Én vagyok az utolsó gazdája - Frissítés, hat év után
Szöveges ítélet
Az első élmények úgy 20.000 km tájékán:
Szoval.. kezdjük az elejen…
Volt nekem egy Suzuki Lianam… szerethetö auto… jo is volt, kenyelmes is volt, billegett is, meg allandoan pörgetni kellett, hogy menjen… nem birtam tovabb… hianyerzetem volt, nem volt a kormanyom közepen az a biztos VW jel, ami nelkül nem auto az auto… 2 evig hasznaltam, beletettem 80 000 km-t es ugy ereztem, hogy el kell adnom, mert ha tovabb hasznalom, akkor szinte nem fogom tudni eladni… megmondom öszinten, hogy igy is nyögve nyelös volt…
Golfot szerettem volna venni, hiszen ez mar 30 eve auto, meg mindig Europaban gyartjak, es az olyan nekem valo… aranyos, ertek- es idötallo…
Elmentem hat a szalonba es mondtam, hogy mire van szüksegem… hasonlo arban, söt jobb aron ajanlottak a Jettat… megszerettem, volt mar egy a csaladban, ismertem az autot… ugy döntöttem, hogy akkor legyen egy Jetta.
Sötetkek szin, alap extrak, mint szervo, digitklima, központizar, ABS, EBD… mi kell több… miutan elhoztam, tettem meg ra 4 pofas badogkereket (alufelni auf ungarisch) valoszinüleg meg fog kapni tempomatot es tolatoradart is.
Szoval egyszerüen szeretem. Ha normalisan közlekedek vele, (a klima allando 23 fokon all) 7,3-mal elmegy 140es tempoig, utana csak a jo isten tudja mennyit enne. De ugye a mozgashoz kell a szörpi.
Amit szeretek benne
Kenyelmes, csendes, biztonsagos, szeretem a formajat, hatalmas a csomagtartoja (530 liter) aranylag jol fogyaszt es hosszutavra tervezhetek vele.
Amit nem szeretek:
Nem erzem a hatuljat, nagy a holttere es egy kicsit lehetne erösebb a motorja
Amit meg fontos elmondani, hogy februar vegen vettem a kocsit, azota belement 19 000 km, a hetvegen futottam egy osztrak kört (2000 km) a 10 oras odaut utan ugy szalltam ki belöle, hogy legszivesebben visszaültem volna.
Azt mondjak, hogy ennel a nyolcszelepes 1,6osnal sok az olajfogyas… most neztem, hogy mennyi olaj van benne, kb 3 dl-t kellett beleönteni, de ezt sem azert, mert jelezte, hogy töltsek utana, hanem egyszerüen negyedig vol,t, visszaöntöttem 3/4ig.
Ja es amugy 0W-30-as olaj kell bele, tehat nagyon hig, szerintem ennyi olajfogyas elmegy.
Aki autot akar venni, felejtse el a Megant, a Focust meg az Astrat! Olyan aron, amiert az elöbb felsoroltakat megveszi kap egy korrekt, ertekallo autot es raadasul Volkswagent.. Ha többre vagysz, akkor vedd meg nagyobb motorral, nekem ez is eleg, kellöen nyomatekos, de nem egy versenyauto. Majd töltök fel kepeket is, de most szegeny nagyon piszkos.
Ha lesz meg valami erdemleges megirom.
A második beszámolóm 6 év és 150.000 km után:
Hát lett: Az autó még mindig megvan, jelenleg 153000 km van benne, 2 bosszantó hibája volt, az első, mint utólag kiderült az én hibámból, a másikra egyenlőre nincs magyarázat...
Tehát a klímakompresszorom megadta magát olyan 60.000 km környékén, a szerelő elmondta, hogy a klímát TILOS 2000es fordulat felett ki/be kapcsolgatni, mert ilyenkor akkora terhelést kap a tengely, hogy kiveri maga alól a kenőanyagot és megszorul, na ezt történt vele, azóta tökéletesen működik, csak figyelni kell rá. Ez egy 115.000 Forintos javítás volt.
Második gondom a gázpedállal volt, ki kellett cserelni, mert a benne lévő jeladó meghibásodott, ennek az ára bontott alkatrésszel + javítással 13.000 forint volt.
Ezen kívül semmi! Az autóban még izzót sem kellett cserelni!
A futómű nem lóg, nem zörög, a sebességváltó gombja nem kopott...
Az első fékbetéteket 140.000 km-nél kellett először cserélni, a hátsókat még egyáltalán nem!!!
Általában a szervizek 25.000 Forint körül vannak 30.000 km-enként, amikor vezérlés kell cserélni 90.000 km-enként, akkor kerül 80.000 Forintba a javítás.
Az autóba kerültek további gyári extrák is... mp3as rádió, ülésfűtéses comfortline ülések, tempomat, fedélzeti computer, keréknyomás ellenőrző, parkradar, bőrkormány, lecseréltem a kivagyi MAM felniket eredeti gyári VW felnire stb.
Tudom, hogy ezek a dolgok soha nem térülnek meg, de nem is azért csináltam, az autó teljesen hozzám nőt, sosem lesz eladó! Szoktam azért nézegetni a hasznaltautós portálon, talán még egy-két ilyen Jetta van, aminek ilyen magas lenne a felszereltsége!
Aki most akar ilyen autót venni nagyon figyeljen oda, mert sokan tudatlanságból, vagy megtévesztésből a Trendline Jettákat magasabb felszereltségként árulják. Első ránézésre külömbséget lehet köztük tenni, amelyiken nincs króm ablakkeret az trendline, bármi mást is írnak.
A számomra nagyon fontos a gyári megjelenés, és valahol kimondottan örülök, hogy nincs króm ablakkeret, mert így a hozzáértők csak legyintenek, hogy á, ez csak egy trendline fapad... pedig Ő már rég nem... :-)
Így éretteben és 6 év távlatában sem bántam meg, hogy megvettem a Dzsettet, ajánlom mindenkinek. a fogyasztása még mindig 7-8 liter között van, 150.000 km után sem érzek semmilyen kopást, vagy szembeötlő hibát az autón.
Már kétszer tettek rá ajánlatot, hogy megvegyék, de természetesen nem adtam el. :-)
Úgy döntöttem, hogy ezt az autót tényleg megtartom és én leszek valóban az utolsó gazdája.
Még mindig fentartom, hogy: Vegyél Volkswagent és légy boldog!
Ajánlom mindenkinek!
Hibalista
- klímakompresszor 60.000 km-nél javítás 115.000 HUF - elektromos gázpedál 150.000 km-nél javítás 13.000 HUF
Ide hordtam szervizbe
Juvenal / Automobil Gyöngyös / Helyi autószerelő, aki már 20 éve szerel.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
A múltkor betévedtünk az egri VW-be!A kiszolgálás és a kedvesség mind az értékesítő, mind a szervizes kollégánál hibátlan volt, legközelebb náluk veszem a kocsimat!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 153000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Suzuki (na ez valóban tévedés volt, előtt VW Polo 6N | Következő autója? | Egy darabig még meglesz Ő, aztán újra VW... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |