A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2008)

Mégane 1.5 Dci 87 LE Grandtour 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Életem első autója - az ár/érték bajnok igásló

Szöveges ítélet

Göbölyös Zsolt leírta milyen a VW-je 100.000 után, ezekután úgy döntöttem én is megírom milyen az enyém közel ugyanannyival.

Előzmény: Frissen kikerülve az egyetemről, évekig olvasva a számtalan autós újságot és portált döntenem kellett milyen autót választok napi 150 km-es (évi 35-40.000km) munkába járásra, 90%-ban autóúton.

Feltételek: 5-10 éves, olcsón fenntartható, diesel, kombi, alacsony futásteljesítménnyel (valahol 70 és 150.000km között, amit a korára való tekintettel már felesleges márkaszervízbe vinni, persze tudom állapotot veszünk nem kmt, de na...). Már az elején halott ügynek tűnt az egész, hisz az egész egy oximoron...

Octavia, ceed, golf variant, astra, mazda 3... amik megfeleltek a kívánt állapotnak mind 3 millió felett. Mivel nekem csak 2 misim volt, a hahu-n beállítottam egy hirdetésfigyelőt, de túl sok lehetőség még így sem merült fel, mígnem 2 és fél hónap aktív keresgélés után rá nem találtam egy megane-ra. Az ára mellett még mellette szólt, hogy apámnak qashqaia volt, ugyanezzel a motorral, csak 110 LE-s kivitelben. Belerakott 350.000km-t és a kopó alkatrészek időszerű cseréjén és a 15.000km-es olajcserén kívül nagy problémája nem volt vele.

Egy ügyvéd feleségéé volt, 66.000km, 7 éves. A szőnyeg a vezetőoldalon a magassarkúnak megfelelően kikopva, anyósülésre dobálva a női válltáska bizbaszai a műszerfal kemény műanyagját felsértették, mindkét oldalt a fenekén parkolási sérülések, horpadások. A vezetőoldali ülés oldaltámasza törött, pedig gariba cserélték. Vezetőoldali ajtóhatároló kattog. Mást személy szerint nem vettem észre, így megvettem.

A tulaj a kötelező 2 olajcserén más karbantartást nem végzett, így röviddel a vásár után első féktárcsa + fékbetét, hátsó fékbetét vmint biztonságképp vezérlés és vízpumpacserére került sor. (Az olyan kis bizbaszok mint ablaktörlőlapátcsere, hűtőfolyadék feltöltés... stb. most itt nem említem de gondoljátok hozzá)

3 olajcsere után a benyomások: Először is tisztázzuk: Ezzel az autóval, pontosabban ezzel a motorral szerelve nem fogok aszfaltot szaggatni. 1200as fordulattól már jól húz, városra elég is, de azért meg kell vele gondolni az előzést. Min. 1 gang vissza és padló, másképp csak centizve vagy lendületből fog menni. Egy 15.000km-es periódus alatt egyszer 0.5-1l olajat nekem is rá kell töltenem, mint Göbölyösnek a VW-nél vélhetően a sok pályázás/autóút miatt. A Wiener Neustadt - Miskolc - Wiener Neustadt (1200 km kb.) 1 tankkal, különösen a végén kicentizve, de megoldható ha meglátogatom az otthoniakat.

Külseje nagyon szép, elölről kecses, a hátsója fenomenális, nagyon bejön. Egyszerűen formás, márpedig ha forma eladja az autót, akkor kijelenthetem a franciák jó munkát végeztek, mikor tanultak a II. generációs kacsasegg hibájából.

Autóúton ill. pályán 5.-ben 90-nel 2000-es, 130-nál 3000-es fordulattal pörög. Én előbbin 100-as tempomattal 4.5-ös átlagfogyasztással poroszkálok. Az autópályatempót is bírja (130-cal 6.5-öt eszik), de 140 felett már kellemetlen a szélzaj, a fogyasztás fillérbaszó módjára nekem már az egekben, így nagyon nem erőltetem. A váltó egy renaulthoz képest meglepően pontos, bár a hátramenetet vmiért nehezen veszi. (Ez lehet francia sajátság, édesapám qashqai-ában ugyanezt vettem észre) A kormányzás ennél jellegtelenebb nem is lehetne, visszajelzést alig ad, egy kicsit túlkormányzottnak érzem, különösen városban. A rugózás a francia kényelemnek megfelelően zseniális.

A vezetőülés kényelmes, bár nem eléggé testreszabható. A belső tipikusan középkategóriának megfelelő anyagokból lett összerakva. A kényelemre sehol se lehet panasz, elférnek mögöttem is, az első sor ülésfűtése télen pedig különösen aranyat ér. A csomagtartó kellően nagy, hárman voltunk vele síelni, nem kellett külön tetőbox hozzá. Elnyel mindent, meglepődtem amikor 2db 180x80as ágyrácsot is simán be lehetett rakni, bár nem lehet sajnos egy szintbe hozni a hátsó ülések háttámláját a csomagtartóval.

Összességében azt kaptam tőle, amit vártam. Kényelmes, elvisz A-ból B-be, néha meghökkentően alacsony fogyasztással, de ez nyilván kompromisszumot kíván teljesítmény terén. Nem vele fogok élményautózni, de nem is arra lett tervezve. Ha még akarok érte valamit kapni, akkor lassan csereéretté fog válni, bár még pakolnám bele a kilométereket, de azzal hogy diesel és francia, gyakorlatilag az értékcsökkenés kódolva van a sorsába sajnos.

Hibalista

- Vezetőoldali ajtóhatároló - Helyzetjelző és fényszóró kiégett - Vezetőülés deréktámasz állító

Ide hordtam szervizbe

Renault Iniciál Sopron - Értik a dolguk, de piszok drágák.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Oláh autószervíz Miskolc - gyors, pontos, korrekt csapat

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 66000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 51000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? Talisman
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2008 (2009)

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)