A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A6 (1997-2004)

A6 2.5 V6 TDi 180 lóerős 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pénznyelő-prestige

Szöveges ítélet

2002-ben, mindössze hat évesen döntöttem úgy, ha felnövök akkor szeretnék egy Audi A6 C5 Sedánt. 6 évesen láttam először, azonnal gyermekkori álom volt. Majd 14 évvel később, 2016-ban hosszú válogatás után megvásároltam egy fekete, bőrbelsős, tiptronicos, napfénytetős szedánt. Nem törődtem a 2.5 V6-ot lehurrogó internetes kommentelőkkel és nagyon szimpatikusnak tűnt laikusként egy 6 hengeres 180 lóerős, 370Nm-es V motor. Egy pesti kereskedőnél vásároltam. Hazafelé tartottam, mikor ráeszméltem, hogy a klíma nem működik. Egy parkolási sérülés miatt elrepedhetett a cső és kiszabadult minden gáz a rendszerből. Első dolgom volt meghegesztetni a csövet és feltölteni klímával, azóta szuperül 3 fokos levegőt fúj nyáron.
242.000 kilométerrel vettem az autót, persze később kiderült, hogy 400.000 körül lehet benne.
A gumik kopottak voltak, ezért gondoltam lecseréltetem őket. Csakhogy: a felemás lenyalt fejű kerékőröket (kulcs nélkül, mert persze nem adtak hozzá) elég macerás volt leszedni. A motornak fémes csattogó hangja volt, később kiderült hogy 3 himba le volt esve az olajteknőbe és azok a szelepek nem nyitottak. Talán ezért volt érezhetően picit gyengébb?! Nem tudom, mert közben fokozatosan gyengült a turbó is az N75-ös szelep miatt. A hűtővíz a legnagyobb forróságban sem ment 60 fok felé a rossz termosztát miatt. Mély lélegzetvétel után lecseréltettem a vezérlést és a rossz szelephimbákat meg a hidrotőkéket. Vezérlés cserén az is kiderült, hogy minden görgő gyári és csak magát a szíjat cserélhették ki, mert egyszer elszakadhatott. Az első xenon fényszórókkal semmit nem láttam. Szerintem ha vakuval kivilágítok éjjel a telefonommal, annak nagyobb fénye lett volna. Természetesen javíttatni nem lett volna értelme, mert az összes állítható műanyag csavarokat letörték az összes felfogatási lehetőséggel. Ezért vettem bele két első utángyártott fényszórót. A fényszóró magasságállító szenzort is kétszer kellett cserélnem. A pótkerék lyukas volt. A porlasztóknál folyamatosan folyatott az olaj. Az utólagos rádiócsere miatt nem szóltak a hátsó hangszórók, külön kábel szettet kellett bele venni és antenna jelerősítőt. Persze csak egy kulcsot adtak a kocsihoz, a távirányító egy idő után nem működött, a bal első zárbetét meg rossz volt. A jobb oldali ajtóknál nem jó a mikrókapcsoló, ezért nem érzékeli a belsőtér világításon, sem a műszerfalon a nyitott ajtókat. Közben a hátsó féktárcsákat betéttel és az első betéteket is cserélni kellett. Az első fék azóta nyikorog, pedig nem olcsó betétet vettem bele. 4 év alatt kétszer kellett akkumulátort cserélnem (95aH banner). A kerekek lötyögtek, az összes lengőkar rossz volt. A futóművet be kellett állítani. Első lökhárítót és a ködlámpákat esztétikai okokból cserélni. A lámpamosó csövet megcsinálni, mert el volt vágva és ledugózva. A hátsó lengéscsillapítók rosszak voltak, azokat is cserélni kellett. Kicseréltem a légszűrőket, pollenszűrőket, gázolajszűrőt is rendszeresen.

Nagyobb dolgok amiket költöttem rá:
vezérlés: 260e
lengőkarok: 220e
turbó vezérlő szelep: 40e
első fényszórók: 120e
két akkumulátor: 78e
szűrők: 30e
lökhárító fényezéssel, ködlámpákkal: 85e
fékek: 45e
és még sok-sok apróság

Egy bizonyos része a hanyag régi tulajoknak köszönhető, viszont a vezérműtengely kopás, a drága vezérlés csere, a futómű a magyar utakra és a rossz bemattoló lámpafoncsor típusbetegség.

(Az autó a mai napig megvan, a váltója jó, szeretek menni vele - mert jó vezetni!, külsőleg is szeretem, de sajnos pénznyelő.)

Hibalista

- Szelephimbák - Hidrótőkék - Koptatók - Kopott vezérműtengely - Termosztát - Kormányösszekötő gömbfejek - Első gumiharangok - Turbónyomás átalakító szelep - Hátsó lencséscsillapítók - Első fényszórók - Ajtózár - Távírányító

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 389000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Astra f Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A6 1997 (1997 - 2004)

További ítéletek (157 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)