Fárfias dieselkerregés :-)
Szöveges ítélet
Előítélet:
Alapvetően csak rosszat hallottam erről a típusról, szídták az audit is, hogy hetente kell szervízbe vinni, meg szídták külön a v6-os tdi-t is mert, hogy állítólag a soros volt az igazi, sőt azt is hallottam, hogy ez a kocsi nagyon rosszul fogyaszt.
Mindez szerintem abból jön, hogy az emberek megveszik a németből behozott 260.000-t futott kocsikat visszatekert órával, és nem értik, hogy 80.000-nél miért van vele ennyi baj.
Vásárlás:
Először is, bármelyik audihoz betér az ember a szervízben le tudják kérni a kinti szervízadatokat, tehát azt is, hogy legutolsó szervíznél mennyi volt a km...
Én is ezt tettem vásárláskor. A kocsi céges autó volt, ~122.000 nél volt olajcserén. Nem sokat agyaztam rajta megvettem.
Melós kocsinak kellett, tehát annyira nem zavart a bőr hiánya, viszont egy navi azért jó lett volna. Hasonló kocsit hasonló árban 2X ennyi kilóméterrel és navival tudtam volna venni dunaújvárosban (bagó2002 kft. ők hozzák be és tekerik vissza a legtöbb céges audit).
Szervíz:
Szóval mi is volt vele az elmúlt 3 évben? Semmi!! Vásárlás után nemsokkal elromlott a drucklabda, ezt a gyáli audi bontóban kicserélték 2 perc alatt, azóta pedig csak olajat, szűrőket, fékbetéteket kellett cserélni. Idén tavasszal kicseréltettem az izzítógyertyákat (5 volt rossz, 1-en pedig nem volt rajta a sapka :-) nem is értem, hogy a télen hogy tudott beindulni a kocsi...
A gyertyacsere anyaggal volt 35.000, fékbetétek talán 15.000 komplettten, szóval ha az ember nem megy el jól lerántatni magát egy márkaszervízbe, (ahol egyébként is csak azok a szerelők dolgoznak, akik egy olajcserére is alkalmatlanok) akkor a költségek messze nem olyan magasak, mint amiről szólnak a mesék.
Pl.: Tavaly kiégett a jobb első xenon, felhívtama porshe budát, 80.000 -et mondtak munkadíjjal együtt. Aztán az ebay-en találtam 6000 ft-ért bele gyári izzót de másnap a 18. kerületi audi bontó-bolt-ban találtam 5000-ért is. Az izzócsere 3 perc volt. Utána írtam egy emailt az audinak, de azóta sem méltattak válaszra..
Fogyasztás:
130-as tempomattal münchenig átlag 7 litert fogyasztott, persze ha 200-al megyek akkor azért még 4-5 el többet is megeszik..
Egyéb:
A kormányról is vezérelhető tiptronicnak semmi értelmét nem látom, annyira tökéletesen váltogat magától, hogy felesleges beleszólni.
Hiba:
A következő dolgokkal van leginkább bajom: a könyöklő és az ajtón lévő kartámasz nincs egy magasságban, ezért nem tudok kényelmesen elhelyezkedni.. A tempomat nagyon bután van elhelyezve az indexen, inkább a kormányra tenném a váltó helyett.. most már tudom, hogy a 180 lovasat kellett volna venni, de pesten elég a 155 is...
Értékvesztés:
3 éve vettem 3,6-ért , most ahogy nézem 2,5-et kaphatnék érte, ami azt jelenti hogy évi 300.000-t buktam rajta amit szerintem egy új suzukin is elbukik az ember..
Konklúzió:
Körültekintően kell vásárolni, és akkor nem lesz rossz tapasztalata az embernek egyik típussal sem.
Hibalista
- drucklabda (15000ft)
Ide hordtam szervizbe
gyáli audi bontó (a drucklabdát cserélte ki kb 2 perc alatt)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Kápolnási Balázs
Soroksári 278
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 127000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 230E | Következő autója? | 2004 utáni A4 avant tdi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
