A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » C5 (2004-2007)

C5 2.0 HDI FAP Break 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bohóc

Szöveges ítélet

Sokat megyek, évi 60-70 ezret 40%-ban autópályán ezért nagy és dízel autó kellett ami menni is tud. Az autó apám kereskedése révén első tulajától került hozzám 165.000km-rel sok kis apró hibával. Sosem akartam Citroent, sem pedig franciát, sosem tetszettek... Apám nyüstölésére aztán megnéztem ezt a bálnát. Első ránézésre nem tetszett, de aztán megszerettem. 2008-as évjárat, de még a régi "ráktalicskának" nevezett 2004-ben kiadott verzió. 2.0 HDI 138LE-s, FAP szűrős, hatsebességes kéziváltós kombi változat. Magyarországon ez igen ritka,főleg ebben a színben (katonai drapphoz hasonló metál) még sosem jött velem szembe senki, ezért is vettem meg. Gyári xenonos, barna plüss belsővel Citroen Hydractive felfüggesztéssel.
De hol is kezdjem? Kezdem a hibáival. Kb fél év állás után a motorja pöccre indult, tekergetés nélkül. Ez meggyőzött. Indulás után szervó nem működött, egy sterimobos mosás orvosolta a problémát :D. Km óra kb 30-40-nel kevesebbet mutatott a valós értéknél, tolatóradar nem működött, tempomat szintén nem. A hibákat megjavíttattam kb 30.000HUf-ért, a tempomatot kivéve, az ugyanis a gézpedál cseréjével lenne megoldható ami 77.000 Ft-ban kerülne, mivel bontottan egyáltalán nem kapni. Típushiba. Az első 500Km megtétele után éreztem hogy valami nem működik rendesen a motorban, nagyobb gázadásnál kisebb remegés, barna füstcsóva és elkezd menni mint a rakéta. Szerelő, majd megállapította hogy a turbónyomásszabályozó szelep rossz. Ezt meg is javította hamar 45.000Huf-ért. Ezek után irány Horvátország, 2-en cuccokkal +40fokban klíma ezerrel, itt-ott kisebb dugó. Elindulásnál a füstölés nem szűnt meg. Fogyasztás 8,3L/100km. Idő közben az autó computere kiírta hogy a Fap szűrő adalékanyag szintje alacsony. Szuper, költhetek rá megint :( Itt már szídtam az Istent is hogy miért kellett nekem ilyen francia szemetet vennem. Hazértünk, vissza a szerelőhöz. Potméter nyomásszabályozószelep csere (munkadíjjal együtt 25.000HUF) Ez volt az a pillanat ameddig szídtam a kocsit. A potméter cseréjével megszűnt a füstölés, én nem akartam hinni az érzékszerveimnek. Mintha kapott volna 50LE-t. Egy nagyobb gáz és kevés az ellenfél az utakon, a 160-as utazótempót szinte kívánja. Ha 160-nál odalépek még megindul egészen 190-ig. De a 210-et is viszi, már kipróbáltuk :D Általában 150-nel járok vele autópályán, így a fogysztása 7,4L/100Km. 1.9 PDTDI Passatok, Audik, Octaviak elbújhatnak mellette, a bálna ezt mártöbször bizonyította. A vásárlás óta megtettem vele közel 20.000km-t és annyira megszerettem, hogy nem is akarom eladni. Sőt imádom :)

Az autó pozitívumai:

-Óriási, ennél nagyobbat ennyi pénzért nem találsz

-Nem tetszett, de igenis meg lehet vele jelenni amennyiben nincs agyongittelve, törve stb...

-A gyári Xenon mesés, bevilágít mindent, annyira jól lehet vele látni, hogy szinte engem vakít el a megvilágított terület. Hozzéteszem, volt Mazda 6-osom, Audim amiknek a xenonjai jóformán szart sem értek ehhez képest, hiába cseréltünk benne izzót

- óriási a helykínálat, lehajtott üléseknél akár két biciklit is bele lehet tenni

- Az ülések nagyon kényelmesek, derékproblémáim vannak és ez az első autó amiből 7-800km megtétele után is úgy szállok ki, hogy nem rogyok össze

- Sosem hittem hogy a motoros ülésnek van valami haszna. Hát van, 10 féle irányba lehet állítani így azok is megtalálják a kényelmes pozíciót akik extra méretekkel rendelkeznek.

- A rengeteg extra közül talán az eletromosan behajló tükrök és a sötétedő belső tükrök tetszenek a legjobban. Van benne hazakísérő fény aminek szintén nem láttam a hasznát egészen addig míg egyszer a Tesco parkolóban nem találuk a kocsit :D.

- A tükör tanítható! Igen megtanítható arra, hogy a váltó rückvertsbe tételénél a tükör belső lapja automatikusan a beállított mélységig lemegy és így a hátsó felnit mutatja, mennyire van a padkától. Nagyon hasznos, főleg ha az autón szép alufelnik vannk és nem akarjuk megpadkázni őket. Erre kb 2 hónap után jöttem rá.

- A váltó pontos, nagyon jók az áttételek

- A klímája fantasztikus. Automata, így ha az auto gombra nyomunk kb 10 perc alatt olyan hűvöset csinál hogy na. Mindenzt anélkül hogy az orromba vagy a karomra esetleg a mellkasomra irányítaná. Nekem ezek nagyon fontosak, ettől jó egy autó

- A motor hangjába szerelmes lettem, ahogy precízen ketyeg, gurgulázik, szinte nem is hallani, egészen 2000-es fordulatig, na onnantól a turbó süvítése elrontja az élményt

- Jól kezelhető autó, sok a tárolórekesz, lehet bele pakolni, minden megvan világítva, ez persze akkor jó ha minden működik is :D

- A teljesítmény: 138LE sokmindenre elég, főleg ahhoz hogy kényelmesen autózzunk akár pályán, akár országúton.

- A karoszzéria egy helyen rozsdásodik, a rendszámtábla mögött egy körömnyi ragya jelent meg. Kíváncsi vagyok, ezt melyik Mercedes vagy VW csinálja utána 9 évesen. Ja és az autó sosem volt garázsban!

- Az első autóm amibe nem kell illatosító:D Nagyon jó, imádom

Negatívumok:
Hogy ne legyen minden szép és jó, említek néhány dolgot ami engem nagyon zavar.

- Ülések zörögnek, érezni hogy valami kikopott alul, beülésnél kiszállásnál valami kotyog

- Az anyagok minősége szar. De tényleg. A bőrkormány 179000-nél le van kopva simára, rece nem nagyon maradt rajta. A váltószoknya tök jól néz ki, csak rojtosodik a teteje. A vezetőoldali és az anyósülés behúzója olyan "passatosan" lekopott. De legalább nincs alatta fehér múanyag mint az Audikban, az még gusztustalanabb. Az indexkapcsoló olyannyira kikopott, hogy nagyjából 1 cm-es holtjáték írható le vele. A gyújtáskapcsoló is hasonló betegségben szenved, egyszerűen a betét mozog a saját tartójában amit többször szétszedtünk hogy megjavítsuk, de nem lehet

- Rengeteg elektromos probléma, bár mellette szóljon hogy aki nem a márkaszervízbe rohan ha valam nem működik, akkor viszonylag baráti áron javíthatók. Kivéve a tempomat. Típushiba. Bontóban nincs, ha van is az 35.000HUF. Az új meg 77. Pontosan ezért nem is csináltattam meg. A gázpedálon van egy jeladó gomb, az alján. Ha az bekrepál akkor nem lehet javítani. Nálam is ez történt

- A vezetőülés karfája és a váltógomb pozíciója a nekem kényelmes beállított helyzetben (182cm 82KG) valahogyan olyan hülyén van, hogy nem tudok 4-et kapcsolni. Ezért a karfát inkább csak pályán használom

- A műszerfalvilágítás fényerősségének kapcsolóját miért kellet a kilóméterórára tenni? És miért nem lehet látni hogy hányas fokozatban van? Aki érti tudja miről beszélek. Egy kapcsoló, olyan mint amivel az analóg kmórákat lehetett nullázni, nyomkodni kell hogy erősebben vagy gyengébben világítson. De forgatni is lehet balra illetve jobbra, csak funkciója nincs. A leggenygébbet és a legerősebbet szinte sosem lehet eltalálni. Idióta...

-A műszerfalon az embernek kiismerni magát óvatosan szólva sem egyszerű. Főleg ha először ülünk benne. Minek az a 40db kapcsoló? Szerintem túl van bonyolítva.

-A műszerfalvilágítás zöld. A Xsaranak a kékes világítása sokkal jobban passzolna hozzá

- Csomagtérajtó teleszkóp elromlott. A 2db 40.000HUF 30% kedvezménnyel

- A fedélzeti computer fogyasztásmérője messze nem a valóságot mutatja. Jó ránézni, mikor kiírja hogy a fogyasztás: 5.7L/100KM. Az az 5.5 - 6 literes fogyasztás csak a mesében létezik, a valóság a 7.5L/100km. Folyamatos 120-szal haladva pályán, teletankoltam és akkor sem lehetett 6,7L alá gyűrni. A használati útmutató ugyanez, könyv szerinti átlagfogyasztás 6L/100 km. Olvasgatva a népítéleteket elmosolyodok mikor a tulajok megvannak győződve hogy az autójuk 5.5L-t eszik. Ők szerintem még sosem számolták ki az autó valós fogyasztását, sokan nem is tudják hogy kell:D Lényeg a lényeg, az elején én is sokalltam az étvágyát, de végülis gondoljunk csak bele. Ez az autó üresen is 1596kg. + tele tank + hűtővíz ablakmosó nagyjából +100kg. Az már 1700. Én vagyok 82, a csomiban a cuccok legalább 50, jön még két ember +160kg és már túl is léptük az 1900-at. Bizony, ez a valóság. Aki azt hiszi hogy majd 5 literrel jár az vegyen inkább 206-os Peugeot 1.4HDI motorral

Száz szónak is egy a vége, ez egy nagyon jó autó, de nem Mercedes, nem Bmw sem pedig Volvo, mégha a felszereltsége alapján erre is következtethetnénk. Jó autó, de figyelni kell rá, az elektromos hibákat javítgatni, és még sokáig autó lesz. Meglátjuk néhány hónap múlva mi lesz a tényállás

Hibalista

- A kopó alkatrészeken kívül (fékbetét + tárcsa), turbónyomásszabályozó szelep 45.000 HUF, turbónyomásszabályozó szelep potméter 25.000HUF, gézpedál jeladó (tempomat) 77.000HUF, belső világítás, belső tükörvilágítás, lábtér világítás, igen mert ilyen is van :D, tolatóradar szenzor 8.000HUF, csomagtartó ajtó tartó teleszkóp 40.000 /2DB, kilóméteróra 2X, vonóhorog kábelei szétrohadtak, helyzetjelző izzók rendszeresen

Ide hordtam szervizbe

Segesdi Veszprém. Érti a dolgát, gyors és relatív olcsó

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 165333
Megbízhatóság (8) Vezetett km 19887
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Combo 1.7DTI Következő autója? E200CDI
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën C5 2004 (2001 - 2007)

További ítéletek (56 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)