A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A4 (2004-2008)

A4 2,0 TFSI Multitronic 

Az ítélet értékelése
4,8(8 db)

Kiegyensúlyozott luxusjármű

Szöveges ítélet


Amikor anno 2004-ben megláttam ezt az autót, olyannyira fölötte állt megjelenésben kategóriatársainak, hogy azonnali birtoklási vágy alakult ki bennem. Hét év múltán még mindig az egyik legszebb autónak tartom, a mostani "szögletes" érában igazi felüdülés lágy vonalaira tekinteni. A szürke színű beltér a színes kijelzőkkel igazi felüdülés az egyenfekete, piros lámpás műszerekkel szerelt autók tengerében.


Az üléseket kényelmesnek találtam többszáz kilométeres túrák során is. A modern autók átka, a vaskos középkonzol persze nyomja az ember térdét, de nehéz olyan modellt találni, ahol ez nem tapasztalható. Én hátul is kényelmesen elférek 88 kilómmal és 178 centimmel, köszönhetően az elülső ülések süllyesztett hátfala miatt, illetve a lábfej becsúsztatható az ülések alá (ez nem minden autónál van így).


A csomagtér elég nagy, a nyílás sem indokolatlanul keskeny (persze nagy tárgyak szállítására alkalmatlan). Az autó durván 4,5 méter, ideális kompromisszum a hasznos tér és a parkolási lehetőségek között.


A felszereltség az első vevő preferenciáin múlik, könnyen található a mai elvárásoknak gyárilag megfelelő modell (tempomat, ülésfűtés, navigáció, MP3-lejátszó, parkolószenzorok, Xenon, Bose hi-fi, stb.). A biztonságról természetesen oldal- és függönylégzsákok, illetve ESP gondoskodik. Negatívum, hogy a klíma még legalacsonyabb fokozaton is túl agresszív, illetve a navigációs térkép ritkán frissül és olykor pontatlan.


Vallom, hogy magyar utakra ebben a kategóriában 16"-os kerekeknél nem szabad nagyobbat venni, mert a kamionos forgalom következtében kialakult nyomvályúk megvezetik az autót. A ballonos kerék, illetve a jó futómű elviselhető szintre tompítja a már-már balkáni mellékutakat is. Természetesen a kanyarvadászatról ilyen felszereltség mellett le kell mondani, de kis áldozat ez a menetkomfort oltárán. A szélzaj még autópályatempó mellett sem zavaró.


A kétliteres, benzines turbómotor számtalan alkalommal nyerte el az év motorja címet kategóriájában, köszönhetően a páratlan teljesítmény/fogyasztás aránynak. 200 lóerő, egyenletes teljesítményleadás, relatíve alacsony fogyasztás. Nincs "turbólyuk" (sic!), sem pedig "hátbavágás" gyorsuláskor.

Lakott területen belül a legfinomabb gázpedálállás is túl nagy gyorsulást eredményez, a forgalom többi résztvevője elképesztően lassúnak tűnik elinduláskor, állandóan el kell venni a gázt. Párhuzamos úttesten első helyről indulva, kis gázzal én már 50-nel megyek, amikor a mellőlem rajtoló még éppen, hogy elindult, ilyet sokat jelent a fokozatmentes automata.
Az egyenletes haladás mértékétől függően 9-15 litert benyel az autó, de ez ekkora teljesítmény esetén nem sok. Városon kívül kedvezőbb a helyzet, előzésekkel tarkított országúti, illetve 130 km/h-ás sztrádatempó mellett 7,5-8 literes fogyasztással el lehet járni, a vegyes 8,5 liter. Hangsúlyozom, visszafogott vezetés mellett! Alacsonyabb forgalmú közúton, a mindenkori sebességhatárt következetesen betartva, 100 kilométeres távon 6,1 liter volt a legalacsonyabb fogyasztás, ami elképesztően alacsony.

A legalább 98-as oktánszámú, kénmentes benzin javallott, a 95-ös benzin 20 lóerő mínusz, illetve a kén hosszabb távon tönkreteszi a katalizátort.


Azért döntöttem ezen modell mellett, mert az autóban fokozatmentes automata található. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a motor fordulatszáma nem a sebességtől, hanem a gázpedál állásától függ. 0 km/h-ról 130-ra fel tud gyorsulni úgy is, hogy a fordulatszám 2000 másodpercenként, és úgy is, hogy 3000 vagy 4000 rpm, +/- 500 rpm. Természetesen az ehhez szükséges idő és a fogyasztás fordítottan arányos. Olyan érzés, mintha villanymotorral menne az ember: a működési elvből fakadóan a teljesítmény állandó (nemcsak a fordulatszám-tartomány egy adott részében áll rendelkezésre), így a gázpedáltól függően vagy maximális gyorsulásról vagy adott gyorsulás mellett minimális fogyasztásról beszélhetünk.


Érdemes tudni, hogy a mai modern, német autók "hagyományos", hidraulikus elven működő váltói egész kulturáltak, bólogatásmentes tudnak váltani (a duplakuplungosok még észrevétlenebbül). Az előzéskor jellemző, hirtelen gázadásra azonban - működési elvükből fakadóan - egy-két másodperces késlekedéssel és egy rántással reagálnak, ami rontja a menetkomfortot. A fokozatmentes automata annyiban jobb, hogy nincs késlekedés, azonnal gyorsul az autó, bár a rántás itt sem marad el. A másik lehetőség, hogy a gázpedált nem hirtelen nyomja tövig a sofőr, hanem fokozatosan; ebben az esetben a maximális teljesítmény későbbi eléréséért kárpótol a rántásmentes gyorsulás. A kézi és sportüzemmódnak nincs létjogosultsága, mert gyorsabb és komfortosabb a 'D' fokozat. A kick-down (gázpedál legmélyebb állása a maximális teljesítmény azonnali előcsalogatásához) funkciót két éven keresztül nem is próbáltam ki, annyira le kell nyomni a pedált hozzá. Nem is hiszem, hogy használni fogom, mert aktiválásakor szükségszerűen ránt egyet a váltó (ahogy azt a hagyományos váltók is tennék).


Az autó Achilles-sarka az elsőkerék-hajtásból fakad, ugyanis ekkora teljesítményt indulásnál nem tudnak átvinni az aszfaltra a kerekek. Nedves, latyakos, jeges úton még rosszabb a helyzet, a kipörgésgátlónak még óvatos gázadás mellett is dolgoznia kell, jelentősen rontva a menetkomfortot (ilyenkor rángat az automata, mert hirtelen csökkenteni kell a fordulatszámot). Az összkerékhajtás gyógyír lehetne a problémára, de akkor meg a fokozatmentes automatáról kellene lemondani.


Amiért nagyon tudom szeretni az autót, az a belőle áradó erő. Olyan könnyedséggel gyorsul a számomra fontos tartományban (0-130 km/h), amiről mindig a "kés a vajban" hasonlat jut eszembe. Egy kézi váltóval szerelt, 168 lóerős dízelmotorhoz képest a motorfék sokkal lassabb, így érdemes az autóval "vitorlázni", nagyon szépen lehet vele a fogyasztást csökkenteni. A motor hangja természetesen sokkal szebben szól mint egy dízelé, bár a fokozatmentes automata miatt adott gázpedálállás mellett változatlan hangon szól, mélyen brummog vagy középhangon harsog.


Az autó áráért lehetett volna egy kategóriával nagyobb, komfortosabb, de lassabb autót venni, illetve lehetett volna gyorsabb, kényelmetlenebb sportautót. A motor, a váltó, a futómű és a ballonos gumik kombinációjából egy komoly erőtartalékokkal rendelkező, kényelmes luxuslimuzin lett. Ezzel a járművel a vezetés számomra nem tevékenység, hanem szórakozás; alig várom, hogy menni kelljen valahová. Vajon ez a perverz imádat?

Hibalista

- A parkolószenzorok állandóan tönkremennek, két év alatt három is, nem kell több mint hogy egy kiadósabb eső eláztassa az autót, máris meghibásodik valamelyik, sajnos nem segít a kiszárítás sem. - Leesett a motortérben egy cső, nem indult a motor. - Akkumulátor ("természetes" jelenség a 3 évenkénti elhasználódás). - Valami zörög a 'C' oszlopban országúti sebességnél. - A Bose hi-fi egyik hangfala néha recseg. - Az előző tulajdonos nem a legjobb minőségű motorolajat használta, minek következtében a lerakódott "iszap" tönkretett egyes alkatrészeket.

Ide hordtam szervizbe

Autó Körös Kft., Békéscsaba Szakmailag kompetensek, segítőkészek, de nagyon drágán dolgoznak.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Bosch Márkaszerviz, Békéscsaba. Szakmailag kompetensek, segítőkészek, de ez sem olcsó mulatság.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 53000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? A6, 2,0 TDI, kézi váltó, 168 Le Következő autója? Benzines, automata, összkerékhajtás, legalább 270 lóerő
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A4 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (60 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

1.6 benzin ALZ

A4 1.6 - 2007
2018.11.06 15000   -

A Subaru fapadosabb, de soha, 130 ezerig nem volt gondja

A4 A4 qatro 2.0 Turbo - 2005
2007.11.24 48000   1,1

A fekete csoda

A4 2.0PDTDI - 2005
1999.11.30 30000   -

A fekete eminenciás

A4 1.9 PD TDI kombi - 2007
2020.07.27 75000   -

A mindennapok autója

A4 2.0 kombi - 2006
1999.11.30 145078   5,0

A tökéletes busn. autó nyugodt, családos managgereknek

A4 A4 Avant 1.9 pdtdi - 2005
1999.11.30 16000   4,0

A, mint alig térek magamhoz, olyan jó

A4 1,9 PDTDI Avant - 2004
2007.10.28 149042   1,0

A4 = 4 kerékhajtás = 4 csillag

A4 Avant 1.8 - 2005
1999.11.30 27000   1,0

Akkor milyen az A6???

A4 3.0 TDI 233 LE - 2004
1999.11.30 45000   -

Audi A4 1.8 T Quattro ez a jó választás !

A4 1.8 T Quattro - 2005
1999.11.30 14000   1,7

Autópálya faló haverom

A4 1,9 TDI - 2006
2021.06.03 95000   -

Az autó !!!!! De milyen áron ...

A4 1.9 PD TDI 131 Le Avant - 2002
2014.05.03 50000   -

Az átalakítás csodája, avagy a nagyonjót a legjobbra!

A4 2.0 PDTDI +chiptuning+egyéb "erőnövelő ketyerék" - 2005
1999.11.30 20000   1,0

Csak illúzió!!!!!!

A4 2.0 PD TDI - 2005
2010.04.01 120000   4,0

Eddig bevált

A4 3.0 TDI - 2005
1999.11.30 17300   -
1 | 2 | 3 | 4

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)