A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » 500 (2007)

500 1.2 69LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zigike

Szöveges ítélet

Úgy adódott, hogy céges autó került a családba, így a saját dízel SUV helyett egy kis városi szaladgálós, bölcsibe járós, takarékos, olcsón fenntartható, de stílusos autó után kellett néznem. Rögtön képbe kerül a FIAT 500, egyértelműen a gyengécske (69LE), de bolondbiztos 1,2-es szívó benzinmotorral. Egy ideje már szerettünk volna 500-ast feleségemmel a cuki stílusa miatt, most jött el az idő.

A 2016 utáni ráncfelvarrott verziókat lőttem be a keresőben, és elég hamar szembe is jött, amit szerettünk volna: 2 éves, de csak 2500km-t futott (azaz leginkább garázsban tárolt) fehér, üvegtetős autó, ráadásul a legszebb, 16-os, sokküllős felnikkel, téli-nyári garnitúrával. Az autót vidékről hoztuk fel Pestre egy olyan embertől, aki aztán tényleg mindent tud a típusról, mivel kb. az összes változata megvolt neki, és előszeretettel kereskedik is vele. Nagyon korrekt eladó és ajánlat volt, makulátlan autó.

Ami hamar feltűnt, hogy nem autópályára való. A motor harmatos, tényleg városba-elővárosba találták ki az olaszok. Dombos-hegyes részen lakunk, meredekebb emelkedőkön felmenni izgalmas kihívás, ha nincs meg a kellő lendület. Persze az 1,3-as dízellel, vagy a 0,9-es turbómotorral más lehet a kép, de nekünk nem arra volt szükségünk. Az elején még elég bejáratós volt, akadozott a váltó, de most kb. 10000 együtt töltött km után szépen összeállt. Imádom a fehér belsőt a kockás ülésekkel, kis érintőképernyővel, ami könnyen-gyorsan párosodik a telefonokkal --- egyszerre retró és modern, stílusos, de nincsen túlcsicsázva. Viszont az ergonómia elég gyatra. A kormányt nem lehet kihúzni, ezért magasan ülve, majompózban kell vezetni. A hajam majdnem beleér az üvegtetőbe, pedig csak 183 cm vagyok, fel-le ülésállítás nincs (extraként volt kérhető, és nem is az ülést, hanem csak az ülőlap hátsó részét szabályozza). Ennek következménye, hogy a belső tükör a fél világot kitakarja jobbra előrefelé, mivel pont az arcom elé esik. 20 centivel alacsonyabb hölgyek előnyben :)) A biztonsági öv a hosszú ajtó miatt annyira hátul van, hogy nem lehet normálisan elérni, ki kell tekeredni, mint egy csimpánz. A műszeregység jól néz ki, de gyakorlatilag olvashatatlan, kis helyre lett bezsúfolva a kilométeróra, fordulatszámmérő, stb, talán nem véletlen, hogy kaptam már csekket... :) A menü nekem kissé nehézkes és logikátlan, amúgy megszokható. A klíma nálunk automata, alapból csak manuális jár.

Viszont mikor elindulsz, rögtön kisüt a nap, kiül a mosoly az arcodra, elkap az olaszos életérzés, és leszarod az autó hiányosságait, vidáman cikázol a városi forgalomban, mert ez egyszerűen erről szól. Egy régi, elavult alapokra és motorral épített járgány, de szuper-stílusos csomagolásban, nem lehet neki ellenállni. A pattogós rugózás szerintem 15-ös kerekekkel jóval kényelmesebb lehet, de hát ez a szépség ára. Kis mérete miatt városban agilisnak érződik, mindig többnek érzed a sebességet, mint a valóság --- pont fordítva, mint a nagy batár SUV-okban, amik elidegenítenek a külvilágtól. Amit még imádok, hogy beállhatok az összes piros lámpa alá, a tetőablakon keresztül kilátni felül, ellenben a legtöbb autóval, ahol nyújtogatnom kell a nyakamat előre.

A fogyasztás csak rövid (fő)városi utakon, sokszor dugóban használva 7,0-7,5 liter (megy még lejjebb, ha jobban bekopik a motor), országúton-lightos autópályázással simán lemegy 5,5-re. Hátra könnyen befér a gyerekülés, bár a büdös kölök összerugdalja az anyósülést, nem lehet eléggé előrehúzni. A csomagtartó jelképes, de bevásárlásokhoz bőven elég, sőt az összehajtott sportbabakocsi is befér. Illetve mindig tartok benne egy fotóállványt: nem lehet tudni, hogy mikor milyen alkalmas háttér/szituáció adódik, ahol lehet erről a kis szépségről egy jó képet lőni :)

Összefoglalva: eddig úgy tűnik, abszolút jól döntöttünk, velünk van a dolce vita. A vételkor voltunk egy átvizsgáláson-olajcserén, azóta még egyen, eddig minden stimmel. Nekem kb. 20-30 lóerő hiányzik a motorból, ezen kívül csak az ergonómiai bakikat tudom felhozni, de mindezzel bőven együtt lehet élni. Feleségem szintén imádja, olyan könnyen forgolódik a plázák parkolóházában, mint még soha :) Kisfiam szintén szereti, hogy kilát oldalt és az üvegtetőn is, a sok fény nagyot dob az élményen. Persze az ember sosem elégedett, mindig többet-jobbat akar, így nézegetem a kabriókat (500C, még kevésbé praktikus), Abarthokat (sokkal erősebb, kényelmetlen rugózás, hosszú távon hangos kipufogó, drágább fenntartás), és az Amerikából behozott elektromosakat (megvenni drága, de utána a fenntartása gazdaságos).

Közben beléptünk a „nuova FIAT 500 Club Hungary” FB csoportba is, ami egy nagyon vidám, pozitív társaság, ahol jó megosztani a tapasztalatokat, kihívásokat, képeket egymással, találkozókra járni és közben szívni egymás vérét --- minden 500-tulajnak csak ajánlani tudom ;)

Hibalista

- Semmi, de fura is lenne az első 10 ezer km alatt.

Ide hordtam szervizbe

Autóház Budaörs. Profik, de nem olcsók.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2017
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 2500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 3008 SUV Következő autója? Abarth 595
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat 500 2007 (2007)

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)