Dácsiga
Szöveges ítélet
A gépsárkány 0 km-esen lett megvéve, budapestre jött fel érte apám és egy cimborája. Igaz még csak 5 éves voltam de már nagyon vártam este mikor érkeznek meg az uj paripával. A fél utca kint volt hogy lássa a dácsigát. Ez az évjáratú (1981) modell még a jobban összerakott fajtából való volt, azt lehet mondani hogy lényegesen tartosabb volt mint a kés?bb kijöv? modellek. Nagyon sokáig meg lett kimélve, garázsban tartva, vigyáztunk rá mint a szemünk fényére. Ez egészen az els? koccanásig igy volt, amikor is egy motorossal találkoztunk vele szembe, és kissé eldeformálódott a motorháztet? és környéke. (A motorosnak nem lett komolyabb baja). Ezek után a karosszériás kikalapálta és piros alapozóval befestette a sérült részt. Ez elég szépen mutatott a gyári fehér fényezésen, évekig igy használtuk. Ezek után már bátrabban hajtottuk, én is ekkor döntöttem ki vele a beton kapubeállonkat, majd jött a diszkós korszakunk a haverokkal, és elkezdtük sufnituningolni. A hangszórók akkorák voltak miket beleraktunk hogy szét kellett vágni az autó fél hátulját a kalaptartó és hátsó ülés mögött. Kapott keményitett rugókat, egyedi tervezés? hátsó kipufogódobot, amit kazánlemezb?l gyártattam le egy kazánszerel?nél, a leveg?sz?r?t kiiktattuk hogy könnyebben jusson leveg?höz a motor, ablakok lesötétítése..stb. Igazából rengeteg történet és fiatalkori élmény kapcsolódik az autóhoz ezekb?l az id?kb?l, mignem édesapám be nem mutatta nyugodt vidéki kisvárosunk egy forgalmas helyén kaszkad?rmutatványát egy elé kanyarodó részeg biciklis miatt. Volt pörgés, fordulás,borulás, sövénydöntés. Szerencsére az autó megállt a vendégl? kiül? része el?tt pár centivel, ahonnan mindenki fejvesztve futott otthagyva lájtos nagyfröccsét. A csomagtartóban lév? PB gázpalacknak is sikerült kirepülnie, de ebb?l szerencsére nem lett tüzijáték.
A balesetet mindenki meguszta kisebb zuzodásokkal.Az autó totálkárosnak lett min?sitve, de az öcsémmel még igy is nekiálltunk megcsinálni mindenféle karosszérialakatos képzettség nélkül ami sikerült is és még két évig használtuk. A lényeg hogy a bontóba két év mulva saját lábán vittem el. Motorikusan nagyon megbizható volt egész életében.Tanulóautónak teljes mértékben megfelelt
Hibalista
- kerékcsapágyak, féltengelyek, fékmunkahenger, kuplungtárcsa...
Ide hordtam szervizbe
a szomszédba vittem egy szerel?höz aki feketén dolgozott
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | E21 320i BMW |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
