-s ellen. Még akciós sportsz?r?vel is. Meg zenél?-világító szelepsapkákkal is. Még ha mérgesek is vagytok. Vegyetek 1.5i Ingnist, na az mostan gyalázott porig a múlt héten. Vagy egy benzines Vitót, az M7-n tolt le, a végsebességemen! Pici kontrollt varázsolt arcomba. Még egy ilyen és elmegyek neonkéken világító ülésfütést venni, meg versenyviaszt, attó´ kisebb a légellenállásom. +1 SuziPisil?s matrinyát.
UI: Felvittem a fogyasztást 12l/100km -re, mert a sportdoboknak köszönhet?en (meg a sok Suzi1.0GA-nak) tolom neki, mint gázszerel? a háziasszonynak. Ha valakinek van pénze, érdemesebb legalább az 1.8-s Marist megvenni, az jóval 9 alatt eszik, meg azért jobban is megy. Találtam egy jó kis kátyút, ki is próbáltam, nagyon kényelmes. Keresztbe is meg hosszába is. Gondolom valami eltört a jobb tornyomban.
Sebaj kicsit jobbra húzok, körpályás versenynél ideális.
Hibalista
- Tehát 0km-s szalonautó, jó szagú, nyeljonos, meg minden.
- Átadva 1l benzinnel, meg sok mosolygással, de tényleg baromi nagy érzés volt.F?leg az - egyébként imádott - de olajereget?s, füstöl?s, picit torkavéresdemégmegy ALFA90 után.
- 23000km - garanciában hengerfej javítva, mert 3 hengerezik.
- Jól megcsinálták, ment is mint állat, csak a tisztelt service kicserélte az ülésemet egy töröttre, ablaktörl?imet kopottra, jópár kupak és m?anyag fed? elt?nt a motortérb?l, meg olajat cseréltek mert sok km volt a régiben (volt benne kb. 1000km, még én cseréltettem el?ttük kb. 1 hónappal). Ez a Fiat Nero, remélem azóta jobbak.
- Utána csak a kötelez? szervíz, olaj, izzók, ilyesmi.
- Aztán a nagy csaktankolunkésmegyünk volt ugy 96e km-ig, mert vezermuszij-sajna tul keson-feszito+9szelep+hengerfej
- sikbatolas - 120000HUF.
- Na megint nincs vele gond, jönnek a nadrágszíjhúzós id?szakok, nincs lé a kocsira, meg is látszik rajta.
- És akkor most pár hónapja végre felújítás:
- 2db komplett lengokar+szilent+gombfej - 38000HUF
- (már szinte életveszély volt)
- Onindito - 15000HUF
- Ablaktorlo mechanika+motor - 18000HUF
- 4db lengescsillapito - 80000HUF
- kuplung szett komplett - 78000HUF
- Plusz a szokasos kopo cumok, fekek, akkuk, szurok, stb...
- Erdekes, hogy tobb mint 200eKm utan is meg az eredeti>
- - kerekcsapagyak
- - indexizzok
- - hatso dobfekek (na nem is blokkolnak)
-
- Ami kene:
- - vezetoules
- - 4db kilincsburkolat
- - lassan majd egy generator
- - feltengelyek
- - függstabok, 200 kisdobos dolgozik elöl, verik a tamot.
-
- Idegesít? hibák:
-
- A m?szerfal világítása rendszeresen kiég.
-
- Valami cinceg hátul/alul - szerintem az egyik h?véd? lemez ver?dik oda valamihez, nem találjuk. Bekentük cincegésgátlóval, tettük mély kútba, kerék alá, cinceg. Ott egye meg a fene: megoldásként vettünk bele nagy zenét, mi már nem halljuk.
-
- Paranormális elektronika:
- Bp-en két helyen, ha jobbra fordulok, leáll a motor úgy 10 percre, és semmi. Utána meg minthanemistörténtvolnasemmi megy tovább. Gondolom valamilyen nagyfeszkábel van a földben.
-
- Kinemcserélt rossz termosztáttal szar a f?tés.
-
- A rádió gyári hangszórói még a Sokolon edzett középbalkán felhasználókból is könnyeket csal ki.
-
- Ez a Bosch központi befecske, úgy játszik az alapjárattal, mint kolhoz macskája a kulák egerével.
-
- Mostani hiba - lassan 8év után - , hogy a f?tés irányválasztó tekerenty?je 4fokozatból 2fokozatú lett, tételesen: ablakra vagy sehova. Gondolom a bowden leesett. Ja, meg nagy fordulaton a f?tésventillátor cirrceg, de ingyen javítható a rádió hanger?gombjával.
-
- Hát emberek! Most voltam gumisnál (kátyú! de még milyen! ebben még egy tehén is simán szügyig elt?nt volna), leveszi a kereket, röhög, leveszi a másikat, röhög, hívja a f?nökét, ? is röhög. Mutatvány: mindkét kutyacsont kitörve, hát persze hogy zörög. Ez is lesz úgy egy ötvenes.
-
- Szelepesedünk. Most így 230eKm környékén már várható volt. Ha valaki rádiójátékot készít és varrógéphang kell neki, írjon, megyek. Mostan van bajban az ember, hogy belekerüljön-e a hamárhozzányúlúnkakkorlenyenkövér állapotba, mármint komplett generál, sportvezérm?, CHIP, direktsz?r?, elektromos kisturbó. Ha már a csövek ott vannak hátul. Lehetne a 80LE-ból olyan 100-110 (!). Húha! Igazi versenygép. Akkor már bátran legyorsulhatok egy kétmillás akciós alsóközépbármit is. Mondjuk igazi véres fejfejmellett küzdelem egy 1.6-s alap daewooval, suzival, igazi brutalforce egy Skada Fabiaval. Nem hangzik rosszul igaz? Hát a tesztoszteron nagy úr. Ha meglesz a felújítás, arról pontos listát irok, hogy milyen kütyü mennyi pénz stb. hátha valakinek segítek vele.
-
- Esküszöm elkezdett stabilan 13-14l/100km-t enni.
- (Sok 2/A van benne, ott a végsebi környékén)
-
- Egyre inkább varrógép hangja van, most 1.4 12V helyett inkább 1.4 10.5V.
-
- Hát hölgyek urak, 4 hónapnyi állás után végre megy a gép.
- Ma reggel kaptam meg a kocsit, hát mit ne mondjak vigyorogtam 1000-rel.
-
- Szóval álljon a lista mit kellett kicserélni egy 9 éves 250eKm-t futott öreg Marison:
- (A pontos részösszegeket nem tudom)
- 1. fázis - futómű, belső tér, vizsga, ződkártya.
- A számla vége 225eHUF volt.
-
-
-
-
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 213000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | ALFA90 2.4 TD | Következő autója? | Szerintem marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
