Japánt is csak keveset futottat!
Szöveges ítélet
2003 szeptemberében a jogsi szerzés vége felé szüleim felajánlottak 400.000 Ft-ot a családi büdzséb?l, hogy keressek magamnak egy használt autót, legyen min elkezdeni az igazi gyakorlást. Elég hamar rátaláltam a dögre - már csak így hívom - pár napon belül meg is vettük 270.000 Ft-ért, a 2. n?i tulajtól, majd elkezdtük feljavítani. Takarítás (n?i tulajhoz képest kritikán aluli módon nézett ki!), központi zár, riasztó (el ne lopják ...!). Els? nálunk töltött tavaszától kezdtem dolgozni, Újpest és Veresegyház közt ingáztam napi szinten. Imádtam. Nagyon jól ment, hamar összeszoktunk. 800 kgjához képest a 95 LE, úgy húzta, hogy hamarosan én lettem az országutak réme. Dehát szinte könyörgött, hogy hadd menjen. Azt gondoltam 15 éves létére a lehet? legjobb boltot csináltam, egészen addig mígnem beköszöntött a tél, a mínuszok és a kisautóról kiderült, hogy nem nagyon komálja a hideget. De azért eljárogattam vele. Aztán egy reggel mikor leértem, g?z ömlött a motorháztet? alól, én meg majdnem elájultam, de inkább megnéztem mi lehet: felforrt a víz. Ebb?l lett a hengerfej tömítés cseréje, amikortól már nem bíztam annyira az autóban, holott el?tte eszembe nem jutott volna, hogy ott hagy valahol. Mindvégig szerencsém volt, vagy el sem indult, vagy pedig hazáig hozott. A hiba elhárításával megint ment minden mint a karikacsapás, felkészítettük a vizsgára, át is ment, majd jöttek a gyújtás problémák amelyek lényegében véve a mai napig (eladása után 2 héttel vagyunk) nem oldódtak meg, legalábbis nálunk. (Ezenkívül meg kell említenem, a Daihatsu váltói kukába valóak, vigyázni kell velük, mert el?bb utóbb pontatlanná válnak, figyeljünk rá, hogy ne számláljuk napi szinten a fogaskerekeket, mert egyhamar a szervízben kötünk ki.) Rengeteget költöttünk rá és végül egy újszer? autó lett a megoldás, mivel ezek az öreg autók (hiába japán, s?t egy bizonyos kor után már inkább hátrány) tényleg olyanok mint az üres kút, csak dobáljuk bele a pénzt, de haszna az semmi, mert mingig lesz valami új probléma. Összegezve a japánok is csak 10 éves korukig megbízhatóak, a legjobb esetben is és inkább a havi törleszt?ben költöm rá a pénzt, de biztosan hazaérek...
Hibalista
- hengerfej javítással (6 munkanap!!!) (27.000 HUF)+ termosztát (10.000 HUF) = 37.000 HUF
- bal els? leng?kar (ismer?s 1 nap alatt - érdekes) 15.000 HUF
- csapágy csere + karburátor = 33.000 HUF (7 munkanap!!!)
- + a jó öreg gyújtás problémák: 3500 HUF, mert csak szakember tudta beindítani a dögöt és még 17.000 HUF összesen
Ide hordtam szervizbe
Galgamácsa - soha többet sem
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 143000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Renault Mégane II coupé, 1,4 (98LE) |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
