A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » 500 (2007)

500 500e 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Elektromos, zöld, takarékos, gyors, frappáns városi autó.

Szöveges ítélet

Fiat 500e. Írok róla néhány sort, mert nem találtam a netten sehol, hasonlóan megírt véleményt az autóról, pedig jól jött volna vásárlás előtt.

Nem túl hosszas gondolkodás után vettünk egy Fiat 500e-t cirka 24500-km-el 1013.12-havi gyártásút. Mindig tetszetek ezek a retro autók. Mini, fiat stb…

Budapesti használatra vettük, így legtöbbször néhány kilométert megyünk az autóinkkal. Otthonról zöldségesbe, pékségbe, közértbe stb.. Ezen a néhány kilométer alatt a benzines autók szinte be sem melegednek, igy számolhatunk átlag közép kategóriás benzines autóra 10 literes városi fogyasztást, ilyen használat mellett. Arról nem is beszélve, hogy ez a használat a legrosszabb nekik, a hidegen használt motor kopása miatt. Számításaim szerint közel tízszer kevesebbet fogyaszt így árban 100-km-en az elektromos autónk. Tegyük fel átlag 10.000 kilométert megyek évente városban, ami egy reális futás teljesítmény. Az akkuk élettartalmát minimum 1000 ciklusra becsülik, ami 1000 feltöltés és kisütés. Tehát 1000x150 kilométert tudok elmenni, az az 150.000km az az 15-év múlva kell akkut cseréljek. Addigra annyit fejlődik akkuk terén a technika, hogy sokkal olcsóbban nagyobb kapacitású akkuk lesznek.

Fiat 500e akku pakkja 24kw, amiben teljesen lemerült autó esetén is benne marad az akku védelmére állítólag 2kw. Így egy teljes feltöltés max 22kw kehet. Nálunk 24ft egy kw áram (máshol lehet drágább) így 22x24=528-Ft-ból autózunk kb 150 kilométert. Azaz 352-Ft-ból 100-at, tehát 1 liter benzin árából.

Üzemanyagom spórolok 100km-en 9 litert azaz kb 3000ft-ot azaz 150.000km alatt 1500x3000=4,5millát. Tételezzük fel maradnak a jelenlegi kedvezmények parkolás, adók terén, illetve nincs kuplung, olajcsere, váltó stb. akkor ezekből is összejön 15-év alatt 1-2 Misi legalább.

Nissan Leaf-ekkel van tapasztalat, mert taxisok használják. Kb 120.000-130.000-km futásteljesítménnyel 10% akku kapacitásromlást mértek, ami nem rossz.

Környezet tudatosság, zöld autózás. Nulla emissziós autóknak hívják az elektromos autókat. Bár ebbe bele lehet kötni. Az autóm kb 150 kilométert megy el 22kw-val, feljebb levezettem, hogy az kb 1 liter benzin árára jön ki 100 kilométeren. Tegyük, fel átlag autó 10 liter körül fogyaszt városban lokalizáltan üríti ki magából a kipufogógázt. Mi környezet szennyezőbb? Elégetni 10l benzint vagy előállítani 22kw áramot?

Városban probléma a szmog, ahol elektromos autózom. Erőmű általában külterületen van, ahol nincs szmog. Tehát városi szmog csökkentésére megoldás az elektromos autók használata. Amennyiben elterjednek a megújuló energiák, úgy ez is csökkenhet a zöld energiaellátásából adódóan.

Nálunk más elektromos autó szóba sem jöhetett, mert nem tetszett egyik forma sem.

Fiat 500e-t Mexikóban gyártják, elvileg Floridában árulják őket. Mivel Európában nem forgalmazzák, így mindegyiket az Usa-ból hozzák be, a legtöbbet törötten és itthon megjavítják. Sajnos a legtöbb esetben nem 500e, hanem sima 500-as karosszéria elemekkel javítják vissza, mert az 500e elemek drágák. Így mokolt nem eredeti kinézetű az legtöbb itthon kapható. Ezt tapasztalatból is mondom, több autót néztem meg vásárlás előtt. Szerencsére nekem sikerült kifognom egy normálist, kevés km futással. Rétegvastagság mérő mindenhol gyári értéket mutatott. Tehát igényesen javították vissza vagy tényleg nem volt törve.

Tapasztalatok eddig nem sok van, mert nemrég vettük és használjuk az autót. Tatán vásároltam, és Bp 16-kerületbe jöttem haza lábon. Waze háztól házig 83-km-ert írt az 1-es úton. Kereskedő elfelejtette teljesen feltölteni, így 64% töltöttséggel 103-km hatótávot írva indultam el, 65-75-km/óra sebességgel haladva, ismerős ajánlására, akinek szintén ilyen autója van. Tempómattal 75-km/órára ráállva eléggé zabálta a megtehető kilométereket, mert ilyenkor nincs visszatöltés, végig zöldben volt az economy mutató. 65-75-közt játszva a gázpedállal és visszatöltögetve az akkut, volt, hogy sikerült plusz 28-km megtehető távolságot nyernem az autóba. Bár a hatótávolságot az autó folyamatosan átszámolja az átlagfogyasztás függvényében. Hozzáteszem, szerencsére sokszor lejtett az út Pest felé, így minden gond nélkül hazaértem és még itthon is tudtunk vele furikázni egy kicsit, mire felraktam töltőre. Természetesen 100% töltöttség esetén simán bevállaltam volna a 83-km-es utat 90-110-el autózva is.

Feleségem ma normál városi körülmények közt autózva 37-km-ert ment az autóval, rádió és szellőztetés használatával, ami 46-km-megtehető távolságot vett le az autóból. Tehát normál használat mellett kb 80%-át lehet venni a kiírt hatótávolságnak, azaz 150-km-ert meg lehet tenni az autóval számításaim szerint gond nélkül. Tehát azt mondanám vezetési stílustól és fogyasztóktól függően 100-200-km közt lehet egy ilyen autóval városban egy töltéssel megtenni. Erről majd írok, ha lesznek tapasztalataim!

Az autó formavilága végett egy nagyon szerethető vicces kis autó. Kb 9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, így elég fürge és nagyon stabil az alacsony súlypontja miatt. Igazi kis gokart. Családi autónak szerintem nem alkalmas, mert pici. Hátsó ülés csak gyereknek való. Csomagtartója max kis bevásárlásra.

Egy „nagy hátránya” van. Nincs gyors töltő csatlakozója, így 6-8-10-óra egy teljes töltés ideje. Városban használva ez nem olyan nagy gond, mert este ráér töltődni, és egy napra bőven elégnek tűnik a hatótávolsága.

Elvileg csatlakozó típusa Type1. Arra kíváncsi lennék, tudom ezt, az autót tölteni valamelyik nyilvános töltőn? Pl Ázsia centerben, Aréna plázában vagy máshol? Kell hozzá valamilyen speciális kábelt vennem? Lesznek hosszas használat során szerzett tapasztalatok, akkor megosztom őket!

NEHÁNY HASZNOS LINK AZ AUTÓVAL KAPCSOLATBAN:

Fiat App állítólag csak az Amerikában működik. App-ot csak USA Store-ral lehet letölteni. Weboldalon az autót regisztrálni kell. Sajnos az en autómat már egy előző tulaj regisztrálta. Írtam e-mailt az ügyfélszolgálatuknak. Még nem kaptam választ. :(

Fiat Access by FCA US LLC

https://www.fiataccess.com/500eSubscribe/basicSubscription.jsp#


TECHNIKAI INFÓK ÉS ALKATRÉSZ OLDALAK:

http://www.fiat500usa.com/2013/04/fiat-500e-full-vehicle-specifications.html?m=1

http://fiat-selenia.hu/

http://www.rockauto.com/m/mobilecatalog.php?carcode=3353546&groupname=Ignition

https://cdn.fbsbx.com/v/t59.2708-21/17573188_689522304569335_827871387438809088_n.pdf/2014-FIAT-500e-OM-3rd.pdf?oh=19726bb1fd915d83d02a831d698c7c42&oe=58DEF867&dl=1

https://cdn.fbsbx.com/v/t59.2708-21/17695295_689522144569351_2503057547984896000_n.pdf/03_-_Fiat_500e_-_Marketing.pdf?oh=8b8cd8b5587daa8686914d42cbd4cac7&oe=58E01D2D&dl=1

http://www.caranddriver.com/comparisons/final-scoring-performance-data-and-complete-specs-page-8

https://cleantechnica.com/2016/05/31/battery-lifetime-long-can-electric-vehicle-batteries-last/


TÖLTŐ KÁBELEK:

http://gyorstoltok.hu/termek/agt-combo-type1-easy-elektromos-auto-toltokabel-aktiv-230400v/

http://coolautoo.hu/passziv-toltokabelek/7178-elektromos-auto-toltokabel-type1-type2-32a-6-meteres.html

http://coolautoo.hu/passziv-toltokabelek/7438-elektromos-auto-toltokabel-type1-type2-16a-valaszthato-kabelhossz.html?ps_full_site=1

FACEBOOK CSOPORTOK:

https://www.facebook.com/groups/693544594160854/

https://www.facebook.com/groups/elektromosautok/

https://www.facebook.com/groups/267552813413562/


OLDALAM: http://www.dinamit-dob.hu/content/fiat-500e

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 24500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Jazz Következő autója? Nem tudom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat 500 2007 (2007)

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)