Olcsó mindenes
Szöveges ítélet
Új autóként került hozzám. A konfigurációnál törekedtünk a "személyautós" jelleget növelni, lehetőleg minél több ésszerű extrát kiválasztani.
Az 1.6 motor nagyon jó, kellemesen, nyomatékosan jár, jól gyorsul, a 6 sebességes váltó kiosztása nagyon rendben van. A fogyasztás vegyes átlagban nagyjából 6.5l. Kíváncsi voltam a kihozható minimumra is, így tojással a pedál alatt, célzottan, tudatos vezetési stílussal, nyáron sikerült az 5.5. Célszerű 6-6.5 literrel számolni, azt viszont tudja télen is. Autópályán mások írtak 7 litert, szívesen megnézném. Igaz, hosszított változatról van szó, de óra szerint 125-el 7.4 volt a legjobb, 130-140 inkább 8 liter.
Rácsos raktér elválasztóval nagyon hangos az autó. Bár tény, hogy hasznos tud lenni, főleg, hogy az anyós ülésnél ekkor nyitható egy alagít, amivel akár 3 méteres tárgyakat (pl. létra) is könnyedén szállíthatunk.
Az ülése állítható deréktámaszos, egészen kényelmes. A 3 személyes verzió esetében az utas ülés már kevésbé kényelmes, de eszközöltünk már 800km-t is vele, mindenféle probléma nélkül. Persze 3 személlyel max városban egy 10 perces út képzelhető el.
A beltér egészen személyautós, nagyon sok hasznos rekesz van, fej felett, ajtókban, ülés mellett, mindenhol. A dupla 12V szivargyújtó is elég hasznos. A klíma a nagy (és esetemben nyitott) dobozt is le tudja hűteni, persze a zárt verzióban nyílvánvalóan sokkal hatásosabb lehet.
40000km, eddig két olajcserét csináltattam, 5000-nél és 30 ezernél. 30 ezernél garanciálisan cseréltek egy stabilizátort is amit szétvert a jó minőségű magyar út.
Amit szerettem:
Az LD1 rádió remek kis készülék, a bluetooth kihangosítás is jól működik, a telefonhoz mindig azonnal kapcsolódik, még soha nem volt vele gond. Jól látható a kijelzője is.
Az utasteret nagyon feldobja a piros mintázatú ülés.A lehajtható könyöklő is szuper.
Az USB és AUX csatlakozó kéznél van.
Nagyon jól használható raktér, praktikus rögzítő fülekkel. A raktér csúszásgátló gumi szőnyeg is nagyon hasznos. 2 EU raklap is belefér.
Nagy terhelhetőségű vonóhorog.
Erős fékek, jó ABS és kipörgésgátló.
Zárt, ablaktalan doboz lévén a tolató radar hasznos extra, de a tükrök is nagy méretűek, nagyon jól használhatóak.
A legnagyobb piros pontot a fényszóró kapja. Normál gyári halogén izzóval is rendkívül jó fényt ad, nagyon jó a foncsor is, ezt kimondottan imádom.
Amit utáltam:
- A zajos kasztni. (de lehet hogy fix raktér elválasztónál sokkal csendesebb lenne)
- A rádió gyalázatosan szól. Ez már a 2000-es évek elején sem lett volna elfogadható, még egy teherautóban sem. Kénytelen voltam egy kiegészítő mélyládát beépíteni, hogy legalább alulról súrolja a tűrhető hangzást. Egy peugeot partner gyári hangszórói pl. alapból is jobbak, mint az általam "tuningolt" hangzásvilág a fiat-ban.
- Nagy fordulókör. Olyan mintha soha nem akarna befordulni, megszokást igényel.
- Esetlen tempomat kapcsoló. De legalább tökéletesen működik.
- Az LD1 rádió bluetooth kapcsolaton keresztül csak telefonálást tesz lehetővé, zene lejátszást nem. Arra csak a rádió, az USB és AUX marad.
- Az autópálya-index (3 indexelés a kapcsoló megbillentésénél) funkció nem tökéletes.
Összességében jó választás, élhető, negatívumai ellenére is szerintem a legjobb az árkategóriában.
Hibalista
- - kb 20e km táján a klíma panel mögötti egyik, majd kb pár száz kilóméterrel később a másik izzó is kiégett - - jobb első stabilizátor csere ( kb 30e km-nél, gariban)
Ide hordtam szervizbe
NS Autóház, Pécs
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |