A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 156 (1997-2005)

156 SW 1.9 JTD 115 

Az ítélet értékelése
4,8(6 db)

Számvetés

Szöveges ítélet

Nos, lássuk. Ennyibe került az én Alfa 156-osom fenntartása. 2006 Januárban, 73 000 kilométerrel vettem az autót, korábban belga cégautó volt. Törve nem volt, és nem pörgették vissza a kilométerszámlálót sem. A költségek az utolsó szálig mindent tartalmaznak, nagy részük típusfüggetlen. Ez az első igazán saját tulajdonú autóm, előtte rengeteg céges és családi autót vezettem már. A célom ezzel a számvetéssel az, hogy mindenki lássa valójában mennyibe is kerül egy ilyen autó, és persze általában véve is egy autó fenntartása. Bár sok típusspecifikus költség van benne, fontos megfigyelni, hogy olyan dolgok is szerepelnek a költséglistában, amelyek a szerencse hiányának következményei (pl. szélvédőcsere). Azonban fontos azt is látni, hogy az ilyen szerencsétlenségek az autós élet velejárói. Nincsenek itt ráadásul karambolok, koccanások költségei, mivel ilyennekkel szerencsére nem szembesültem.

Megjegyzés 1: A 156-os még fiatal típus, ezért kevés az utángyártott alkatrész. Én ráadásul csak márkaszervízben (Alfa Szamosi) szervízeltettem, csak gyári alkatrészekkel.
Megjegyzés 2: Az alkatrészárak jóval a német tömeggyártók (pl. Opel) árai felett, és kevéssel a japánoké alatt vannak általában. A prémiummárkák (BMW, Lexus, sajnos VW is) árait meg sem közelítik.
MEgjegyzés 3: Szerencsétlen futásteljesítménnyel (73000 km) vettem az autót, pont belefutottam a nagyszervízek költségeibe. A szervíz átlagköltségek hosszabb távon valószínűleg csökkennek.

Amit 33000 km (1 év 1 hónap) alatt ráköltöttem. Kötelező szervizek és egyéb megesett dolgok:

- Olajcsere+szűrők cseréje+átvizsgálás+pollenszűrő
35000 ft
- Első ablaktörlő megvételkor
7500 ft
- Vezérműszíj+feszítőgörgőcsere 77000 km-nél
67000 ft
- Generátorszíj+feszítőgörgőcsere 79000 km-nél
38000 ft
- 80000-es nagyszerviz (szokásos olajcsere, szűrők cseréje, ezen felül futómű és fékmérés)
80000 ft
- Gyári rádiósmagnó tönkrement, helyére Mp3-as fejegység.
35000 ft
- Ablaktörlőimet letörték Budapesten (rossz helyre parkolhattam). Csere.
15000 ft
- Durrdefekt Bp belvárosában, első két gumi cseréje.
45000 ft
- 90000-nél olajcsere (a szűrők tiszták voltak, nem kellett cserélni)
22000 ft
- 100000-es nagyszerviz (jobb felsőlengőkar, első stabilizátor, kézifékkötél, plusz a szokásos olajcsere)
122000 ft
- Kavics repült, szélvédő megrepedt. Utángyártottra cserélve.
32000 ft
- 2 darab izzó kiégett
2000 ft
- Generátor javítás 105000-nél
35000 ft


Összes szervízköltség:

460000 ft

(Hamarosan elkövetkező költségek: légtömegmérő 80000 ft, turbó lefúvószelep 80000 ft)

Üzemanyagköltség:

A Computer szerinti átlagfogyasztás 6,3 liter. Így 2080 liter gázolaj fogyott 255ft/liter átlagáron (volt 270 is a dízel idén).

530145 ft


Egyéb költségek:

- Bőrápoló, műszerfaltisztító, kendő, kaparó, wax, ablakmosó, légfrissítők
kb 15000 ft
- Váltózár beszerelése:
36000 ft
- Mélyláda+első hangszórók cseréje:
60000 ft
- CD táska+15 mp3 CD
2000 ft
- Autómosás (átlag háromhetente, szinte mindig OMV mosóban, alvázmosással és waxxal)
kb 28000 ft

Összes egyéb költség:

141000 ft

Úthasználati, parkolási és büntetési költségek:

-42 négynapos autopályamatrica
kb 50000 ft
-Budapesti és vidéki parkolások, némelyik egésznapos, némelyik csak megállás
min 50000 ft
- Tilosban parkolás
10000 ft
- Parkolási bírság
8500 ft
- Autopályamatrica bírság (pedig megvettem, a kurva anyjukat, csak valahol elveszett a másik 41 matrica között)
57600 ft

Összes úthasználati, parkolási és büntetési költség:

176100 ft

Biztosítási költségek. 5 negyedévnyi, OTP Garancia:

98000 ft

Hiteltörlesztés (13 hónapra):

620 000 ft


Összes költség 13 hónap alatt:

2025245 ft

1 hónapra lebontva:

155788 ft

Szervízköltség arány:
22,7%

Üzemagyaköltség arány:
26,1%

Hiteltörlesztés arány:
30,6%

Úthasználat, büntetés arány:
8,6%

Biztosítási költségarány:
4,8%

Egyén költségek aránya:
7,3%


Érdekes dolgokat lehet ebből leszűrni. Benzines esetén pl. az üzemanyagköltség kb. másfélszeres lett volna, ami kb. 10%-al nagyobb költségarányt jelentene, a nagyobb értékvesztésről és a nagyobb szervízköltségekről nem is beszélve. Namindegy, pár dolgot biztos még le lehet ebből szűrni.




Eddig a pénzügyi dolgok. Amit kaptam a pénzemért:


Pozitív tulajdonságok


++ Nagy mázlim volt. Nemhogy törve nem volt a rétegvastagságvizsgáló szerint, de még az órát sem pörgették vissza (ECU-ból ki lehet olvasni a visszapörgetést). Ráadásul úgy néz ki tisztességesen szervízelték korábban.
+ Kurva jól néz ki.
+ Belül is.
+ Nagyon kényelmes.
+ A csomagtartó jól variálható, jól pakolható. Az alap csomagtér kicsinek tűnik, kombit azonban tökig pakolunk, ha kell. Úgy elvisz mindent. Ez totálisan ellentétes a szakújságírók véleményével, de a használat során ez derült ki.
+ Nagyon jól megy. Autópályás utazósebesség 150 km/h. M7-re még éppen megfelel, bár a belső sáv tempója azonban 160 km/h körül alakul már most is, néhány év múlva 170 km/h lesz. Ez a valóság. Akkor már sajnos nem lesz jó. Bár GPS szerint 205-ig bírta (115 lóerős), de sokáig meglesz még, és nem szeretném széthajtani.
+ Mivel az alfák értékvesztése nagy, ezért relatíve olcsó volt. 2 200 000 ft volt 4 évesen. Eredeti ára 7 500 000 ft volt.
+ További értékvesztése jóval kisebb lesz. A 155-ös alfák árait nézve valószínűleg 4-5 év múlva is 1 millió forint körüli lesz az ára.
+ Nem zörög, nem csörög. Lehet, hogy mázlim van ezzel, a fene se tudja.
+ Keveset fogyaszt. Autóálya átlag: 6-6,5 liter. Maximum fogyasztást budapesti dugóban produkálta: 7 liter. Horvátországot (1 tankkal megjártuk vele a nyáron (120-130-al hajtva autopályán, 110-el országúton 1200 km).
+ Brutális a fék.
+ Rendkívül közvetlen és pontos a kormányzás. Ez utóbbi az egyik legfőbb erénye az autónak.
+ Jól érzem magam benne, jó autónak tartom, és szeretem használni.

Negatív tulajdonságok

- Mindenhol leér az alja. A padkák 50%-ára nem lehet vele felállni. A spolier elem minden feljárónál csattan. Ha parkolóházban távolról csattanást hallok, biztosan tudom, hogy egy 156-os jön. A legviccesebb azonban az, hogy vidéki, másfél sávos utakon az ÚT GÖRBÜLETÉN felül az alja, egészen pontosan a kartervédő lemez. Kínomban röhögök mindig, amikor ez történik. Az 1-es villamos vonalán, ahol a teherauók járnak a külső sávban, és vályatos az út, a vájatban gurulva az autó hasa az úton csúszik.
- Elképesztően nagy a fordulóköre. Prémkucsmás, Suzukis anyukák röhögnek kínjukban, amikor a Tesco parkolóban három Y-al tudok csak kiállni a helyemről. Hogy még jobban érzékeltessem a dolgot: A Bajcsy-Zsilinszky úton a Deák tér felé van egy visszafordító sáv. Az úttest 4 sávos. Csak akkor lehet egy ívben megfordulni az autóval, ha nem parkolnak autók a szemközti sávban. Elég kínos és érdekes tud lenni, mikor a mögötted forduló meglátja a tolatólámpát...
- Rendkívül kemény és érzékeny a futóműve. A rugóutak is rövidek, ezért minden buckán felüt a kerék. A tudat, hogy nem csak huppan, hanem közben tönkre is megy a futómű elég rossz érzéssel szokott eltölteni. Konrkétan a lengőkarokra kiadott pénz jár ilyenkor a fejemben. Pedig az enyémen 15"-ös, nemperes gumik vannak, a 156-os populáció nagy részét 16"-os és 17"-es felnikkel látni. Sosem értettem, ők hogy bírják.
- A magyar utakon az autópálya kivételével sehol sem elég sima az út ahhoz, hogy ki lehessen használni a futómű sportosságát. Ott meg ugye nincsenek kanyarok. Rossz úton ráadásul elpattog az egész, szerintem egy Astra simán jobban kanyarodik a magyar átlagúton.
- Gyenge az ablakmosó
- Borzasztó gyenge a világítása. Sok autót vezettem eddig, de a 156-os tompított fénye csak a szemgyulladások kifejlődésére jó. Soha rosszabbat nem tapasztaltam, ez egészen biztos. És szörnyen balesetveszélyes.
- Dízel létére városban nagyon kényelmetlen a sok kuplungolás, dugózás. Hiába nagy a nyomatéka, ha a hosszú fokozatok miatt olyan hosszú az egyes, hogy alapjáratról nem viszi el az autót. Nem fulladékony, de az összes korábbi dízel autóm egyik nagy előnye volt, hogy a városi tötyörgést megkönnyítették. Sajnos ez nem teszi, nekem pedig ez hiányzik.

Hibalista

- Ld. fent

Ide hordtam szervizbe

Alfa Szamosi. Korrekt, gyors, picit drága, de minden a helyén van és kedvesek.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Fiat Kanizsa

Meglepően korrekt és gyors, árban is okék, hozzáállás is jó.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 73000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Kadett Következő autója? Egyelőre nem tervezek mást
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 156 1997 (2002 - 2005)

További ítéletek (201 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)