Igazi élményroadster. A hétköznapokban is.
Szöveges ítélet
Egy dízel Smart és egy dízel Yaris után úgyéreztem, egy sportosabb autó lenne nekem való. Sportautó csak hátsókerekes lehet, vagy összkerék a szememben. Nagyon tetszenek a cabriok és mindigis szemeztem az MX5ös Mazdaval, régebben még az NB-vel, azonban tavaly volt a neten egy Limitáltszériás magyarországi darab, 2.0 literes motorral, Bilstein sportfutóművel, sperr diffivel, hatos váltóval, bordó bőrülés, krómkeretes szélvédő, ülésfűtés, ESP. Ez mindenidők legjobban felszerelt, legerősebb és legdrágább MX-5ös szériája. Egyből beleszerettem, el is mentem megnézni a kiszemelt példányt, szerelővel átnézve és komolyan utánajárva is minden rendben volt vele, úgyhogy megvettem. A fogyasztása amire számítottam, 10 liter körül van, legtöbbször városban. Pályán és országúton kevesebb, télen +1-2 liter.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/224461.html
Nagyon sportosan használom az autót, a sperr diffinek rendesen van feladata a kanyarokban. :) Iszonyatosan jól érezni az autó működését, a tökéletes futómű, az 50-50%os súlyelosztás, a 4 nagyon jó tárcsaféknek, sportos kuplungnak, pörgős motornak köszönhetően minden megtett méter öröm az autóval.
A Torsen diffi és a Bilstein sportfutóművel nagyon jól lehet érezni, mikor, hogy fog keresztbeállni, egy kis kuplungmozdulatra hármasban is lehet vele nagy tempóval driftelni, kettesben csak elég odalépni a gázra kanyarban vagy már előtte. :)
ESPvel hétköznapi autóként is vezethető, nagyon komolyan lefékezi az autót, ha megcsúszna egy rákuplungolástól vagy hirtelen kormánymozdulattól, egy nő is elvezeti akár hóban is... Én legtöbbször kikapcsolom, de azért télen, mikor hatosban is megy néhol a kipörgésgátló, néha kényelmesebb, ha nem kell figyelni az autóra.
Műszerrel bemérve 7.024 alatt van az autó százon, 40-80ra 2,8 másodperc, 80-120ra 4,7.
Rossz utakon is nyugodtan lehet vele normálisan közlekedni, a Yarisnak volt, hogy leért az alja, ennek soha, de ha mégis, fém kartervédője van.
A váltója tökéletes, én hétköznapi autóban automataváltó párti vagyok, de ebbe ez való, egy kemény, pontos, hibátlan, gyorsan kapcsolható manuális váltó.
190 centimmel épphogy elférek benne, ennél max. pár centivel nagyobbaknak ajánlom. Ez komoly előrelépés az NB után, abba nem tudtam kényelmesen ülni. Az ülés nagyon kényelmes és nagyon nagy élmény a többi autó kilincsével szemezni a lámpánál. :)
A xenonlámpa fényét gondolom nem kell bemutatnom, tökéletes.
Én a kertben szabadban állok az autóval, soha nem ázik be a tető, jeget, ónosesőt mindent tökéletesen bír, 1 másodperc alatt hátra lehet dobni. Autópályán 140 felett elég nagy a szélzaj hátulról, de akár nyitott tetővel is elviselhető, ennek elég magas a segge, hogy ne csapjon be a szél a gyári szélfogóval együtt!
Az autót amúgy mindenki megnézi, legyen csaj vagy fiú, fiatal vagy idősebb, egyszerűen a rikító piros szín és a gyári króm dolgok vonzzák a tekintetet. Csomagtartója számomra elég, sose viszek benne semmit. Egy hetes Olasz túra csomagjai bőven belefértek.
Lényeg a lényeg, nagyon jól működő, tökéletes élményroadster-ről beszélünk, amit úgy is használok, amire gyártottak. Lehet, hogy kicsit elfogultan beszéltem róla, de ezt váltja ki a vezetőjéből.... ;
Hibalista
- Szervizet csak olajcserekor látott. - 1x állítottak még a xenonlámpa magasságán...
Ide hordtam szervizbe
Mazda D&W, márkaszerviz, nagyon korrektek, 20ezres szerviz alig volt 30ezer körül...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Yaris | Következő autója? | 350Z? Újabb MX5? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |