Az út a cél!
Szöveges ítélet
Nagyon szeretem ezt az autót, rengeteget használom és mindig megbízhatóan működik. Most már kezdenek gondok lenni a motorral, de hát ennyi futott km után ez már nem is csoda. Főleg azért nem, mert szegény autó sosem indult padlógáz alatt és a 150 feletti utazósebességet tartottam vele kényelmesnek. Egy ilyen autóval tekintélyt parancsolóan lehet menni, a mérete miatt nincs számára akadály. Nagyon kényelmes - még hosszú utakon is. Egy valamit tudok csak felróni neki - ebbe kevés a 110 lóerős TD motor. Van egy Xantiám is, az a 110 lóerejével megy, mint a puskagolyó. Ezzel is lazán lehagyok bármit, csak az automata miatt az indulás első pár másodperce öreguras, de utána csak úgy kapkodja a sebességeket. A fogyasztásával nem vagyok megelégedve - még a sportos vezetésem ellenére sem, mert a Xantia jóval nagyobb terheléssel kijön 6,5 literből, addig ez nehézkesebb mozgással 10,5-et eszik (aut.+klíma+kombi+sportos vezetés). Ami viszont nagyon tetszik benne, hogy nem eszi a fékeket. Míg az előző BX-nél havonta kellett cserélni a féket, addig nála beérem, ha 50000 km-enként cserélem. Mindent összevetve nagyon szeretetre méltó autó, amely még mind a mai napig semmi rozsdásodás jelét nem mutatja.
Hibalista
- Adagoló, csövek, kipufogó többször is feladta, elektromos problémák a hátsó világításnál (földelés), az ABS néha megy, néha nem. Cserélni kellett már egy ablakemelő motort is. Egyes részeken, főleg a motorház környékén a külső restékréteg elkezd lepattogni. Igaz nem vészesen, mert 2 év alatt 1 cm-t haladt csak a lyuk átmérője.
Ide hordtam szervizbe
Varga Ferenc, Győr
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 330000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | BX, Xantia | Következő autója? | Citroen C4 és BMW 530d |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
