A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mx-5 (2005-2015)

Mx-5 2.0 Sportline 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Motorpótló

Szöveges ítélet

A családi Skoda mellé (amit nagyon szeretek), akartam egy olyan autót, ami kicsit nagyobb teljesítményű, nagyobb élményt ad és nyitható tetejű. Meg is kérdezte a feleségem többször is, hogy minek egy kabrió, a válasz az volt, hogy "csak". Több autó is számításba jött, de sok kabrió és roadster teszt elolvasása és megnézése után csak az MX-5 maradt, mindenhol áradoztak a típusról. Hónapokig keresgéltem, de ez nem egy Golf, relatív kevés van belőle és az eladó autók száma is alacsony, kicsi a választék. Az NC ráncfelvarrás utáni változatából szerettem volna egyet, a 2005-ben bevezetett első verziónál kicsit sarkosabb, átformált elejű változat tetszett a legjobban. Itthon és német oldalakon is keresgéltem kevés sikerrel. Volt, hogy felbukkant egy potenciális autó, de az eladó fel sem vette a telefont, aztán 2 nap múlva el is tünt a hirdetés, egy másik alkalommal inkább el sem mentem megnézni, mert a leírásban szereplő extrák és a képek nem voltak összeegyeztethetők, a nepper azt sem tudta, hogy mit árul. A német oldalakon árult autók sem voltak jelentősen olcsóbbak az itthoniaknál, de legalább volt választék. Mire már szinte csak a német import maradt volna, egyszercsak felbukkant egy autó a Hahun, ami minden szempontból megfelelt. 2011-es, 2 literes, keménytető, xenon, nem ezüst szín, gyári kihangosító...Fogtam a kisebbik gyereket és elmentünk megnézni. Minden stimmelt, nagyon jó állapotban volt az autó, az alját kivéve, az hozta a Mazdák jellegzetességét, a rozsdásodó futóművet és alvázat, gond még nem volt vele, de alvázvédelem kell majd.
Az autót rendesen használták roadster mivoltához képest, mert közel 100.000km volt benne, de frissen volt szervizelve, minden szervízigazolás megvolt, folyamatosan ott javították, ahol megvették és vigyáztak rá, nagyon tetszett. Megnéztük, hazamentük, aludtam rá néhányat, újabb teszt és videó nézegetések után egy hét múlva visszamentünk.
Kipróbáltuk, az már az első alkalommal feltünt, hogy a fékeket cserélni kell hátul, mert nagyon rozsdásak, hullámosak voltak a tárcsák, újabb hibák a próbaúton derültek ki, hogy a jobb első fék koppan néha és a klíma sem működik, ez utóbbi javítását a kereskedő vállalta, a többit belealkudtam az árba. Nagyszervíz után ez kicsit furcsa, de lehet, hogy a klíma még nem volt üzemképtelen akkor és a fékek gondja is inkább a kinti tárolás és az lehetett, hogy néhány hónapig nem használták, eladás előtt. Átvittem egy Mazda szervízbe, átnézték, újabb hiba nem derült ki, de legalább az is kiderült, hogy törésnek sincs nyoma és hogy nem csak az én Mazdám, hanem mind rozsdásodik. 3-4 éves alvázvédelemért "kiáltó" autókat láttam az emelőkön.
Szóval megegyeztünk, egy hét alatt a papírmunka is elkészült és fülig érő szájjal elhoztam az autót.
Az már a hazaúton kiderült, hogy az autópálya nem ennek az autónak és utasainak való, az utolsó 20 kilométeren már letértem a pályáról, kinyitottam a tetőt, az már sokkal élvezetesebb volt.
Azóta néhány hónap eltelt, még a feleségem is elvitte néhány alkalommal, a gyerekek pedig imádják. Mindenki vigyorogva nézi az utcán és az utasok is hasonlóan élvezik a dolgot. A hegyi szerpentineken élvezetes leginkább a dolog, a Felsőtárkány Lillafüred útvonal az egyik legjobb adrenalin bomba, de persze lehet "normálisan" is közlekedni vele. Egy alkalommal ugyanitt egy kevésbé rutnos motoros lehúzódott, el is engedett minket, nem bírta a tempónkat, persze nem ez a jellemző, de mutatja, hogy milyen sebességgel lehet vele egyenesben és főleg kanyarokban közlekedni. Alacsony súlypont, részben önzáró differenciálmű, jó fútómű és gumik... A menetteljesítménye épp megfelelő, de azért nem versenyautó és pörgetni kell, amit kifejezetten jól visel. A karosszéria merevségén érződik a tető hiánya, de nem vészes. A kihangosító hangvezérléses, de ez inkább hátrány mint előny, sajnos a hívás kezdeményezéséhez kézbe kell venni a telefont, fogadáshoz és beszélgetéshez legalább nem, a telefonkönyvet nem tölti be és hangosan, angolul "szól", hogy bejövő hívás, de azért jó hogy van, kocsiban kézbentartott telefont soha nem használok. A fogyasztás 6,5 (öreguras stílus)-11 literig (kanyargós, padlógázas hegymenet) bármennyi lehet. A belső tér nekem szokatlanul kicsi, szokni kell, a bőrülésekbe nagy melegben az ember háta nagyon bele tud izzadni. A csomagtartó nem szempont, de azért használható, vagy 4 zsugor ásványvíz belefér. A motoros tető gyorsan nyit, zár és nagynyomású mosót használva sem ázik be.
A hátsó féktárcsákat, betéteket kicseréltük egy szerelő barátommal, de néhány hét múlva elkezdett a féknyeregben valami zörögni, mindkét oldalon hátul. Szétszedtem összeraktam semmi javulás. Utána olvasgattam és vettem szilikonzsírt a vezetőcsapokhoz és egy másik zsírt a fékbetétek hátsó oldalára, ez eltüntetett minden zajt elöl és hátul is. Az alvázvédelem lesz még a téli teendők egyike, de persze jó idő esetén még fogok vele menni tavaszig, mert ilyenkor is élvezetes a dolog, csak egy sapka kell.

Hibalista

- Klíma elengedte a gázt (csatlakozó csere + töltés: 40.000 Ft), hátsó féktárcsa és betét csere (45.000 Ft), mind 4 féknyereg tisztítása, átzsírzása (8.000 Ft), mert a két hátsó nyereg zörgött, a jobb első néha koppant. Váltó és differenciálmű olajcsere (12.000).

Ide hordtam szervizbe

Unicar Eger, telefonon segítőkészek, de az egyeztetés utáni visszahívás, ajánlatadás elmaradt. Ettől még lehet jó a szervíz, de ezzel ügyfeleket vesztenek.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Saját magam, miután a szervíz nem adott ajánlatot, vissza sem hívott.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 96000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mx-5 2005 (2005)

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)