A halottaskocsi
Szöveges ítélet
Akinek nem volt saab-ja nem is érti azt a furcsa érzést, hogy ez egy saab, mintha valami tartást adna az embernek. Mindig is benzinpárti voltam/vagyok de megláttam és tudtam, hogy ő az én következő autóm. Mint ahogy a következőt, ami természetesen szintén saab, csak most 93. Szóval a 9-5 komi 193000 km-el, na persze valahol inkább a 300.000 volt a valódi, de ezt már úgysem tudom meg, szóval... 1.9 Tid, a maga 150 lovacskájával és az 1600 kg os súlyával nem mondható versenyautónak, ám ha megindul érezhető, hogy van benne tartalék, 170 ig szépen egyenletesen gyorsul/húz. Stabilan az úton marad, bár van egy kis hajó érzés, bevallom ez most hiányzik is. Sajnos a dízelségét nem tudtam megszokni és mivel leredukálódott a mindennapos használat a városra, így nem is volt maradása, nem akartam kinyírni és átadtam egy barátomnak aki ki tudja használni. A fogyasztása taposva télen sem ment 7 fölé, nagyon baráti egy ekkora dögtől. Pakolhatósága praktikussága csillagos ötös, ford galaxy ajtókat simán betettem hátra, nem koppant az oldalán. Városban kicsit vicces volt vele parkolót találni, hisz hosszabb a mondeo IV nél, de ehhez hozzá lehet szokni. A belsőt sajnos csak részben változtatták meg az első 9-5-höz képest, annak ellenére hogy ez már a 3. ráncfelvarrás volt, bár az anyagválasztás igazán jól sikerült, talán bátrabbak lehettek volna a tervezők mégiscsak eltelt pár év az első 9-5 óta. A legnagyobb kérdőjel, a pohártartó hiánya, hisz csak egy azaz 1 db volt elöl, hátul semmi. Extrásabb kivitelben is csak 3 azaz három darab volt a max, hát ezt nem értem, hogy hogyan gondolták, még a swiftembe is sikerült kettőt beletenni, a nissanomba pedig 5 öt. Összességében szerettem imádtam, miután a bölcsőszilenteket kicseréltem egy igazán komfortos kis cirkáló lett. A tévhitekre csúnyán rácáfolt miszerint drága a fenntartása, kb 100.000 ft volt az összköltség amit kért/kapott az autó, ezt 13 hónap kb 21000 km alatt, ebben természetesen a jó minőségű olaj és szűrők is benne vannak sőt az autó lesötétítése, a csomi teleszkópok, az izzók, a szilentek, az új antenna stb, szóval nem egy költséges dolog fenntartani. Két dolog idegesített nagyon, az hogy 5 fok alatt minden indítás után menübe be és fűtésrásegítő kikapcs, ezt azért mert a vezető alatt van a kipufogókivezetése az előmelegítőnek és nagyon büdös, illetve hogy a leglehetetlenebb helyzetekben kezdett regenerálni. Ezeket leszámítva csak ajánlani tudom, bár nekem fekete színben volt, talán pacekosabb világosabb színben venni, mert az eleje egy nagy króm volt, a mások által halottaskocsinak csúfolt szerelmemen. Kényelmes, megjelenős, tágas beltereű hátul is kényelmes, igazi nagy családi kocsi, én főleg szállításra használtam, de privát célra is sokszor jól jött a tágas beltér.
Hibalista
- Izzóból a 13 hónap alatt megevett vagy 5 db-ot, csomagtér teleszkópok, bölcsőszilentek, antenna,
Ide hordtam szervizbe
Saját magunk, szervízben dolgozom
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
én és kollégáim
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 192000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 213000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 93 1.8T 150le és már meg is van |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
