Határeset
Szöveges ítélet
Életem els? autóját (ALFA 156 1.6 TS 1998.10.) 2004. márciusában vásároltam meg, 103000 Km-t mutatott a kilométeróra. Persze az olajcsaréket jelz? matricákat megpróbálták lekaparni az ajtóról, de láthatóan nem volt sok egymásra ragasztva (legalább cseréltek benne olajat és a matricákból láthatóan SELENIÁ-t). Illetve az autó küls? és bels? állapota alapján, teljesen reális értéket mutatott az óra.
Az autó HATÁRESET a fentartási költségeket illet?en, illetve a nyújtott vezetési élményt figyelembe véve.
103000km - 167000km
Cserélt alkatrészek a 64000 Km ciklus alatt:
Motor:
"Kötelező" szervíz:
-Vezérműszíj
-Vezérműszíj feszítő görgök
-Vezérlésmódosító
-Hosszbordás szíj
-Hosszbordásszíj feszítő görgők
-Szelepfedéltömítés kétszer ( a második garanciában )
-4db Levegőszűrő
-5x olajcsere 25L olaj (soha nem kellet utántölteni, feltöltöttem majd 10000 Km múlva leengedtem)
-5db olajszűrő
-1db vaci új 69ah Banner aku, mert valami suzukiból 40ah kibányászott aksi volt benne mikor megvettem, érdekes ment azzal is.
"kötelező" rész vége.
-Kartergázvisszavezető szelep, nem hibásodott meg, csak éppen nagyon zajos volt (1300 HUF, 2 perc, 0 HUF munkadíj )
Fék:
-Első fékbetétek és tárcsák 2x (azért 2x mert a JURID tárcsák nem bírták a kemény JURID betéteket :( )
-Hátsó fékbetétek és tárcsák (Mert hogy ebben hátul is tárcsa fék van.)
-Kézifékkötél
Futómű:
-Stabilizátorrúd elől (150000Km-nél elkezdett kopogni) csere minden futóműzaj megszűnt.
Kormánymű:
-Semmi
Váltó:
-Váltóbot tartó konzol.
-Váltóolaj csere
167000km - 185000km
Cserélt alkatrészek a 18000 Km ciklus alatt:
Motor:
"Kötelező" szervíz:
-Vezérműszíj
-Vezérműszíj feszítő görgök
-Vezérlésmódosító
-Hosszbordás szíj
-Hosszbordásszíj feszítő görgők
-1db Levegőszűrő
-2x olajcsere 10L olaj (soha nem kellet utántölteni, feltöltöttem majd 10000 Km múlva leengedtem)
-2db olajszűrő
"kötelező" rész vége.
Fék:
semmi
Futómű:
-2db hátsó lengőkar (180000km-nél a szilentekeknek végük lett) alkatrész+munkadíj: 19e huf
-elől a felső lengőkarok (mert hogy ebben kettős keresztlengőkaros futómű van elől) nem voltak már 100% ill. nyüszögtek is (182000Km-nél jobb és bal csere). alk.+munkadíj: 31e huf
Kormánymű:
-Semmi
Váltó:
-semmi
Voltak még apró hibák, amik a hibalistában olvashatók.
Gondolkoztam veszek másik autót, de miután a javításokon ás az alkatrészeken kívül, csak a kötelező biztosítás költség, meggondoltam magam.
Az autót egyre inkább megéri az árát, eurotax ára jelenleg 1000000 HUF, ennyiért ilyen autót nem tudok venni.
Az autó szolgál az év 365 napján, soha nem hagyott cserben. Bár sokszor járt szervízben mindig saját erőből ment be ÉS MÉG AZNAP a saját erőből gurult ki. Első szervízt leszáámítva soha nem hagytam ott az autót szervízben.
Egyszerűen nagyon jó vezetni az autót, volt szerencsém más autókat vezetni, hát... alig vártam, hogy visszaülhessek az alfába. Leszámítva a Lexus IS250-t, és a 2.2 159 alfát.
Hibalista
- Olajnyomást jelző lámpa vezetéke kihúzódott,
- Kartergázvisszavezető szelep zajos volt,
- Olajszivárgás miatt szelepfedél tömítés garanciában cserélve
- első felső lengőkar szilentek, stabilizátor szilentek, hatsó lengőkar szilentek
- Immobiliser vezetékét becsípte az állítható kormány emiatt csak bizonyos kormány pozicióban volt hajlandó beindulni, fél órás javítás, kiszabadították a vezetéket.
- sebbeségváltókar konzoljának törése
- Első féktrcsák (Jurid) deformációja, jelenleg elől-hátul BREMBO van és minden OK.
Ide hordtam szervizbe
Noname "ALFA" szervíz
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Miskolci FIAT márkaszervíz
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 103000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 82000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ez lesz amíg el nem halálozik. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
