A bukás ...
Szöveges ítélet
Miután eladtam az Audi 100 2.5Tdi-met egyértelm? volt a válasz, hogy ismét Audit fogok választani a megbízhatóságuk és a jó menettulajdonságaik miatt. ’97 végén jelent meg az els? „gömböly? A6-os” és én 2000-ig használtam a 100-as Audim. Úgy határoztam, hogy kihagyom az 1994-1997 között gyártott már A6-os típusjelzés alatt futó 100-as utódaként, de szinte csak apró változtatásokkal (színre fújt lökhárító, kicsit gömbölyített h?t?maszk, gazdagabb felszereltség) piacra dobott modellt. Ezt a döntésem a mai napig bánom nagyot csalódtam az új A6-os-ban. Amint eladtam a 100-as Audim rögtön elkezdtem keresgélni egy jó állapotban lév? 2000-es 2.5Tdi után. Nem telt el sok id? és sikerül az elképzeléseimnek megfelel?t találni.
45.000 km volt az autóban, amikor átvettem. A formájával nem voltam teljesen kibékülve pontosabban a „turcsi” rövidre szabott motorháztet?vel, de gondoltam, hogy majd a V6-os nagy nyomatékú diesel kárpótol. Minden remekül m?ködött pár ezer km-ig és egyszer csak
valami miatt lelassult (kb a II-es diesel golf menetteljesítményeivel vetekedett).
Közölték, hogy tönkrement a légtömegmér? és 85.000 ft. Ezt a probléma még 1x jelentkezett egy nagyobb es?zés után ( sokan panaszkodtak, hogy érzékeny a nedves éghajlatra). Miután kiküszöbölték a problémát jelentkezett az els? futóm? meghibásodás.
Körülbelül 150 ezer Ft-ot költöttem az alumínium leng?karokra, amit havi rendszerességgel kellett cserélni (kb 20.000 Ft/db). Szerepet játszott a hihetetlenül rossz útmin?ség és a 17-colos kerekek, de akkor is túlzásnak tartom a gyakori meghibásodást. Ezt az Audi típushibájaként róható fel, ugyanis rengeteg panasz érkezett az elégedetlen vásárlóktól a márkaszervizekbe.
Egyébként ennek ellenére, ami pozitívum: + Hihetetlenül jó az autó úttartása
+ Remek kanyarstabilitás
+ Kiváló fékek
+könny? irányíthatóság
Ami, még csalódás volt ebben a modellben az a min?ségi visszaesés a bels? kidolgozással kapcsolatban. Recseg?- ropogó rosszul illesztett gyakran eldeformálódó m?anyag borítások, még a kéziféknél is ( Audi 100-ba b?rbevonat). Apró kis bosszantó hibák: váltógomb teteje leesett, ablakemel? gomb a kezembe maradt ablaknyitásnál, olcsó anyagból készült váltób?r kikopott 46.000 km-nél, a váltókar körülötti m?anyag hirtelen 1-es-b?l 2-be való kapcsolásnál kiugrott a helyér?l, ablaktörl? elromlott.
Fogyasztás: Hihetetlenül magas egy dieselhez képest ! 10-13.5 liter .
Összegezve voltak jó tapasztalataim is az autóval, de a negatívumok többségben szerepeltek.
Ez a modell szerintem nem volt sikeres széria, emiatt egy kicsit elvesztettem az Audi-ba vetett bizalmamat.
Hibalista
- A szervizben VIP-tagnak számítottam, ugyanis 2 hetente hibásodott meg valami az autón. Leggyakrabban el?forduló hibák közé tartozott a fotóm? meghibásodás (alumínium leng?karok) és a légtömegmér? szolgálatának felmondása.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 100 Tdi | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
