A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mx-5 (2005-2015)

Mx-5 1.8 Soft Top 

Az ítélet értékelése
3,6(5 db)

Harmat

Szöveges ítélet

Szeretem az autókat. Asszem autóbuzi vagyok. Mindig is szerettem volna egy roadstert. Nem kabriót tehát, hanem roadstert. Nézegettem, hogy mit is lehet kapni viszonylag normális áron, 5-6 millió környékén. Szarrá használt S2000, daewoo belsejű Boxster, macáknak való SLK, szlovákrendszámos ocsmánybangle Z4, rég kifutott MR2, kábé ennyi. Német maffiapresztízsautóba amúgysem szállnék be, úgyhogy maradt az MX-5.

Tetszett. Jobban tetszett az összes többi alternatívánál, és sokkal puritánabbnak is tűnt. Ez aztán pláne tetszett. Ha puha párnák kellenek a kényes seggem alá, inkább behuppanok az Alfámba. Második autóként azt hiszem vállalható az MX5-től a kompromisszummentesség.

Arra is számítottam, hogy nem feltétlenül néznek benne ingyenélő adócsalónak. Meg aztán azt is elhittem magamnak, hogy végre én lehetek az utlimate cool faszagyerek. Úgyhogy gondoltam megveszem.

Mint említettem, másik autóm egy Alfa. 156-os 1.9 Dízel. Sajnos túl jó autó. Mert ha valaki Astrából, vagy Golfból ült volna át az MX-5-be, biztos hatalmas pozitív visszacsatolás érte volna őt vezetési élményben. Sajnos én csak hümmögök. Pedig az MX5 gyári Eibach ültetéssel és gondos futóműállítással rendelkezik. Sajnos ennek ellenére a kormányzás az Alfában sokkal közvetlenebb, sokkal több a visszajezés az útról, sokkal jobban élvezhető az egész. A fékek is fényévekre vannak az Alfáétól. A kanyarsebesség, a futómű... valahogy az egész nem elég fasza. A rugózás még az Eibach rugókkal is puhányabb. Az Alfaé keményebb... Röhej.

Aztán ott van a motor. Harmatgyenge. A gyárban parasztvakítósra hangolt elektromos gázpedál miatt az ember azt hiheti, hogy alig benyomott gázpedálnál, alacsony fordulaton nagyon megy, ergo nyomatékos. Csak aztán fullgáznál szintén ugyanennyire megy. 4000-ig úgy nyúlik, mint a rétestészta, 5000-7000ig van benne valamire való erő. Sajnos mivel 5 sebességes, ezért minden üveghangú váltást kivéve ez alá esik vissza fordulat, országúti tempóban előzni vele kifejezetten kockázatos. Először azt hittem, hogy valami gond van vele, aztán rájöttem, hogy ez ilyen. Üveghangon kell járatni, akkor megy.

Egyébként a roadster érzés megvan. Fúj a hajamba a szél, a városban a pofámba jön az IFA szaga, a zajtól nem hallom a hifit, ha nem vigyázok, lesül az arcom a napon, és minden paraszt engem néz. Yeah.

A cinizmust félretéve nem rossz autó ez. Roadster is, puritán is, tűrhetően is megy, jól is néz ki, kicsi, aranyos, és közvetlen. De azért összességében nem azt kaptam, mint amiről álmodtam. Evvan.

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 10000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 156 Következő autója? 159
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mx-5 2005 (2005)

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)