Családi gokart
Szöveges ítélet
Azon túl, hogy a formaterv egy überelhetetlen csoda, és tíz év alatt sem évült el egyáltalán, igazán remek gép, sok tekintetben közel a tökéleteshez.
A Twinspark motorok közül az 1,8 utólag jó választásnak bizonyult (pedig eleinte mindenképpen 2,0-st szerettem volna). Teljesítményben, nyomatékban alig marad el a nagytesótól, s semmivel sem eszik többet az 1,6-osnál. Városban, lámpától lámpáig araszolósan is 10,5, max. 11 körül alakult a fogyasztás, a gyári adat szerinti 11,4 l-t soha nem tudtam megitatni vele, biztos nem nyomtam eléggé :) Országúton/pályán 7,0/8,5 csusszant le a torkán 20-30 km/h-val túllépve a megengedettet, bár iszonyúan megkergetve egyszer 12 l-re jött ki, de az egy tényleg durván sietős nap volt.
Futómű, kormánymű, kényelem és stabilitás szempontjából is csillagos ötös, erről ennyi elég is.
Az ülések, a műszerfal, a kezelőszervek, az egész hangulata nekem maximálisan bejön, az első beülés óta ez nálam az etalon, pedig sok márka és típus bal egyén megfordultam. Egyedül a váltó karja túl hosszú szerintem, nekem egyáltalán nem tetszett, ezért orvosoltam a problémát (vasfűrész, sportgomb), azóta ez a részlet sem lóg ki a sorból.
Szokás szidni a kis csomagtartót, ezzel nem volt soha bajom, 4 felnőtt egy hetes nyaralására is lazán elegendő volt, gond csak a kis nyílással van, nagyobb tárgyak bejátszásához kell némi tetris-jártasság.
Mindössze két konstrukciós hiba van, amit meg kell említenem:
1. Oké, hogy alacsonyra helyezzük a motort a jobb kanyarstabilitás érdekében, de akkor ne kartervédő-utánzattal szereljük az autót, ami egyhe kis lekoccoláskor darabokra szakad. A második ilyen eset után szereztem egy üvegszál erősítésest (a gyári gagyi árának feléért!), ajánlom mindenkinek.
2. A hátsó két ködzárófény iszonyú erős. Persze szép látvány a tükörben a vörösen ízzó köd, csak a mögöttünk közlekedők folyton anyáznak, villognak, dudálnak, s ez ront a fílingen. Megértem őket, én is értem már utol 156-ost ködben, tényleg durva.
Mivel már tíz éves, szeretnék átülni valami újabba, csak igazán semmi nem tetszik ennyire. Lehet, hogy végül egy 1,9 JtdM Sportwagon lesz a dologból, jobban nem akarok eltávolodni a tutitól.
Hibalista
- lambdaszonda, hűtőventillátor, termosztát, két első alsó lengőkar, kartervédő 2x
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 101000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ford Orion | Következő autója? | Alfa 156SW vagy 147 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
