A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira Tourer (2011)

Zafira Tourer 2.0 diesel 130lóerő cosmo 6-os kéziváltó 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szeretnivaló családi kedvenc

Szöveges ítélet

Az autó nagybátyám céges autója volt előtte, így teljesen ismert előélettel vásároltuk meg. Az autó kb minden extrával el van látva, ami elérhető, ami nincs: ülésfűtés, kormányfűtés, start-stop, sávelhagyás figyelmeztető, radaros tempomat. Ami van azt nehéz felsorolni, de megpróbálok mindent: panoráma tető, panoráma szélvédő, középen a tili-tolis kartámasz, 2zónás automata klíma, navi 900, sima tempomat, elektromos kézifék, vissza gurulás gátló, parkoló radar és kamera, holttér figyelő, küszöbön opel jelzés, műanyag krómhatású betétek a kilincsekben, led-es nappali lámpák elöl, xenon fényszórók (automata világítás kapcsolás, automata magasság állítás, kanyar követés, távolsági fényszóró automata felkapcsolása autópályán/országúton), kanyar fényszóró (egy plusz izzó, nem a ködlámpa), esőérzékelős ablaktörlő, motoros külső tükrök, sport-tour mód.
A világítás nagyon jó, öröm vele este menni (legjobb extra).
A navi nem rossz, de lassú, le lehet fagyasztani, de az alap dolgokat jól megteszi (kiírja, hogy épp mi megy a rádióban, pontos/gyors pozicionálás), hivatalos frissítése a térképnek 70-80ezer ft. Egyébként van egy kis gomberdő, de hozzá lehet szokni könnyen.
A panoráma cuccok nagyon jók, főleg a pan. szélvédő (jó kilátás, be lehet állni a piros lámpa alá). Mondjuk emiatt a tetőcsomagtartó fix pontos, nem tetősínes (ez akkor jött elő, mikor mentünk síelni a boxxal)
Az esőérzékelő okés (de nem nagy szám).
A holttér figyelő jó (bár néha becsipog fölöslegesen is, pl parkoló autóra, vagy lehet hogy koszos, 140-150fele kikapcsol, meg néha véletlen szerűen kikapcsol, igaz egyszer megnyomtam hátul a lököst)
A park. kamera jó, bár szokni kell. Oldalra nehéz vele látni, hogy mi merre meddig, viszont a távolságot jól lehet rajta látni hátra középen, hogy mennyi van még. A parkradar jó, de előre csak annyit mutat, hogy mennyi van még (azt nem hogy merre), hátul mutatja a kamera képén a kijelzőn, hogy merre. Bekapcsol a kamera és a radar, ha az ember rükvercbe teszi, viszont előre menetben lassú sebességnél nem kapcsol be a radar (kivéve ha a gombbal külön bekapcsolod).
Az elektromos kézi jó, van automata kioldás is (ha véletlenül behúzva hagyod, és úgy indulsz el). A visszagurulásgátló csak meredek leejtőn kapcsol be (erre volt egy visszahívás (opel gyulainál voltunk), ne tudom mi változott, érzésre semmi).
A motor külső tükör van, de csak belül a gombbal lehet behajtani. Nem hajtódik be ha, 2szer lenyomod a kulcson a bezárás gombot (ezt még az ezer éves s-max is tudja). Erre próbáltam keresni megoldást, mert idegesít, még nem találtam :(.
A kartámasz sok rekeszes, hasznos, mély, bár ha az ember tesz a pohártartóba valamit, akkor nem lehet a kartámaszt előre húzni teljesen. Ha hátra van húzva, az meg a középső sor középső utasának lábát zavarja.
A klíma jó, hűt fűt ezerrel, hőfokot is be lehet állítani. Mondjuk nyáron hiába állít be az ember alacsony hőfokot, ha nem kapcsolja be mellé a klímát).
Az elülső alsó légterelő lejött (már) mindkét oldalt (valószínűleg padkázástól), de nem észrevehető.

Az autó eddig nagyon jó. Előtte benzines 1.6-os A zafiránk volt, ehhez képest ez sokkal erősebb. Szerintem ez több is van, mint 130 ló (vagy csak érzésre). Ugyanebből van 165 lovas változat is, amit insigniáknál feltuningolnak 200 felé is. Bár egyrészt ez egy családi autó, elég neki ennyi paci, másrészt már a 165lovasnál gyakoribbak a motor problémák (insignia forum). Már mentem vele 221-gyel is (waze szeint), óra szerint 235 (nyilván német autópályán), itt kicsit leejtett is az út. Az autó simán megy 180-nal, itt stabil még. A 200 is megvan neki, utána már nyögve nyelős, és kevésbé stabil (én német autópályán a 180-190-et ajánlom utazó sebességnek). Az autó mivel dög nehéz 0-ról lassan gyorsul, de aztán kettesben dízel és turbó lévén nagyon gyorsul. Van egy sport gomb is, amitől egy kicsit tényleg erősebb lesz a kocsi, és piros lesz a műszerfal (de azért nem eget rengetően lesz gyors), viszont a tour gomb változtatásait még nem vettem észre.
Az előző autónk gyengébb benzines volt, most ez erősebb dízel. Félek , hogy majd kijön a dízel gyengeség (kettős tömegű lendkerék, részecske szűrő), főleg, hogy legfőképp városban (Bp) használjuk (néha autópályázunk is), de eddig még szerencsére nem jött elő. Ami volt eddig javítás, az elhanyagolható.

A kanyar képességei nagy bálna révén nem egy mazda mx5, de egy nagyautóhoz képest teljesen ok. Fékei elég jók, kormánya szintén jó (sokkal könnyebb forgatni, mint a régi autóét)

Hosszú távra tervezünk a kocsival (kb haláláig), remélem így is lesz (és nem jön elő egy-két mai "fogyasztói társadalom által gerjesztett probléma").
Szemezek egy-két opc karosszéria elemmel, illetve létezik gyári hátsó ledes lámpa (főleg ez tetszik nagyon), remélem majd beindul az utángyártás, mert egyelőre még drága, és nem találni az alkatrész áruházakban.

Hibalista

- Vásárlás után kellett javítani: -rendszámtábla világítás néha rossz (valamilyen érintkezési hiba, beázhatott, cserélték a foglalatot) - -eltömődött a szélvédő mosó (tisztítani kellett) (opel maxabotól jött így, javította kamara autó bosch szerviz) - - később: vizsgáztatni kellett (sima ügy, semmi nem volt) - aztán: hibakódot dobott ki - egyik gyújtógyertya csere, a másik hibakódot nem tudták mi (azóta nem jött elő) (kamara autó bosch szerviz) - - olajcsere periódus lejárt (a kocsi is jelezte): végül ez már az opel gyulainál lett megcsináltatva

Ide hordtam szervizbe

Kamara Autószervíz (bosch): régóta hordjuk ide kocsijainkat. Nem olcsók, de a szokás, a hogy megbízunk bennük a múlt miatt idekötött. Meg anno azért jöttünk át hozzájuk, mert megcsinálták az egyik autónkat (amit a másik nem tudott rendesen), akkor minőséginek tűnt. Viszont aztán szemtelenek lettek: mindig felszámoltak plusz költségeket (hűtővíz, ablakmosófolyadék feltöltés... és ezek méreg drágán, volt mikor úgy vittük oda, hogy direkt fel volt töltve minden, és akkor is felszámoltak rá). Később ezt már külön mondtuk, hogy nem kérjük, aztán lassan abbahagyták. Nehéz a kommunikáció a szerelőkkel, de a Wendler Attila a legjobb (az "öreg"). Kedves családias szerviz, szegről végről ismerjük is őket (csak túl távoli ismerősök, így könnyebben lehúznak).

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Opel Maxabo: előtte ott volt szervizelve a kocsi. Kétszer találkoztunk, mindkét alkalommal bunkók voltak (a munkafelvevő főleg). Nem tudtak válaszolni a kérdésekre. Miután karácsonykor a facebook-on írtam róluk negatív értékelést rámírt Pozsonyi Márk ügyvezető, felajánlott egy tesztvezetést az új zafirával sérelmeinkért (még nem éltem a lehetőséggel).Opel Gyulai (Bp): az insignia fórumon őket javasolják, így mikor volt egy visszahívás hozzájuk mentünk. Aztán kaptunk egy éves karbantartási árajánlatot, ami elég kedvező volt (55ezer), amibe én kértem, hogy legyen benne az olajcsere is (21ezer). Végül itt csináltuk meg az olajcserét, mivel a Bosch szerviznél 30ezer felett lett volna (a többit nem kértük, de kedvező ajánlat volt, elvileg a GM támogatja az alkatrészeket, ezért olcsóbb a márkaszerviz). Be lehet menni szerelés közben a kocsihoz, az ügyintéző egész kedves. Nem a világ leggyorsabbjai, és számomra kinn van a francban.Most valószínűleg váltunk a kamara (bosch) szerviztől az opel gyulaira, de nehéz a váltás a megszokottról/relatív megbízhatóról az újra. Mivel eddig csak egy olajcserét, és egy szoftver frissítést csináltak nincs sok tapasztalatunk velük

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? opel zafira benzin 1.6 2001, opel kadett kombi Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira Tourer 2011 (2013)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)