Ennél jobb ennyiért? NINCS!
Szöveges ítélet
A gépmadarat 2004 novemberében hozták elő a keltetőböl, azóta 162.000 km-t raktak bele míg 2008 szeptemberében megvásároltam. Ez már nem az első (sokat szidott) C5, hanem a "középső". Mielőtt megvettem sokat nézegettem márkakereskedésben és mindíg "lenyűgözött" ennek a modern autónak a fantáziátlan, egyhangú valamint unalmas műszerfala. Elsősroban ezért sokáig nem is gondolkodtam benne komolyan. Mégis úgy hozta az élet hogy lett egy, és nyugodt szívvel mondhatom, meg lehet szokni. Mit szokni, szeretni! Mert más komoly gond nincs a masinával. A motorban már nem kevés van, mégis remekül tartja magát. A hangja mint egy újnak - állapította meg egy ismerősöm. Igaza van. A fogyasztása csodálatos. Én minden nap vegyesen használom: város, hegyen fel-le, országút. Így sikerül összehozni a 6.5-öt. Ha hosszú távon használom, mondjuk autópályán, akkor semmi akadálya a 6 alá való "merészkedésnek"! Ez nem rossz egy ekkora autótól. Hiába, a HDI nem rossz választás, akármelyik autóban is legyen. A 136 (138?) izomrost elég, ennél több nem kell ha valaki szereti a nyugodt, kényelmes autózást. A helykínálat remek, elöl - hátul igazi kényelem fogadja az utazókat. Sajna francia barátaink úgy döntöttek, hogy az otthoni fotelek puhaságát viszik a hátsónk alá az autóban, így oldaltartásra ne számítsunk! Aztat kifelejtették valahogy. Na mindegy, ez a kocsi nem is őrült szlalomszáguldásra készült. Jó az utastér pakolhatósága is: van több rekesz, ahová minden szükséges elfér. (Valószínüleg ezeket ki sem használjuk a legtöbben.) A computerrel azért van egy olyan problémám, hogy - vajon méé? - a gallok csak 30km/h felett mérettetik az átlagfogyasztást. Ha állsz és úgy jár a motor, vagy ha dugóban araszolsz, akkó nem méri. Úgyhogy kb az a valós, ha a kiírt átlaghoz hozzáadsz még úgy 0.5l-t. A másik ici-pici szépségzavar, hogy így 4.5 évesen már nem tudja tovább mérni az átlagot 7500 km elfogyasztása után. Ekkor lefagy és lehet nullázni, hogy kezdje előről. De ez egyedi, mert másik (újabb) gyártásunál 9999 km után átfordul magátol. Nem tudom, hogy miért szállt el a radar, de remélem csak egy biztosíték unta meg a melót. Még nem szántam rá magam a szereldére. Ám ezek a szememben csak apróságok. A futómű ugyanis stabil, de mégis ringatós. Jól "érezhető" az út a kormányon keresztül. Nagyon sokat tud ilyen áron. Bivaj a légkondi, a hidraktív felfüggesztés is nagyon hasznos. Remekül lehet patkára parkolni, vagy olajcserénél alá feküdni. A csomagtér is elég, nekem nem kell több, bér se kutyám, se macskám. Így az ő bőröndjüknek nem is kell + hely. Mindenki, aki utazik benne meg van elégedve a helyváltoztatás minőségével. Eddig még senki sem panaszkodott elgémberedett végtagok miatt. A rádió tunerje lehetne jobb, nem mindíg "érzi" az adókat rendesen. Ilyenkor keresgél, majd ha megtalálta, szolgáltat.
Én nagyon szeretem, mert összeségében sokkal több a jó tulajdonsága, mint az a néhány apró kellemetlenség. Ajánlom mindenkinek, aki szereti a kényelmet, a takarékosságot, a dízelt, a tartós motort és az eleganciát! Meg ócsó is, de nem kicsit ám!!! És ma már ez is fontos.
Hibalista
- parkolási segéd(radar), jobb első kilincs, ablakmosó eltömődött
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 162000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 206 SW | Következő autója? | Honda Accord |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
