Inkább járok ezzel, mint gyalog :)
Szöveges ítélet
Az autót körülbelül 4 hónapja vásároltam Budapesten, de többet tudnék róla mesélni, mint más egy sokkal régebben vásárolt autójáról. Ott kezdődött, hogy a hazaúton már lerobbantunk, körülbelül fél úton, 40-50 km-t huzattuk. Még haza sem értünk, az út mentén gyakorlatilag 80% felújítottuk a gyújtást, aminek a későbbiekben mint kiderült, nem igazán volt haszna. Nem igazán értünk rá hétköznapokon szerelni, de 1-2 hét alatt rájöttünk, hogy ha jó a gyújtás akkor valahol máshol lehet a bibi. Levettük a hengerfejet, becsiszoltuk a szelepeket (be voltak égve) és vettünk egy új kipufogó szelepet is, mert repedt volt az egyik. Azt hittük megcsináltuk, körbehúztuk kétszer az utcán, de nem indult el. Végig mondogattam, hogy a vezérlés lesz, végül szétszedtük, és kiderül, hogy át volt ugorva, még örültünk is, hogy nem vert bele a szelep a dugattyúkba. Egy komplett szett (2 lánckerék és a lánc) nevetségesen olcsó hozzá, 3000 HUF alatt van újonnan. Végre elindult az autó. Eleinte nem ment, már a sokadik karburátor beállítással teszteltük, 9 liter körül fogyasztott de 60 fölé nem gyorsult. Nagyon lassan jöttünk rá, hogy a megszakítóhézagot kell nagyra állítani, és ettől ment, viszont még mindig 9 litert fogyasztott. Visszaraktuk az eredeti karburátorát (ami nem pacsálta a benzint) Ezzel 5,2 körülire csökkent a fogyasztás, de a menetteljesítmény nem változott. Sokat kellett állítani a váltót is, mire végre vette a kettest rendesen. Mióta összehoztuk a gépet, még sehol nem hagyott ott. KOPP KOPP KOPP A fogyó alkatrészeket cseréltük: kerékcsapágyak elöl, légszűrő, olaj mindenhol, váltóban is. Izzó még nem égett ki, hála az égnek. Az autó nyáron nagyon melegszik, tehát a 0,20mm; 0,30mm szelephézagok felejtősek, simán kitámaszt a szelep. Egységesen 0,50mm-re érdemes állítani őket, az jó télen nyáron. Így, hogy jó az autó nagyon szeretem, viszont ha átülök egy másik autóba, egyből érezni, hogy mennyi tesztelés és minőség maradt ki szegényből. Nem szeretem annyira a VW-t, de van több is a családban, már egy hasonló korú is nagyon más világ. Szavakkal nem lehet elmondani azt a minőségbeli különbséget amit akkor érzek amikor átülök a Polszkiból a Transporterbe. A MITSUBISHI Lancerünknél ezt még fokozottabban lehet érezni. Annak ajánlom ezt az autót, aki rövid távon utazik A ból B be, szeret szabadidejében szerelni, és olyan autót akar, amihez irreálisan olcsó az alkatrész. Egyelőre ennyit gondoltam, ha eszembe jut valami akkor kibővítem.
Hibalista
- Gyújtás: Elosztófedél, rotor, kondenzátor, gyújtókábelek, gyertyák
- Motor: Vezérmű lánc átugrott, lánckerekekkel együtt csere. Szelepek beégtek, áteresztettek. Szelephézag állító csavar (himbasorral együtt bontva vettünk egyet potom pénzért) Karburátor (főleg beállítási gondok, úszó csere)
- Kerékcsapágy
- Légszűrő (összetörött darabokra)
Ide hordtam szervizbe
Magunk szereltük.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | SIMSON SR50 - jobb mint gyalog :) | Következő autója? | SUZUKI Swift Sport 1.6 VVT; (SUBARU Boxer diesel, HONDA diesel) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
