Kényelmes, gazdaságos, jól felszerelt - logikus választás
Szöveges ítélet
Xsara Picassónk lecserélésekor mivel volt francia autónk, és ismerjük, így nem féltünk újra Citroent venni. Ami szóba került a Citroen C8, Volo XC90, és a C4Picasso. Utánajárás és mérlegelés után az idősebb prémium helyett a fiatalabb C4 Picasso mellett döntöttünk. Kereskedésben találtam egy II. generációs jóárú autót, de mivel biztonságra törekszem, elvitettem vásárlás előtt a helyi márkaszervízbe bevizsgálásra. Az eredmény nem volt rossz, csak az akksit kellett cserélni, igaz az 50eFt körül volt a START-STOP miatt, de sikerült a gyárival azonos akksit szerezni a piaci árakhoz képest kedvező áron. Ezen kívül még probléma nem volt az autóval, igaz nem régóta használjuk, de mindene rendben működik, problémamentesen. Apróbb karcokat is sikerült egy polírozással javítani, mondhatni újszerű állaptú lett.
Automatizált váltóját (ami elvileg normál mechanikus váltó) egy robot mozgatja, amiben az automata váltó kényelme, és a mechaikus váltó tartóssága ötvződik. Ez utóbbiról még nem tudok nyilatkozni. A kényelemről viszont igen. Komoly különbség van a kézi váltósból átülni ebbe. Persze, aki korábban is automatát vezetett, annak nincs különbség. Lassan vált? Verseny helyzetben lehet csak igennel válaszolni, hétköznapi használatban teljesen elfogadhatóan működik. Bólogat váltáskor? Igen, és nem. Full gáz mellett visszavált az autó, és padlógázzal a váltásoknál bólint egyet, de ezt kézi váltónál is megtenné - olyan ez, mintha nem csúsztatná eléggé a kuplungot. De hamar meglehet találni, hogy hol a határ, ahol ezt nem csinálja (mondjuk normál gyorsításnál, vagy ha váltás pillanatában egy pillanatra visszaengedjük a padlóról a gázpedált...)
A 6 fokozatot és a rükvercet igen jól veszi, tökéletesen végzi a dolgát. Időben vált, takarékosan hajtja az autót. Induláskor a fék-gáz többszöri nyomkodására hagy egy kis gondolkodási időt, hogy eldöntsük mit is akkarunk, s ha ez megvan, akkor a döntésnek megfelelően végzi a dolgát :)
Kétféle használati mód van, vagy az automatizál - kvávzi automata, amikor maga vált, vagy kézi mód, akkor a kormány mögötti, váltókarokkal lehet fel-le váltani. Tisztára mint egy F1es sportautóban. :) Ja csak teljesítmény nélkül. Nem is szoktam ezt használni. Nem is tetszik, ebben a változatban gagyi műanyag kar van. Csúnya is és hajlik is. A fém karok sokkal elegánsabbak, és megbízhatóbbnak tűnnek.
Motorja rendben van, nem gyűri fel az aszfaltot, de nekünk nem is sport, hanem családi autóra volt szükségünk. Teli autó is jól gyorsul. Jól használható a tempomat, igaz csak 40 km/h sebesség felett működik. Tempomattal is jól gyorsít a megadott sebességre - ésszerűen, gazdaságosan, de nem lassan. Fogyasztási adatokban egy halvány eltérést látok előző 1.6HDi Xsara Picassonkhoz képest. Ez kicsit többet fogyaszt (de csak tized literekben mérhető), mert hát azért csak nagyobb autó. Viszont kompenzálja ezt a Start-Stop rendszer. Én szívem szerint kikapcsolnám, de ügyesen kivédték azzal, hogy újraindítás után újra aktív a funkció, így az ember elfelejti vagy megunja kikapcsolni. Hideg motornál, vagy ha nagy teljesítmény kell, mondjuk a szélvédőt jégmentesíteni, akkor automatikusan nem állítja le a motort a Start-Stop sem. Egyébként van értelme. Nem pöfög feleslegesen a pirosnál állva az autó. Meg lehet szokni. Nem kell várni indulásnál, teszi ez is jól a dolgát, pöcc-röf,és már húz is - a maga módján.
A kormányt elsőre kicsinek találtam valamiért, de a csapott alja kényelmessé teszi a beszállást. Szép a fém berakás, csak kormányfűtés nélkül kihívás megfogni mínusz 10°C-ban induláskor - igaz normál esetben, a tankönyvek szerin nem ott kell fogni a kormányt. A gombok jól kezelhetőek a kormányon. A tempotat egyszerűen kezelhető, a hangerő is. Jól állítható a kormány is, kézre áll. A kapcsolókarokat már korábbi Citroenből megszoktuk, csak az automata ablaktörlés bekapcsolása más. A váltó kézi karjai pedig csúnyák és gagyi műanyagok, ahogy azt említettem már - de mellettük szól, hogy működnek, tehát funkciójukat betöltik.
Futőműve jó, lágynak, kényelmesnek mondanám, amilyennek kell lenni egy családi autóban. Kanyarban is jól tartanak. Kevés menetzaj sűrődik az utastérbe, Xsara Picassoból átülve prémium érzésnak hatott. Ezek is végzik jól a dolgukat.
Lámpa van rajta sok mint a karácsonyfán, elől is hátul is szét van szedve, de jól néz ki, mint ahogy alapvetően az egész autó is. Formásan kombi autós. Hátsó lámpái különösen tetszenek, ahogy elől a megnyújtott márkjelzésbe kombinált lámpa is.
A kerekek tűnnek egyedül kicsinek a kasznihoz képest, mert nagy az autó, hosszú. A hátsó ajtók sem érnek bele a hátsó kerékjárati ívbe.
A kilátás jó az autóból, amihez sokat ad a panoráma szélvédő - ezt csak a kavicsoktól féltem. Holtér kevés van, jól ki lehet látni körben. Hásó ablaktörlő nem túl nagy, mondhatni igen kicsi. És a hátsó ajtó közel függőleges vonalai miatt a por könnyen bekeveredik a menetszéltől, így a hátsó ablak könnyen koszolódik. A kilátás hátrafelé nem túl jó ilyen viszonyok mellett. Előre nézve autó orra nem nagyon látható, az első radar nem lenne rossz. Az autó hossza miatt a tolatókamera sem, de nem életbevágóak, nélkülözhetetlenek ezek sem. Hátsó radarja jól működik. Az elektromos kézifék bizalom függő, de rendkívül növeli a kényelmet. Sok az elektronika benne, ami a kényelmet adja, de a meghibásodási lehetőség is sok emiatt - valamit valamiért... Amíg minden megbízhatóan működik, addig nincs is baj. Valahogy az az érzésem az autóval kapcsolatban, hogy a kényelem volt a tervezése középpontjában, a család kiszolgálása. Az ülések jók (nem sport ülés - de ez nem is sport autó), franciásan kényelmesek, hosszútávon sem okoz gondot az ülés. A kezelőszervek kézre esnek, ahogy a futóműve, váltója, kormánya is kényelmesen használható. Beltere nagy. Hátsó üléseknél a 3. sor használata nélkül hátratolva az üléseket hatalmas lábtér van a hatalmas csomagtartó, és az 190-es magasságomhoz beállított vezető ülés között. A 3 üléssorban is el lehet férni, de megtermett férfiembernek nem ajánlott ott sok időt eltölteni :) Arra ott az első 5 ülés. 5 óriás, és 2 normál méretű ember (vagy 2 gyerek) számára tökéletes az autó. Nyílván a padlóba süllyeszthető ülések egyszerű felhajtása után már kevesebb hely marad a csomagoknak. Az első ülések jól állíthatóak, második üléssorban is előre-hátra állíthatóak, és még dönthetőek is egy fokozatban az ülések, a 3. sorban már fixre nyithatóak az ülések. Itt kisebb a szabadság, de van pohártartó, kartámasz :) és lecsukva sík csomagteret kapunk. A második sor üléseinek lehajtásával tovább növelhető a sík rakodó felületet. Nagyon tetszik a lehajtható 3. üléssor. Nem foglal sok helyet, bármikor kipattintható, ha olyan a szituáció, nem kell előre betenni/kivenni. A beszállás sem túl nehéz hátra. Külön jó a 2. üléssor középső helyének a biztonsági öve, hogy középen van megoldva. Más autókban hátulról a 3. üléssorban ülők fejétől indul a középső ülés biztonsági öve. Az azért meredek.
Fűtés-hűtés automata klímával kifogástalan még hátul is. Az első szélvédő jégmentesítése elvárásom felett áll. Nagy a szélvédő felület, de indítás után rendkívül gyorsan leolvad a jég a látható mezőben, és indulás utána panoráma szélvédő teteje is gyorsan jégmentes lesz. Hűthető a kesztyűtartó, aminek a hiánya ma már ritkaság, de emellett sok praktikus tároló is van még benne.
A navigáció jól teszi a dolgát, pontos. A telefon kezelése nem túl egyszerű, de használható, megbízhatóan kapcsolódik Bluetoothon a telefonnal, de csak eggyel...
A zene jól szól, kivéve a nagyon mély hangokat, amiket trozítanak a hangszórók.
Összeségében egy nagyon jól összerakott, jól felszerelt, gazdaságos és legfőképp kényelmes autó. Meg vagyunk elégedve vele.
Hibalista
- Csak az akkumlátort kellett cserélni, de 4 éves autóban Start-Stop mellett ez érthető.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelőhöz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 66000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Xsara Picasso | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
