Szép álom, keserű valóság
Szöveges ítélet
A szervíz tapasztalatokból gondolom látszik mennyire vagyok elégedett. Még egy apró történet:
Miután félévente kellett az izzókat cserélni a szervízes kolléga mondta, hogy igen ennek az autónak kérem lötyögnek a lámpái. A szemeimet nagyra meresztettem, mire elmagyarázta, vki valószínűleg bele tolatott az autóba parkolás közben és azért a hiba. A gond csak ezzel, hogy semmilyen sérülés, ütés nyoma nem látszik, még nagyítóval vizsgálva sem. Vajon itt sem lettek jól meghúzva a csavarok?? Vajon? senki sem tudja, mindenesetre mivel nem tart a test rendesen (és ezt csak komplett lámpatest cserével lehetne megoldani :)) ezért marad a gyakori izzó csere.
Három jó tulajdonsága volt: nagyon kényelmes, tágas. jól húzott a motor (már kicsit lanyhább) és jól fogyaszt. De ezen kívül sajnos semmi jót nem tudok elmondani. Tulajdonképpen ha vissza gondolok: egy nagyon kényelmes autó, amit nagyon szerettünk volna szeretni, újból megvenni, de amivel végül is állandóan csak a baj van. Soha többet Citroen!
Hibalista
- Vásárláskor sokat ígér, nagyon sokat, de mit is kapunk érte:
- Az autót 2,5 év alatt kb. 15x vittem szervízbe. Most csak a komolyabb tételekre térek ki.
- Először a kuplungot kellett cserélni 48 ezer km-nél (lehet, hogy nem megfelelően lett használva a kuplung. Már néhány autót ugyan elkoptattam, de ez az első kuplung cserém) Az érdekessége a dolognak, hogy ez kb. 1,5 év után történt, amikor a garancia javában élt, de megpróbálták elmagyarázni, hogy a kuplung kopó alkatrész, ezért erre a garancia nem vonatkozik. Végül hosszas vita és a fogyasztóvédelem árnya megoldotta a problémát.
- A következő nagy szervíznél, 90ezer km után kicsivel a váltó csapágyak koptak el. Mondanom sem kell, hogy ilyennel sem találkoztam még, pedig a korábbi autóim a 250 ezreket is megfutották.
- Ugyan a garancia már lejárt, de mivel a váltó fő alkatrész így a szervíz nagyvonalúan elvállalta az alkatrész költségeket.
- Az igazi meglepetés viszont csak ezután ért minket amikor a váltó csere után a motor felől zörgést hallottunk. Gondoltuk majd megszűnik, de a zaj egyre erősebb lett, így az autót hamar szervízbe vittük. Kiderült hosszas keresgélés után, hogy a vezérműszíj burkolatának csavarjai kiestek a fedél pedig már kezdte a vezérműszíjjat eldarálni. Jó, nem? És természetesen ez azért történhetett, mert a kíváló mínőségű magyar utak szétrázták az autót vagy esetleg én nem tudok vezetni, vagy...nem tudják. De semmiképpen sem a szervíz a felelős, méginkább nem maga a Citroen. Vajon ki gyártja ezeket a rendkívül magas mínőségű alkatrészeket, csavarokat, amik csak úgy szétrázódhatnak. Hat csavarból 4 hiányzott, a másik kettőt is csak a szentlélek tartotta. Ez csekély 150 ezer forintba fájt.
-
Ide hordtam szervizbe
Citroen M5 Center, Budapest
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | biztos hogy nem Citroen |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
