Bosszantó apró hibák sorozata egy új autónál
Szöveges ítélet
Az autó hosszú és bosszantó életutat járt be a cégünknél. Vásárlásnál egyértlemű volt, hogy új autót veszünk, mivel kellett egy megbízható igásló, nem akartunk szervízbe járkálni a kötelezőn túl. Édesapámnak volt egy régi Doblója (1,3 MJET) és mindig ódákat zengett róla, korábbi cégesem pedig egy Lancia Delta (1,6 MJET) volt és nagyobb probléma nem volt vele 200 000km után sem. 1 millióval olcsóbb volt egy Caddynél, gondoltam nem kockáztatok nagyot és komolyan veszem a 15 000-es szervíz intervallumot is és megvesszük.
De tévedtem. Nem csak az autó rovására lehet felírni a negatív véleményemet, hanem a "kedves" Schilleresekére is és sok egyéb apróságra.
0km: Lerendezvén minden papírt beültem az új autómba kihajtottam a márkakereskedésből és konstatáltam: nem megy a kijelző (nem számol a km óra). Na most erről meséltek nekem már sokmindent mikor csinálnak ilyet a kereskedők, ezt mindenkinek a fantáziájára bízom... Vissza a szervízbe 4-5 nap és kész is volt..
1000km: észrevettem, hogy random módon egykét visszajelző (mindig más random módon) felgyúllad egy pillanatra. Szervízbe be újra: Sajnos nem tudják mi a hiba. Ezt 3-4 szervíz alkalommal eljátszották velem, hogy nem tudnak vele mit kezdeni. Jó hozzászokok majd...
6000km: Vásárlás után 1-2 hónappal a 5. vagy 6. levelemet váltottam a kereskedéssel, hogy a kiterjesztett garanciát oldják már meg nekem, (150 000FT körül volt ha jól emlékszem a +2 év.) ha már felajánlották és éreztem, hogy kelleni fog. Ezt fél év alatt sem sikerült elintézniük, kifutottam az időből, beletörődtem.
15000km: első szervíz (papíron csak 30 000 után kellett volna!!): Vásárláskor azt mondták nem kell parázni a szervíz díjak miatt, 40 000 körül lesz majdnem mindegyik. Az első számla 60 000. Persze ezt is meg tudták magyarázni (ez intervallumonként emelkedett 80 000ig...) Bunkó szervízes, de ez megint csak egy kis apróság.
20000km: Gyári Conti gumi szétrobbant a pályán, a tréleresnek könyörögni kellett (pedig Fiat assistance szolgáltatást is kértem). Ez lehet nem az autó hibája volt, de hozzátartozik a storyhoz.
30000km: Hátsó ajtó javítás, mert eltört a pánt.
~60000km: Toronycsapágy csere. Magyar utak stb... Kiterjesztett gari nem él, már zsebből, persze már nem a Schillerhez vittem.
~70000km: Rugó törés. Magyar utak stb.. Szerelő mondta, hogy a rugó gyárilag csak az egyik oldalt van terhelve, így amikor kiszedték magától magzatpózba került a két rugó.(elmondása szerint Doblo gyári találmány ami ellentmond a mechanikai elemek rendeltetésszerű használatának)
Hátsó ajtó állandóan szarakodik, egyszer eltört már a pánt, most nehezen csukódik, valószínüleg megint pánt csere.
90000km: Check engine, Lambda szonda beszart. 40 000 az utángyártott 90 000 a gyári.
Nem számottevő hibák vannak rajta, de bosszantó, hogy egy új autónál több hiba jelenkezik mint bármelyik más céges autón. Ráadásul egy teherautó első rugója eltörik, úgy hogy 200kg a max amit az esetek 98%-ban hordunk vele. 40%-ban üresen megy az autó?
Van nálunk Diesel C3, Clio, Octavia Benzines Peugeot mindegyik öregebb a Doblónak minimum 3 évvel és egyikkel sincs ennyi probléma.
Vettem volna meg a Partnert vagy a Caddyt.
Hibalista
- Kijelző (kétszer is azóta is produkál hibákat) - Toronycsapágy - Első rugók - Tompított évente 2db garantáltan kiég - Lambda szonda
Ide hordtam szervizbe
Schiller Autó Tengerszem u.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 98000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Megane | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
