A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A4 (2004-2008)

A4 2.0 PD TDI 

Az ítélet értékelése
3,9(7 db)

El Presidente

Szöveges ítélet

Harmadik Audi a sorban. Asszonnyal mikor találkoztunk egy 'fészliftes' B5-ös A4-esem volt. 1.6-os benzines. Jó volt, szép volt, nagyon szerettem, de persze mindig volt mit reszelgetni rajta, az idő múlt.
Kitaláltuk asszonnyal vegyünk közösen egy újabbat. Én persze a 'haladás technikája' szellemben egy újabb A4-est vettem volna (B6), de ő csak annyit mondott, ez ugyan olyan, ilyenünk már volt. (szívem szerint B7-et vettem volna, mert az amióta megjelent nagyon tetszett, de árban az egy leheletnyivel feljebb volt mint a közös büdzsé, és az 'ugyanolyan' akkor kilőve :) ). Mutogattam a jobbnál jobb gépeket, de úgy tűnt adott az irányvonal, legyen A3! Én nem voltam egy A3 fan, de végül is találnunk egy remek darabot, s nagyon megszerettem, megszerettük.
És akkor tett egy kört a gólya! :)
Baba lesz. És ekkor indult a morfondír. Teszteltük az A3-at (3 ajtó) húga gyermekeivel, csodásan elfértünk, nyugtattuk magunkat, hogy jó kis autó és trabiban is nőttel fel emberek, de rá kellett jönnünk, egy újszülött nem mászik be hátra az előre beszerelt ülésébe. Oké, nézzünk körül, cimborám ültette a bogarat (ekkor ő B7-el járt vagy két éve), nézd a 7-eseknek megy le az áruk. Oké, nézzünk körül. Kikötés volt a nejem részéről, hogy akkor viszont ha nagy és kényelmes legyen diesel. Én meg szívtam a fogam, mert annyira nem akartam belefutni a pd elem, lendkerék, turbó buliba (autóelektronikai műszerész vagyok). Így végül abban maradtunk, hogy amennyiben találunk olyat, ami belefér a büdzsébe és ígéretes, akkor csere, ha nem akkor maradunk trabimódban :) (az A3 is az igénytelen szívó 1.6 benzin volt, 80.000 kilométerrel).
Elmentünk egy olcsón hirdetett 300.000km futott darabot megnézni Fehérvárra, kirándulás, meg lássuk milyen ennyire használtan. Meglepő volt a találkozás. Műszakilag egészen egészséges volt, pusztán a lakhatása nem tetszett (dohányoztak benne, hiányzott pár beltéri műanyag csetresz, a világos szürke kárpit jó állapotban volt, de foltos, használt, itt ott kiégetett, kívül a krómszegély az ablak körül nagyjából fekete volt, az autópályázástól a motorháztetőn kőfelverődések - bár legalább gyári fényezés - így ott hagytuk.
Találtunk egy másikat, aminek egészen elfogadható volt a kiállása, ráadásul nem volt messze - csepel. Felhívtam, kiderült nem kereskedő, de nem is magánszemély, hogy lesz ez. Végül fény derült ránk az alagút végéről: Szervíz! Egy bank flottáját üzemeltették, ez volt az igazgató úr autója, valós, bevallott 200.000km, 60.000km óta ők szervizelik, s mikor a bank cserére adta a fejét, a szervízvezető látta benne a perspektívát, mondta eladja ő, a különbözet őt illeti. Közelről is kulturált volt, gondolom a zakó meg ing annyira nem csiszolja a verdát, bár voltak benne hátul nyomok, hogy járt arra gyermek, de nekem is lesz, annyi baj legyen. Kérdeztem tőle cseréket, látta nem vagyok zöldfülű, el is mesélte, hogy nyomásszenzor, légtömegmérő, holtponti jeladó és hasonló cserék már voltak, de eredeti rajta a turbó és lendkerék, mert megtanították igazgató urat, hogyan vezessen, s nem longlife-oztak, 15.000-ént olajcsere. A GPS jeladó lemerítette az aksiját, így bikázni kellett, viszont füst nélkül és egyből indult, a fesz normálba hajlásával elaludt az ESP lámpája is, semmi karácsonyfa. A lendkeréknek tényleg nem volt hangja az alap bubogáson kívül, váltó oké, gázt veszi. A próbautat nem merte bevállalni az én kezem között, így furcsa volt, hogy nem vezettem, de szépen húzott, normálisan úton volt, nem csörgött-zörgött, látta asszony is ez lesz az. Így aztán megvettük, s egyértelmű volt, hogy azért volt még meg, mert csak készpénz vagy előre felvett 'szabadhitel' jöhetett szóba a megvásárlásakor. Nekünk összedobott készpénzünk volt hozzá szerencsére.
Szerelem volt, s még ma is az. Nagyon jó kis verda. Szeretem az anyaméh mivoltát, beül az ember, hőfok, muzsika beállít és békés suhanás van. Oké, a TDI nem egy zajtalan hibrid, de szerintem elviselhető, az autó zajszigetelése elég jó. Teszem hozzá, hogy a motor burkolatáról lemállott végül a gyári szivacs, így kellőképpen drágán, de egy remek zajcsillapító szivacsot szereztem hozzá és vágtam méretre, azt kell mondjam számít! Nem is kicsit!
Műszakilag egészen elfogadható szinten vagyunk, a km-ek ellenére. A turbó szépen tölt, a lendkerék normálisan jár, pici rezonancia van ugyan a kasznin a motortartó bak csere ellenére is (persze sokkal jobb mint volt, az eredetik kipukkantak), de nem koppan, nem kerreg. A PD elemeket megnézte egy guru laptoppal, abszolút tűrésen belül vannak. Egyedül a melegindítási kérdés merült fel az enyémnél is, ezt szoftveresen meg tudta oldani ott helyben 2perc alatt. AZ olajszivattyú sem zörög induláskor.
EGR szelep persze megadta magát szép lassan, nem is jelzett hibát, csak éreztem, hogy kezdünk nem stimmelni, elvittem a szerelőkhöz, na akkor jelzett be először.
A futómű a szokásos. Magyar utak hurrá. Felső lengőkarokat cseréltek, toronygumit, hátsó lengéscsillapítót, meg ütközőgumit. Hátsó féktárcsa-fékbetét is cserés volt, gondolom mert járt megpakolva, gyerekekkel, s biztos, hogy osztrákokhoz síelni, mert a sónyomok azért látszódnak az alsó elemeken. Viszont frankó michelin téli gumikat nyertünk vele, külön acélfelnin. Ami nem világos ezek fényében, hogy miért nem volt benne tempomat? Én az A3-ban annyira megszoktam, még a peremkerületekben is simán szoktam használni. Meg is szereztem bele bontottan a kart (egyben nyertem egy comp.vezérlős ablaktörlőkarral együtt), így berakta a guru és aktiválta a comp-ot is. Az sem volt benne, bár lehet nélküle élni, végül is azt kiírta, hány km-em van még. Jó látni itt a szép kerek 900-1000km-es távokat :) Persze tankolni izgalmasabb, mert a gépkönyv is csak annyit ír: kb 70 liter. El is hiszem.
Gyermek miatt kapott jó minőségű fóliát az ablak, de nem a vaksötétet, mert az nem a mi életvitelünknek megfelelő :) nagyon jó, áldásos, látom, hogy sűt a nap, de nem ég rá a húsomra a bőröm :) és a klíma is kevesebbet dolgozik a nyári tojássütő időben.
Bejelentkeztem a kedvenc vw-audi gurumhoz is, én csak 'laptopos csávónak' hívom :) Ő szerelte be a tempomatot, fed.comp-ot is. Szerződéses viszonyban áll a német OCT tuning-al, s befizettem egy TÜV vizsgás motoroptimalizálásra. Nem bántam meg. Az egy dolog, hogy erősebb lett, majdnem a gyári upgrade mértékében - 168LE. De ami ennél is fontosabb, sokkal harmonikusabb lett a motor jellege, s ugye tudjuk 'a nyomaték öl, nem a fordulat' (http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/ ), tehát nem az 1200-as fordulat kiaknázása a cél, az erőkifejtése sokkal kellemesebb, nem töri ki a nyakad. Persze felül meg tép mint a barom. Először nyomtam egy nagyobb gázt, nem is értettem, ez nem megy, nem tört el a nyakam, órára nézek, hopp 100 :) Sokkal szebben épül fel az erő. Füst nem lett több, sőt. Pedig nem DPF-es. A fogyasztása szerintem tök oké, autópályán óra szerint 140-nél 5,5. Remek utazóautó. S a vicc, a hangja is szebb lett, az alapjárati traktor kalapálást felváltotta a kellemes darálós morgás, félúton van a 6 hengeresek felé :)
A másik 'fícsör' amit beillesztettünk a gyári keretek közé, az a menetfény kapcsolás. Csináltam egy kapcsolási rajz skiccet, ami használhatónak bizonyult, s az ellenállás mértékét is eltaláltam végül, így most gyújtásra a távfény gyengén világít, helyzetjelző kapcsolására kialszik. Remekül működik és gyári kinézete van.
A tandempumpa teszi a dolgát, de volt pár anomália, ezt átmeneti jelleggel egy tömítéscserével orvosoltunk, de azért ez biztos, hogy nem örök élet plusz egy nap, így max nyertem egy kis időt a cseréig. Ez arra jó, hogy tavaszra be tudjam ütemezni a vezérlés cserét, mert ugyan van még 20.000km benne, de az 5 év letelik 2014-ben. Ja mondtam már, hogy a szervizkönyvét kitöltettem a szervizzel, akitől megvettük? A gépbe regisztrált szervizeket felvezették a könyvbe az orrom előtt (mert ugye a szervizkönyv a banknál volt, nem az igazgató úrnál). Én azóta is vezettetem a szervizemmel, s büszke vagyok a km-ereinkre :)
Szal két tipikus audi betegséget nyertem, az EGR szelep és a bal első elektromos ablak bowden-ezése. Szerencsére fel tudtam húzni mikor hallhatóan kezdett megmakkanni. Zuglóban van egy jó kis motorszerviz, mellékesen autók elektromos ablakait javítják. Már másodjára voltam náluk, ezt eljátszottam az A3-assal is.
Összességében nagyon szeretem / szeretjük az autót, gyerek is békésen ücsörög, jókat alszik benne (mostanra mindkét gyermek :) ), jó vele utazni, autózni, erő bőven sok, fogyasztása hosszú távon remek, rövid távon bemelegedés függő. Amire szükségünk van tudja. Elektromos ablakok, ülésfűtés, dupla digit klíma, ESP, jobb első légzsák kikapcsolhatósága, amúgy is rengeteg a légzsák, a hátsó üléstámlák dönthetőek. Most már van tempomat is, bekapcs és irány a célállomás. Még jó darabig meg lesz, ha tehetjük és nem kenyérre kell a pénz :)

2.rész
2015 Februárját írjuk.
30.000km-ert tettünk meg eddig közösen, lerohadás nélkül.
Ahhoz képest, hogy idén lesz 10 éves, lekopogom, egész jól bírja.
Egy éve megtörtént a vezérlés cseréje, pusztán egy nem várt fordulattal: a generátor szabadonfutó tárcsája már nem volt szabadonfutó, előfordulhat, hoy az első vezérlés cserével nem kapott újat, mert ez beállt, mint a szög. Ezt a hibát szerencsére nyekergéssel, valamint kelletlen motorpörgéssel jelezte. A nagyszervizzel mindez megszünt, sőt, mint ha kicserélték volna a motort. Ekkor kapott még 4 új izzítógyertyàt is, biztos ami ziher.
Effektive esemény mentesen teltek a kilométerek, szépen ment és jött. Szeptemberben elvitt minket a dolomitokba, s haza is hozott egy nyikkanas nélkül. Tetocsomagtartóval felszerelve, rajta box és kétoldalt esernyő babakocsikkal a fogyasztása odafelé (étkekkel súlyosbítva) 6,4, visszafelé 5,9 volt, óra szerint 140-el, tempomattal. Utazás előtt átnézettem, igazándiból csak egy kis olajat kért pont a csereperiodus felénél.
Ősszel vettem egy új akkumulátort, a télre felkészülendő, mert a régi már elég gyatra volt, s a hegyek között a 7-8 fokban már adott egy kis ízelítőt a vernyegésből.
Az idei 2015-ös év a következőkkel indult:
Kapott olajcserét, gázolaj szűrővel, felújittattam az önindítót, valamint kértem, hogy tisztítsák ki a turbót, mert nyáron kétszer is letapadt a geometria, s elvette a turbónyomást hosszas terhelt kihuzatáskor. A szakember megdicsérte, milyen szép állapotban van a csiga, kitisztitotta, kicentírozta. Kiderült az is, mi zörög random módon a bal hátsó kerékné: a rugó legalsó szeme eltörött. Valszeg az volt az a nagy csattanás a külső Mester utcán, munkából hazafelé. Sikerült találnom cseh utángyártott darabot féláron, már meg is vettem, csak be kell rakatni.
Egy érdekes anomália ütötte meg fel a fejét idén, a fűtés nagyjából a kinti levegőt és a szauna meleget ismeri. Egy szakis egyeztetés kapcsán merült fel a csappantyú állító motor hiba, ennek feltarasa előtt állunk.
Mindezektől függetlenül nagyon jól szuperál, a turbó tisztitast mindenkinek ajánlom, mint ha kicserélték volna, akár nyugodt autózást, akár a lépdelést nézem és ahogy látom még a fogyasztáson is meglátszik.

Hibalista

- hátsó féktárcsa, fékbetét csere (15000 tárcsapár, 8200 betét), két motortartó bak (olajos, egyik elektronikusan vezérelt is: 26000,28000), EGR szelep (55000), 4db felső lengőkar (10500/db), hátsó lengéscsillapítók (18000/db), hátsó lengéscsillapító ütközők (4000/db), első toronycsapágy (valójában toronygumi (4500/db), tandempumpa javítókitt (10500), bal első elektromos ablak bowdenje (ha jól emlékszem 20.000 volt a javítása) -

Ide hordtam szervizbe

Varga Autójavító Műhely, Kistarcsa, Határ út

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? A3 1.6 Ambition Következő autója? A3 vagy A4
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A4 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (59 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)