Múlt a jelenben, jövő a múltban
Szöveges ítélet
Úgy döntöttem, félretéve minden racionális érvet, és leadva a céges Golf Variantot (hibátlan kocsi, de rideg használati eszköz), megveszem.
2007-ben, a típus országos bemutatójakor épp Itáliában éltünk, magával ragadott az a szeretet, amivel az olaszok fogadták ezt az autót - számukra történelem és személyes érintettség, érthető.
Igen, ez az autó valamiféle elfogultság és egyfajta jelenben élő múlt elfogadása nélkül nem értelmezhető.
A forma egy dolog (tetszik, nem tetszik), a műszaki oldal egy másik.
Volt Pandánk, ráadásul mindhárom generáció (egy bőrtetős, 1000 i.e. kocka 1990-ből, egy 2007-es 1.1 és egy 2014-es 1.2), az 500-as azokhoz képest is egy más világ.
Napi szinten használatban van, távolról sem "cukibogár" státuszban, elvisz engem és a kamasz fiamat mindenhová... nagy ritkán hárman, sőt négyen is beülünk (a 4. egy eb), az már soknak tűnik neki, de két emberrel és holmijaival bárhová, bármikor.
A 2020-ban jött új motort az új trendek hozták, és remek. A villanymotor-generátor érezhetően besegít, és a vele együtt is szolíd erő az alacsonyabb fokozatokban rövidre áttételezett, de autópályás használathoz kellőképp hosszú hatodik fokozattal (120 km/h alig magasabb, mint 3ezres fordulat) szerelt váltóval mindig lendületes. Nyomaték annyi amennyi, de ez a motor kicsi, szívó, ám olasz, így ha bemelegedett, és előzni, gyorsítani kell, a pörgetés segít... és mint tudjuk: minden piros olasz autóban ott rejtőzik egy Ferrari.
A rekuperáció miatt a motorfék igen erős, sokszor fékezés nélkül, így igen takarékosan vezethető, városban, fővárosi agglomerációban használva 4.5-5 l, az M0 autóúton 4.1-4.2. Autópályán magasabb, de az ideális 120-at tartva, legfeljebb 130-nál 5.4-es átlag fölé még sosem, 4 utassal sem ment.
A kormánya precíz (a City üzemmód egy vicc, még parkoláshoz sem hiányzik), a komfort megfelelő, igaz, az én autómban bőr-textil, az alapnál jobb tartást adó ülések vannak (német specifikációjú Dolcevita modell, a kinn élő volt gimis osztálytársamtól, mint első tulajtól vettem).
A menetzaj minden körülmények között alacsony, sztrádán meglepően az, a rugózási komfort és úttartás a 185/50 15 gumikkal remek (a 16-os felnivel pattogós volt, így azt lecseréltem), a háromhengeres motor magasabb fordulaton persze "Barkas", ám a kipufogó poénosan Abarth-hangzású, alapjáraton is kissé boxeresen rotyog, tetszik.
A gyári fenyezés vastagsága (alap piros) 150 mikron feletti, nem japánosan vékony, szép egyenletes, és az 500-as általános összeszerelési minősége teljesen rendben van.
Jelenleg csupán 16e km-t futott, nulla meghibásodással, egyetlen nem tervezett szervizlátogatás nélkül.
Idén a fiammal olasz utat tervezünk, irány Bologna (ott szeretne tanulni), kicsit hazavisszük, bár a valódi szülőhelyén, Tychy-ben már járt az 500 egy sielés alkalmával. Jelentem, két embernyi cuccal az is megoldható volt vele.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Magánszerviz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2022 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (0) | Km vásárláskor | 6600 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Golf 7 Variant 1.6 tdi | Következő autója? | 500 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
