Szeretett apróság
Szöveges ítélet
1997 és 2003 között volt a családunk második, néha harmadik kocsija.
Olasz importból került az országba, és elég sokáig a sulim el?tti parkolóban álldogált, egy alkatrésznepper kaphatta törzsvásárlói kedvezményként, ehhez mérten is bántak vele. Városi futkozóautónak használták, de leginkább nem használták. Kicsit el lett hanyagolva, de egyben volt és nem is rohadt veszélyesen, ezért is volt nekünk érdemes két év intenzív használat után lakatoltatni és fényezni.
Az autót leginkább faterom élettársa használta, de elég gyakran én is ráfanyalodtam, ha éppen nem volt nálam céges autó, és nem volt kedvem busszal bemenni a városba. Leginkább hangos volt. Menni iszonyat módon nem ment, de mivel volt szerencsém az ugyanabban a gyárban, csak egy szalaggal odébb készül? és bevállalósan lengyel egérkamionokhoz is, állítom, hogy önmagához képest egészen dinamikusan mozgott.
Kényelmetlen volt, de roppant módon igénytelen. Szerencsére ez kulcsos indítású volt, a hagyományos kispolákban rettenetesen utáltam az ülés tövénél kotorászni. A formája tulajdonképpen tetszett, tetszett a vörösesbarnás színe, meg az, hogy alapvet?en igen jó állapotú, megkímélt kocsi volt, ami minimális m?szaki érzékkel és elvárható odafigyeléssel sosem hagyott senkit cserben, bárki járt is vele éppen.
Szerettem, szerettük, na.
Sajnos igen csúnya véget ért: élettárs nagyobbik gyármeke, aki iránt a mai napig meglehet?sen vegyes érzelmeket táplálok, egy es?s, ám annál borg?zösebb hajnalon elnézett egy jobbkezes utcát, megcsúszott egy pocsolyán és beledurrant egy betongyámos villanyoszlopba. Ezzel az eléggé el nem ítélhet? cselekedettel nemcsak friss, ropogós jogosítványát, de leend? els? autóját is elveszítette, hiszen már tervben volt a következ?, kicsit kényelmesebb és kicsit nagyobb autó. Ezt viszont amúgy nem lett volna szívünk eladni, egyszer?en túl egyben volt. Csak volt, totálkáros lett.
Hibalista
- Nem emlékszem motorikus vagy elektromos hibára, apróságok lehettek vele. Viszont a két küszöböt foltozni, orrlemezt, hátsó sárvéd? íveket cserélni kellett. Volt még egy akksicsere is.
Ide hordtam szervizbe
Asbóth, Szhely.
Rendes pasas, megrázó élményeim között tartom számon azt a burgenlandi rendszámú Adenauer Mercedest, amit egyszer a csápos emel?jén láttam.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Vasi Volán, Szhely. Nagyon szépen újrafényezték, kés?bb is vittünk hozzájuk autókat. Azonban az összerakás már hagyott némi kívánnivalót maga után, komoly értéket nem bíznék rájuk, ahogyan metálfényt se.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1.0 | Következő autója? | Skoda Favorit |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
