Bubaru Impreza
Szöveges ítélet
Régi álmom vált valóra, mikor megvehettem ´Az Impreza´-t. Mégha ez nem is a turbós-morgós-szuszogós verziója. Cserébe ez egy olcsóbban fenntartható (1.6 motor), jól pakolható (TS felszereltség, ami csak kombi karosszériában létezett) Subaru. A limuzin amúgyis egy haszontalan állat, akinek egyszer volt kombija az tudja mit jelent a tágas csomagtér. Igaz ezen az autón ez sem óriási, éppen akkora mint egy ötajtós ferdehátú csomagtere.
Az autót 8 évesen hozták Olaszországból, ott a papírok szerint egy gazdája volt. Az autón kisebb esztétikai hibák vannak (karcok, kisebb horpadások, kavicsfelverődések), de ezek a mindennapi használat nyomai. Az alja korrodált volt(futómű), ettől eltekintve hibátlannak tűnt.
Kisebb hibák (lásd hibalista) eltekintve az autó teljesen normálisan működik.
2011 - Egy parkolóból való kitolatás közben kattanó hangot hallottam a kocsi alól. Első gondolatom az volt, hogy rátolattam valakinek a kocsijára.
De nem, a helyzet súlyosabb volt. Eltört a jobb első lengőkar. Komplett futómű lett cserélve, szerencsére nagyon baráti áron. Rá 3 hónapra kaptam egy értesítést, hogy 2000 utáni Subaru-kon a lengőkar fokozott korróziója miatt a Subaru az összes autót (2000-2007 közöttiekről beszélünk) visszahívja felülvizsgálatra. Tehát ez egy 'típushiba' volt a kocsimon. Ettől persze nem nyugodtam meg, mert ha éppen autópályán történik a törés akkor kicsit morcosabb lettem volna.
2015 - 6 éve van nálam az autó, azalatt beletoltam 55ezer km-t, igazából hobbinak van. Továbbra is elmegyünk vele bárhova, bármikor.
2017 augusztus 9. Japánban megemlékeznek a Nagaszaki atomtámadás áldozatairól. A tőle 8800km-re lévő Budapesten e sorok írója épp egy 2007-es Legacy Outback-re utalja a vételárat az eladónak. Két Subaru-m van, baze! Az utca mindkét Subaruja az enyém.
2017 november 25-én (Richard Burns napján!) elkelt az Impreza. 71 ezer kalandos kilométer után szétváltak az útjaink. Kerek 3 hónapig hírdettem, először a lista felső harmadába pozicionáltam (850 ezer - 1,2Mközött), aztán lejjebb engedtem az árból. Belőttem egy középkategóriát (650-800ezer közé), végül egy 'Black Friday' akció keretén belül lehúztam hatszázra az árat. Másnap csörgött is a telefon, harmadnapra meg el is vitték a kocsit. Reméljük, hogy jó gazdához került!
Hibalista
- -Légkondi nem hűtött (elszökött a gáz; nyomáspróba után feltöltve 2009-ben, utána működött)2010-ben újra átnézve, nyomáspróba még mindig jó (lefejtés után 24 órán át tartotta a vákuumot, aztán feltöltés után tartotta a nyomást is). Viszont a kompresszor ki-be kapcsolgat, szerelő szerint valahol tömődés van, emiatt a nyomáskapcsoló kapcsolgatja. 2014-ben újból átnézve, addigra elszökött a három és fél éves gáz (45 deka helyett már csak 20 deka volt a rendszerben). 2014 nyarán újra feltöltve, működik azóta is. A kompresszor azóta is ki-be kapcsol, városi araszolásban idegesítő, mert már hangos is. - 2017-ben nyári szezon elején észrevettem: megint nincs klíma. Hüllő kft-nél gyors hibaelemzés: egy o-gyűrű mellett eresztette el a gázt. Csere, töltés, hibátlan azóta is. Kicsit aggódtam, nehogy a hűtő lukadjon ki, mert ezt nem nagyon lehet javíttatni. Vagy ami mégrosszabb lenne: a párologtató reped el, mert ahhoz a műszerfalat is le kell bontani...Szerencsére megúsztam olcsón, o-gyűrű cserével. - -Jobb első parklámpa nem világított, izzót már kétszer cseréltem, mindkettő begőzölt belülről (foncsoros lett). szerintem ez az izzó hibája lehet, mert a második csere óta nem csinál ilyet. - -H4-es izzók cseréje (több alkalommal), de ezt más autó is megeszi. Legalább olcsó a csere. - -Valahonnan csöpög az olaj. Egyik szerelő szerint a szelepfedél alól. másik szerint a kormányműből. Végül kiderült, hogy a vezérműtengely szimmering mellett csöpögött. Olcsó alkatrész (5000.-), de macerás a csere: kardántengely le, első féltengelyek le, váltó le, kuplung le, mire ezt végigtornázza a szerelő, egy műszak le is kettyent.Csere óta olajcsöpögés megszűnt. - -A vezetőoldali zár (igen, ez kulcsos kocsi, nem távirányítós) egyszer majdnem beesett nyitáskor. Ajtókárpit leszerelés után derült ki, hogy a zárat belülről két csavar helyett csak egy fogta, az is lötyögött már. Érthetetlen, hogy hova tűnt el a csavar, illetve miért lazult le. - -Első lengőkar törött el - korrózió miatt. Később erre a hibára visszahívási kampányt is szervezett a forgalmazó. Igaz nekem addigra egy komplett első futómű cserén volt túl az autóm. - -A hátsó futómű is eléggé oda volt, korrózió miatt. Gyanús, hogy a kocsi árvízkáros volt még Olaszba'. 2016-ban cseréltettem a hátsó bölcsőt is. - -Karosszéria korrózió: hátsó sárvédőíven, ami látszik. Aztán a csomagtér padlója alatt is, ami csak akkor látszik, ha leveszik a hátsó lököst hogy elkezdjék a sárvédő javítást. Javítva 2015-ben. - -Kipufogó: ez már többször tört el, de mindig javítható maradt. Elsőre a középdob feletti hővédő lemez zörgött, de megoldottuk (2009). Aztán eltört a kipufogó a középdobnál(2011). Aztán a középdob lukadt ki(2012), majd megint a cső tört el(2015). Hiába, most 14 éves gyári alkatrész, a magyar utak meg szétrázzák.
Ide hordtam szervizbe
Veszprémi szerelő, egy Subaru-guru. A kötelező szervizt csináltattam vele, gyorsan és olcsón dolgozik. Kreatív és ért a Subarukhoz.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Budapesti Subaru-specifikus műhely. Szintén hasonlóan fanatikus legénységgel és baráti árakkal.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 113650 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Alfa 33 (1.3) | Következő autója? | Lega OBK gen4 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
