A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Daihatsu » Charade (1987-1993)

Charade Gtti 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Inkább a Renault-t adom kölcsön...

Szöveges ítélet

Olvastam a népítéletről szóló cikket, és rájöttem, hogy akkor jó egy népítélet, ha....jó.
Szóval most próbálok csiszolni egy kicsit a régin.
Nem is értem miért nem akar minden sportos járgányt kedvel? ember ilyet!
Méltatlanul ismeretlennek érzem a típust. Pedig már az oldalvéd? gumicsíkon díszelg? felirat is sokat mond: Gtti turbo 12 valve. A két vezérm?tengely és, hogy a 12 szelep csupán 3 hengeren osztozik már hihet?vé teszi az állítást: a 998 köbcentib?l 101 lóer? lett kisajtolva. Ha ehhez hozzáveszem az autó (forgalmi szerint) 710 kilós önsúlyát akkor már gondolatban is fülig szalad a szám az elképzelt gyorsulás hatására. Katalógus szerint 8,2 100-ra. Jobb mint a Celicá-é.
Végsebesség tekintetében 185 km/h-ról írnak. Nekem csak 178 sikerült, de azt már a magabiztosság teljes hiányával sikerült elérnem, no nem az autó hibái inkább a gyür?d? zóna hiánya miatt. ( Azóta megjátszottuk a 180-at 3 utassal, de mivel egyikük sem volt hajlandó sikoltozni, én meg már nagyon féltem , így ezt csak egy egyszeri rövid kísérletként őrzöm emlékeim között.) Jó tudom ezek az adatok nem túlszárnyalhatatlanok, s?t, de mi mással érsz el ilyen élményeket 8 literes fogyasztás alatt?
Közben rájöttem, ha az ember egy Toyota Liteace-t akar Szegedről Kecskemétre vonatni, akkor nem a Charade az ideális vontató jármű. Hiába no, a köbcenti mégse elhanyagolható dolog. Ennek ellenére a repülő gépemet szinte mindig vele szállítom. (Igaz, hogy ez egy siklóernyő a hozzá tartozó hátimotorral, de mondja valaki hogy az nem repülőgép.)

Amikor megvettem a forgalmi szerint ´94-esnek mondott (ismereteim szerint is csak 93-ig gyártották ebben a formában) kis sárkányt úgy döntöttem mindent átnézetek rajta és megkap mindent amit kér. Szeretet volna új hátsó lengéscsillapítókat. Azt sajnos csak Koni-ban találtam (se gyári se más utángyártott nem volt) így inkább felújítattam az eredetit. Olaj, vezérm?szíj csere, nomeg a váltó. A 3. fokozat egy kicsit karcos volt ezért a szinkrongy?r? csere is aktuálissá vált. Egy röpke hónap alatt meg is érkezett. Ezek után a szerel? elvitte próbakörre, ahol rafinált módon sikerült eltörnie az egyik féltengelyt.

Azért csak össze állt, s immár csúcs formába került a kicsikém.

Sok boldog órát töltöttünk mi együtt, mígnem egy nyári éjszakán a végzet és az ifjú vér egy röpke gyorsulásra csábított. Ma is együtt lennénk ha a fékutat le nem rövidíti az a fránya villanyoszlop. Csakhogy lerövidítette. No meg az autómat is. Pedig nem is szerettem gyorsulni. Azóta még annyira se. Mindig remeg tőle a lábam. Meg a rajtot is rendszerint elszúrom. Többször felmerült bennem, mi lett volna ha nincs az autóban gyárilag toronymerevít? és én nem kapcsoltam volna be az övem. Így szerencsére csak a térdem kopott meg kissé a m?szerfaltól és még a kedvencem szíve is túlélte. S bár egy szigorú törésteszten nem kapna 5 csillagot, azért a száguldó koporsóknak titulált gépekkel való ütközést is meg lehet úszni.

Ma már egy ´89-es kaszniban dobog tovább aranyoskám szíve, melyet korábban Pesten használtak. Sajnos a futóm?vén nem múltak nyomtalanul az évek így hol a toronycsapány, hol a kerékcsapács hol a féltengely panaszkodik, hogy elfáradt. Ennek a váltója is kicsit karcol már. A toronycsapácsról időközben kiderült, hogy nem ő nyöszörög, sokkal inkább a szilent.

Mivel felettem is haladnak az évek, így ma már a kényelem kezd a robbanékonyság elé furakodni az autó megítélésekor. Ami igaz az igaz a Charade nem túl tágas, ezért inkább a családi autók felé kezdek vonzódni, de ha egyszer lecserélem mindig mosolyogva fogok rá visszaemlékezni. (Vagy meghagyom az asszonynak bevásárló autónak s néha-néha lenyúlom t?le.)
Időközben beruháztunk egy 1997-es Meganera is, de az asszonynak mégis inkább azzal kell menni bevásárolni, mert a Charade-t sajnálom odaadni neki. Arra vigyázni kell.

Hát nem sikerült nagyon sokat hozzátennem, mert már elsőre is szinte tökéletes volt, nem is értem, hogy Rácz cenzor mester, hogy nem hatódott meg könnyekig és keresett meg, hogy egyszer Ő is vezethessen egy jó autót életében :o).

Hibalista

- Váltó, futóm?.

Ide hordtam szervizbe

Sógorom

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Celica Következő autója? Renault Megane
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Daihatsu Charade 1987

További ítéletek (53 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)