A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Impreza (2000-2007)

Impreza WRX STi Limited 

Az ítélet értékelése
4,2(11 db)

Nemhiába sok csillagos...

Szöveges ítélet

Mult honap kozepen, vettem at uj automat, (hosszu vadaszat es az uj Impreza modell hervaszto kemfotoit koveto felvasarlasi laz hatasara megcsappant europai keszletekbol szerencsesen megcsipett utolso darab uj, svajci STi) ami egy 2007-es limitalt szerias Impreza WRX STi. Ez annyiban kulonbozik az alap STi-tol, hogy ezust szinu a felni, fekete a Brembo fektusko, nincs rajta hatso szarny (csak egy pici legterelo), bor karpitozasu a belso ter es a lokharitoban elol kodlampa van az STi logos muanyag betet helyen. Minden masban megegyezik a "kek kaszni-aranyfelni-nagyszarnyas" testverrel.
280 loero, 392Nm, 6 gangos sportvalto, sportfutomu, sport ABS, kapcsolhato vizbefecskendezes (intercooler) es manualisan allithato nyomatekelosztas. Meg csak az elso bo 2 ezer kilometeren vagyunk tul (ezert izgulok is, nehogy iteletem a virtualis kuka aljan vegezze...) de mar beszamolhatok legalabb az elso benyomasokrol.

Latvany: en termeszetesen gyonyorunek latom... es bar elso ranezesre visszafogott a dizajn (ez allitolag az un. "D" limitalt szeria azaz "diszkret" kivitel???) nekem mindig egy verszomjas rallyautonak tunik. A parom egyszeruen csak Suzuki Liana vagy Dacia Logankent csufolja...erdekes modon tobb holgy ismeros is az utobbi tipussal hozta kozeli rokonsagba - marmint ami a kulso jegyeket illeti.

Belso ter: Mondeo utan kimondottan szuk. Kemeny. Egyszeru. A kapcsolok valoban egy Swift belso terere engednek asszocialni, bar ennek is meg van a maga uzenete: elnyuhetetlen es pontosan annyit tud amennyit kell: kapcsolni. Teljesen letisztult egyszeru formak, minden a sportossag es funkcionalitas szolgalataban. Es hat ez az amitol hosszu utakra nem feltetlenul ez a legalkalmasabb jarmu...amihez hozza tarsul a kemeny rovid ulolapu, szuk ules es a feszes futomu. Hatso ulesen a hely max. egy gyerekulesnek elegendo, felnott utaztatasa 100km-nel hosszabb tavon inkvizicio kategoria.

Hangszigeteles: a hajtaslanc kozismerten talan a vilag legjobbika...dehat a sok kapcsolodo elem mechanikai surlodasa nem egy zajtalan jelenseg. Raadasnak ott vannak az alacsony sulypont erdekeben bealdozott hianyzo szigetelesek pl. a csomagtarto fedelen ami teljesen csupasz. Esoben a felcsapodo viz hangjat felerositi a kerekjarati iv, ezzel is felhivva a figyelmet az ovatos duhajkodasra. Azert osszessegeben persze elviselheto, de csak annak tudataban, hogy egy sportautoban ulunk.

Menetteljesitmeny: ...brrrrrrr. Nagyon megy. Pontosabban alul (ertsd: 4000 korulig) nem ijeszt meg, csak szepen erobol mozgatja a vasat, mint egy jobb fajta soros 4-es 2 literes auto. Aztan 5-6 ezer kozotti fordulaton beindul a boxer korus es 6 ezer felett mar nem lehet visszafogni 1-2-es fokozatban a pacikat, soxor csak az elektronikus leszabalyzas allitja meg a gyorsulas iramat. Nagyon gyorsan kifekszik a fordulatszammero mutatoja a 8 ezer folotti vegallasban. (hiaba na, 2006 ev motorjarol van szo!) A legkomolyabb erenye a 120 folotti tempoknal tanusitott brutalis megindulasok. Bar nem stopperoltam de gyanitom rekord gyanus a 120-220-as sprint. Kulfoldi autopalyan a 250-es ora szerinti temponal meg csak 6300-at forgott a motor es boven adta volna tovabb is, csakhogy ennel a temponal mar tenyerizzasztoan pattog ez a szemelygepjarmu - igy a jozan esz leparancsolta a labam a gazrol.

Kanyarkepesseg: talan ez a csucspont, a maximum amit a joszag adni tud: iszonyatos iven fordulas majdnem mindegy milyen uton es milyen temponal. Ez is a veszely benne: elhisszuk (igy nehany ezer km utan is) hogy minden kanyar beveheto, randomszeruen...pedig valoszinuleg nem, de errol most meg engem senki nem gyoz meg! ;-) Mellesleg szamomra uj vezetesi technikat kell alkalmazni: akkor fordul el (szellemvasutszeruen) a gep, ha levesszuk a labunkat a gazrol. Ha latvanyosan akarunk fordulni, akkor pedig kakaon bele kell rakni az elejet a kanyarba es taposni a gazt, hogy elinduljon a fara - ez egyelore nekem inkabb vizes uton sikerult es iszonyatos botozas kovette a kanyart, hogy egyenesbe varazsoljam ujra a vasat s bar szerintem nagyon jo voltam - Mc.Rae-nek valoszinuleg eltero velemenye lett volna az akciorol... van meg mit tanulnom.

Koltsegek: hat ez az ami miatt szerintem senki ne gondolkodjon benne, ha teljesen sajat kasszabol kell fedeznie a jatekot. A fogyasztasa legelso tankolas utan 18.3 liter volt 100 km-enkent, pedig nem is toltam neki. Aztan a 4.-ik, 5.-ik utan mar javult a dolog, jelenleg a 60 literes tank teletolteset kovetoen kover 450 km-t lehet leautozni. "Vigasztalasul" csak 98-as vagy 100-as oktanszamot eszik, tehat a kilometerdija nem nevezheto alacsonynak. Erre jon meg a gumi: a 17"-os 225/40-es Bridgestone Potenza W abroncs darab arat nem firtatnam, amit szinten jo etvaggyal fogyaszt, foleg a kanyarokban es a kigyorsitasok alkalmaval. Es hat mivel ezzel az autoval nagyjabol a kozlekedes kanyarodasbol, gyorsulasbol es fekezesbol all - ugy becsulom legkesobb 20ezer kilometernel johet egy ujabb garnitura...

Egyeb szempontok:
- kuplung: a varakozasommal ellentetben meglehetosen konnyu, jol adagolhato
- fek: kemeny, 1-2cm-es ut. Hatarozott fel(ra)lepest kivan de konnyen megszokhato
- csomagtarto: zsigulisan kulccsal nyithato (na jo, bowdennel is mukodik a vezetoules mellol); befogadokepessege meglepoen jo. Eros kozepkategorias meretekkel buszkelkedhet.
- vilagitas: nagyon jo fenyereju es teritesu a tompitott xenon fenyszoro, talan a tavfeny lehetne picit erosebb
- kilathatosag: elore, hatra tokeletes a kilatas, nagyon jok a visszapillanto tukrok, talan nincs is holtszog. Egyedul balra kikanyarodasnal a jobb oldalra tekintes korlatozott picit az ulespozicio ill. az utasules vastagsaga + B oszlop miatt.
- "Hi-Fi"... ;-)) ha-ha-ha! Vicc kategoria. Subaru sajatmarkas termekerol beszelunk, amit velemenyem szerint azzal a cellal fejlesztetek(??), hogy tovabb novelje a gepkocsi menetteljesitmenye iranti tiszteletet, kihasznalva a kontrasztot... Annak idejen a Skoda 120-asomban uzemelo 1500 Ft-ert vasarolt lengyelpiacos magno 2db 8Ohm-os TV-bol kiszerelt Tesla hangszoron nagyobbat szolt mint amit ez a szerkezet 6 hangszoroval a Subaruban tud. Borzalmasan gyer! Mindamellett 1 CD es 1 magno reszt is felvonultat, amire kedves baratom csak ennyit mondott: "Van meg par Dr. Alban kazim, ha gondolod szivesen atpasszolom.". No comment.

Vegul : ha valakinek egy STi Impreza helyett kapott az « Eletem Almai » toplista elso 3 helyenek egyiken es alkalma nyilik ra, hogy szert tegyen egyre – ne gondolkodjon, vagjon bele! Viszont kalandoroknak, « No Fear » harcosoknak ill. csalados embereknek – velemenyem szerint – ellenjavallott !

Remelhetoen nemsokara mar bovebb tapasztalattal jelentkezem. De azt hiszem ennel az autonal kulonosen az elso benyomas marad a meghatarozo. Most megyek aludni, mert holnap ujra az STi kormanya mogott frissnek es ebernek kell lennem! :-)

U P D A T E:
1.
Lassan 10ezer kilometernel jarok - es meg mindig nyulik a szam szele amikor alkalmam van kicsit durcasabban megforgatni a kanyarokban...Hiba lista sem bovult csak egy zavaro dolog jott elo: nagyobb sebessegnel a gephazteto a menetszeltol felfeszul. Ez egyreszt nyugtalanito latvany, masreszt 200 folotti temponal mar eroteljes szelzaj is kiseri a jelenseget. Nem beszelve persze a fogyasztas novelo hatasrol...Szervizben ujra be lett allitva - tesztelni meg nem volt alkalmam.
Apropo fogyasztas: hat alattam nem all meg atlag 14-15 L alatt 100km-en. Elofordult mar az is, hogy a 60L-es tankot 220 km alatt szaritottam ki. De nagy odafigyelessel le lehet(ne) akar 11L ala is tornaszni az atlagot - dehat ilyen alapon kozlekedni A-bol B-be busszal is lehet.
Meg egy eszrevetel: kezd megjonni a hangja. Eddig szinte zavaroan csendes volt, mostanaban viszont (foleg hosszabb utak utan) oblosebb es melyebb organummal kedveskedett. Lehet, hogy kezd kiegni a kipufogo?? Talan belecsempesztek a ferdeszemu/rizszabalo barataink egy kis hangtompitot ami atsegiti az autot az elso muszaki vizsgan, aztan rovid uton es tervezett modon lebomlik? Ha igy van, akkor nem is rossz otlet!

2.
21000 km folott jarok, az auto meg mindig tele meglepetesekkel...persze jo ertelemben es itt a vezetesi elmenyre gondolok. Sin-autokent viselkedik az oszi takonyban is pedig meg a slick-jellegu nyari gumival kozlekedek. A gephazteto 200-as tempo koruli zugasa es emelkedese nem mult el, de miota egy internetes video belso kameras felvetelen is ugyanazt a bugo hangot meghallottam, amit ez a jelenseg okoz, azota ugy vagyok vele, hogy a mernokok is valoszinuleg tudnak rola es nem zavarja oket. Hat akkor engem miert zavarna?
Fogyasztasi update: ...hat...egyik hosszabb utazas alkalmaval a 60 literes tankot csontra szaritottam 215 km alatt....ez azert durva bar igaz, itt sikerult az auto ora szerinti veget is kiprobalni, ami vastagon a 260-as szam folott van olyan 270-280 korul. A tartos nagy tempo exponencialisan magasabb fogyasztast eredmenyez. Az abszolut minimum 9.7 liter volt 100 km-en, nem is ertem hogy jott ossze.
Megjelent meg egy uj dolog: jardara le-fol hajtaskor ropognak a szelvedok: de ezt mar masnal is olvastam, hogy szeria tartozek.
Megjegyzes: barmerre vezettem eddig (magyarok, olaszok, svajciak, nemetek, stb.) az Impreza WRX-STi tesok messzirol udvozlik egymast. Hiaba na, ez mar egy kaszt :-)

3. Az autó már nincs meg, 3 év és 123 ezer kilóméter után fájdalmas szívvel megváltunk egymástól. 90.000km-ig rezzenéstelenül tette a dolgát a kitartó nyüstölés ellenére. Aztán egy Livorno-Lausanne éjszakai gyorsasági után (órákon keresztül 200 fölött tiportam) elkezdte csipegetni az olajat. Nem sikerült rájönni, hogy a turbo ki-kimaradozása és a növekvő olajzabálás között volt-e összefüggés de 120 ezer kilometeres korára 3000km-enként 1 liter szintetikus versenyolajat bepuszilt. Ez még pont tolerancia határ de semikképpen sem az egészség jele volt. Ettől függetlenül az utolsó percig hűséges és strapabíró társ maradt, soha nem hagyott ott sehol, a legdurvább havas utakon is keresztbecsúsztatva, széles perverz vigyorral az arcomon szlalomoztam át az alpesi hágókon rostokló kamionok és vergődő kocsik között...

Egy életre szóló élmény volt ez a 3 év amivel az STi a második helyre került a hosszú ranglistán, közvetlenül a kockaladám után. Igen, a Ladát talán már semmi sem taszítja le a trónusról mert az ismert jelképen túl a Lada egy olyan életérzést adott nekem, amit már soha a "nyugati társadalom" mentén szocializálódodott tömegek nem fognak megismerni...

Hibalista

- * gyarilag nem volt belove a bal elso kerek dolesszoge (balra huzott a kocsi) ezert 500 km utan garancialis futomuallitast vegzett az ertekesito hely szervize. - * 150km/h folott felfeszulu, ill. 250km/h-nal 4cm magasra felnyilo es uvolto menetzajt produkalo gephazteto beallitasa...nem lett jobb

Ide hordtam szervizbe

Crissier, Emil Frey Subaru - Svajc Nagyon lelkiismeretesek, mindent a vevoert (es annak megtartasaert) szemlelet. idokozben keletkezett karcokat ingyenben kipoliroztak, szervizeleskor a kulso-belso (ingyenes) tisztitas termeszetes.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2007
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 123000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? Mondeo 2.0 TDCi Ghia 5 ajtó Következő autója? A5 Sportback 2.7 V6 TDI Multitronic
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Impreza 2000 (2000 - 2007)

További ítéletek (38 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)