Sportosan elegáns, ha kell, vadállat
Szöveges ítélet
Alfa Romeo.
Ez magában hordozza a lényeget. Erős motor, a hangja nagyon szép, igaz 3000 alatt kicsit lusta, de hát a 16szelepes motorok ilyenek, viszont üvöltve forog bele a 7000-be, ha kell. Nagyon megy. 170-ről még érezhetően meglódul, 5 személlyel klímával 160-ról gyorsul az emelkedőn.
A beltér tágas (nem kimagaslóan nagy, de semmiképp sem szűk). A ülések nagyon kényelmesek 450Km után sem fájt semmim.
Jól felszerelt (automata klíma, el.tükrök, el. ablak elöl, deréktámasz, stb.), egyedül csak a hátsó elektromos ablakemelő hiányzik kicsit.
Vásárláskor nagyon oda kell figyelni, mert sajnos számtalan rettenetesen leélt, ütött-vert példány van a kínálatban.
Felújított futóművel került hozzám.
A futóműtől hallatszott már vásárláskor is "nyekegő hang", a szerelő a lengőkarra tippelt, de végül kiderült, hogy csak a stabilizátor-rúd szilentjeit kellett bezsírozni, azóta 8000km-t után is tünetmentes.
A vezérlésmódosító szintén tünetmentes, időnként ha sokat állt akkor indítás után 1s-ig hallható a dieselhang, de egyelőre csak ennyi.
A levegőszűrő cseréjénél figyelni kell a csavarokra. Valamelyik előző tulajnál az egyik bentszakadt, a műanyagházban. Ezt nem egyszerű rendberakni, mert a légszűrőház kivételéhez le kell kötni a vízcsövet a hűtőről, vagy le kell szerelni a lököst. De ha cserénél kellően bezsírozzuk a csavarokat, akkor minimalizálható a bennszakadás esélye.
80-100-as átlaggal kihozható belőle a 7-8L-es fogyasztás is, de Alfához méltó használat mellett inkább a 10-11 a reális. Hiába a lovakat itatni kell, nincs mese.
A futómű nagyon jó. A 205/55R16-os gumikkal nagyon stabil, még a komoly oldalszél sem nagyon érződik nagy sebességnél sem.
1. Update 2007.08.09.
Elkezdett csúnyán nyeríteni/búgni a szervó. A rásegítés megvolt, csak hangosan. Elsőre sanszos volt a szivattyúcsere, de kiderült, hogy elég csak az olajat cserélni és kimosni a rendszert.
2. Update 2013.04.11.
Tavaj nyáron megérkezett az utód egy 159 2.4 JTDm Q4 TI személyében, így eladóvá vált, idén februárban vitték el.
Semmi komoly baja nem volt a 6 év alatt megtett 55.000 km alatt. Korából adódóan akadtak problémák, talán a szervócső volt az egyetlen olyan dolog ami nem szokványos (hozzáteszem hogy a szerelő praxisában sem találkozott ilyen esettel).
Nézzük azokat a adolgokat amikkel az Alfát illetve a 156-ot, és a TS-t fikázók szoktak példálózni:
- motor, 199.xxx km-rel adtam el, megbontva nem volt
- váltó, kuplung tudtommal eredeti
- olajat nem ette sohasem, pedig szerettem pörgetni
- a vezérlésmódosító hibátlan
- a bonyolult és igényes, emiatt sérülékenynek mondott futóműben egy felső lengőkart és egy hátsó kutyacsontot kellett cserélni, ez szerintem nem sok
- elektronikai hibája nem volt
- minden tökéletesen működött benne
Az tény hogy vigyáztam rá és nagyrészt autópályán használtam, és nem túl sok km-t. Mindig jó volt beleülni és élvezni a motor hangját, erejét. Konkrétan a motorhang még most is hiányzik.
Egy meghatározó korszaka volt (autós) életemnek, az együtt töltött idő.
Hibalista
- A váltókar műanyag háza eltört, cserélve gyári újra - Korából adódóan volt pár probléma - a tankot tartó leghátsó pánt eátrozsdásodott és elszakadt, a 3db pánt cseréje 20.000ft volt - főtengely holtponti jeladó - 15.000 - némi rozsdásodás a küszöbökön illetve alul a víz kifolyóknál - az előző tulja által beépített immo, kinyiffant emiatt megállt az autó - Ezeken kívül, kopóalkatrészek, illetve vezérlés csere történt csak. -
Ide hordtam szervizbe
Csöri mester Várpalota (Alfához értő, korrekt)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 144000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | UNO 1.5ie SX | Következő autója? | 159 2.4 JTDm Q4 TI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
