A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus KOMBI, 1,6 TREND 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kissé fapados és szürke, viszont megbízható

Szöveges ítélet

2009 október 29. (A leadás napja, 49500 km)
----------------

Négy év és négy hónap után leadtam, egy kolléga vette meg.

Sokáig úgy nézett ki, hiba nélkül aszolválja a nálam töltött időt, de aztán a hajrában két hiba is becsúszott. Ezzel együtt is sokkal jobban szerepelt, mint a Megane. Békésen váltunk el.

Kaptam helyette egy három éves Focust (81 ezer kilométer, egy kolléga ült benne, tehát valós az adat), pont ugyanez a motor, ugyanez a felszereltség, szintén kombi: várhatólag jövő augusztusig lesz nálam, annak a kritikáját is ide fogom majd írni.


2006 április 30 (túl a bejáratáson, 10200 km):
---------------------------------------------

Tíz hónap után a fõ benyomás változatlan: egy szürke, alapvetõen
elfogadható autó, egy-két nagyobb (fogyasztás, váltó) és több apró hibával.
Céges autónak megfelel (ajándék lónak ne nézd a fogát), egyelõre
megbízhatóan húzza is az igát (ez az összképen sokat javít), sajátnak viszont
nem választanám. Néhány további kifogást összeírtam, bár ezek alapvetõen az
elsõ benyomást (lásd lentebb) nem változtatják meg.

A nagyobb problémák:

-- A fogyasztás télen már majdnem a 10 litert verdeste.
-- A váltót még mindig nem szoktam meg, ennyi idõ után már
kijelenthetem, hogy szerintem ócska.

És a kisebbek (bár némelyik nagyon idegesítõ):

- Kb. két hetente egyszer nem indul el elsõre a motor. Másodjára
eddig még mindig sikerült.
- A motort nem csak gyengének érzem, de hangosnak is.
- A légkondi kapcsolójának led-je nem látható a vezetõülésbõl, fölé kell
hajolni. Ergonómiai baki, nem az egyetlen.
- Nem tudom, hogy a Ford, a Nokia, vagy a szerelõ tehet-e róla, de a
kihangosító idegesítõen mûködik. Minden jelentéktelen telefonüzenetre
leveszi a rádióról a hangot. Ez roppant dühítõ, amikor mondjuk éppen
azt hallom, hogy a "Bajnokok Ligája elõdöntõjében a Barcelona...", ekkor
a rádió elnémul és a telefon közli, hogy õ most fejezte be az aksi
feltöltését. Röpke fél perc elteltével visszakapcsol a rádió, hogy
"... a döntõt május xx-án rendezik Párizsban." Kiróbáltam mindenféle
telefonbeállításokat, de egyik sem segített. Egy tisztességesen megcsinált
rendszerben csak a hívás szakítaná meg a rádiót, a többi lényegtelen
jelzést maximum rákevernék a hangra. Mondom, errõl nem biztos,
hogy a Ford tehet...

Egy pozitívum a végére:

+ A légkondi megszokható. Pontosabban megtalaláltam az elfogadható
beállításokat.

És egy jótanács, fõleg gyerekeseknek: ha netán nem része a
felszereltségnek, érdemes extraként rendelni a hátsó
ablakokra napfényrolót.

2005. augusztus 19. (az elsõ értékelés, 2700 km):
------------------------------------------------

Másfél hónapja van nálam az autó, így az értékelés csak az elsõ
benyomásaimat tartalmazza. Fontos háttérinformáció, hogy egy
(2002-es, tehát nem a legújabb) Renault Megane-ból ültem át, így ez
sokkal inkább egy összehasonlító elemzés, mint egy önálló értékelés.
(A Megane-ról írt Népítéletet lásd a
http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=26087 címen)

A negatívumok:

- A motor: önmagában semmi baj az 1.6-os motorral (a gyengébbik, van
egy erõsebb is a Focusokhoz), de bizony gyengébb mint a Megane-é és
ezt alacsonyabb sebességfokozatokban érzem is: pl., míg a Renault
vígan felment a Rákó utcán kettesben, addig a Focussal néhol egyesbe
kell visszaváltanom. Hármas-kettes viszonylatban is vannak hasonló
példák. Persze a kasztni is nehezebb kicsit (1205 vs. 1277 kg), de ez
végülis mindegy, rááadásul a nehezebb kasztni nem ad nekem plusz
szolgáltatást...

- A fogyasztás: eddig kb. 9 liter, vegyes üzemben, ami elég
soknak tûnik, még akkor is, ha - nyár lévén - légkondival értendõ. A
Megane 8 körül evett.

- A csomagtér: Elsõre határozottan kisebbnek éreztem a Focus
csomagterét, de az adatok nem mutatnak nagy különbséget (A Megane
485/1600, a Focus 482/1525): valószínûleg a csapottabb hátsó és a
tömzsibb formaterv miatt tûnik a tényleges 65 liternél nagyobbnak a
különbség.

- A csomagtér ajtaja: hát ezt lehetetlen rendesen becsukni, a rugó
nagyon erõs, tehát felülrõl biztos nem csukódik, alulról se mindig
rendesen: van egy állapota, amikor ránézésre már OK, de a mûszerfalon
mégis nyitottnak jelzi. Ilyenkor szépen kikászálódok és rácsapom, nem
minden indulat nélkül, na olyankor rendesen becsukódik. Ráadásul
így garantáltan összepiszkolom a kezemet. Aki ezt tervezte,
az remélem a pokolban ezt fogja csukogatni a´la Sziszifusz.

- A légkondi túl erõs, már az elsõ fokozatban is szétfújja a fejemet.

- A váltót még szokom, a kettes és hármas közötti átmenetet néha még
mindig nem tudom elsõre bevenni.

- a belsõ tér kicsit komor és unalmas. Néhol kicsit olcsó is, pl. az
ajtókárpit (errõl még írok) és a kormány.

- Fapadosság: a Megane ugyanennnyi árért (ezek lizingelt céges
autók, a cég által meghatározott lizingdíjért, tehát az ár ilyen
értelemben azonos, már amennyire ezt én tudhatom) több kényelmi
felszerelést adott. Ezek persze leginkább apróságok, de a
komfortérzet nem lebecsülendõ már ebben a kategóriában sem. Néhány
példa a "hiányzó" extrákból:

-- gerinctámasz (Nem tartottam sokra a Megane gerincámaszát eddig.
Most visszasírom, mert a Focus ülése - gerinctámasz nélkül - sokkal
kényelmetlenebb!

-- tetõcsomagtartó (általában nem kell, de amikor igen, akkor
nagyon hiányzik!)

-- fedélzeti számítógép (na jó, nem egy nagy durranás, de
mégiscsak jó, ha az autó kiszámolja helyettem a fogyasztást és
megmondja, kb. mennyit mehetek még tankolás nélkül. Ezt a Trend nem
adja.)

-- Elektromos alakemelõ (Van elektromos ablakemelõ az elsõ ablakokra,
de az nem fér a fejembe, miért csak lefele mûködik a pöccintéses
üzemmód??? Ha csukni akarom az ablakot, akkor bizony nyomnom kell a
gombot, amíg fel nem nyomja a motor. A Megane mindkét irányban
pöccintésre - is - mozgatta az ablakot és ezt is visszasírom. Nem is
értem, hogyan képzelik ezt a Fordnál? Amúgy, ha már valasztanom
kellene, akkor szerintem inkább a csukásnál mûködjön pöccre, amikor
ugye már mennék tovább - mondjuk a parkolóban már kinyilt a sorompó -
de nem tudok, mert még mindig azt a nyamvadt gombot kell nyomnom...
Ennyit az ergonómia és a Ford kapcsolatáról.)

-- ajtókárpit: ez sem nagy ügy de azért nem hagyom szó nélkül, hogy
az ajtók mûanyag borításáról süt az olcsóság és kifejezetten
igénytelenül és gusztustalanul néznek ki: ez már kilóg a
kategóriából, lefele sajnos. Arról nem is beszélve, hogy az
illesztések borzalmasak és már most lötyög az egész: mi lesz itt két
év múlva?

A pozitívumok:

+ Az ablaktörlõnek van egyszeri üzemmódja, ez néha kényelmes

+ Van igazi fénykürt is, a Megane-ból ez hiányzott és elég
kényelmetlen volt gyorsan ki- és bekapcsolni a fenyszórót
villogáshoz...

+ az indexeknek is van pöccentõs üzemmódja, ez jó

+ A két ülés közti tér igényesebb, mint a Megane-nál, több
tárolórekesszel

+ Nagyobb a kesztyûtartó is.

A nagy kérdés:

Bár láthatólag a negatívumok listája sokkal hosszabb, ez azért akkor
is csak az elsõ benyomás. Hosszabb távon derül ki, megérte-e váltani,
méghozzá elsõsorban a megbízhatóság lesz a döntõ. Ha a Ford kevesebb
hibát produkál, mont a Renault, akkor a fapadossága ellenére is
elégedett leszek vele.

Hibalista

- Három és fél évig semmi. Aztán a kézifék. Majd a kormányszervó, ez utóbbi vészjósló nyikorgások közepette.

Ide hordtam szervizbe

Ez egy céges autó, amit nem én fizettem, így az áráról nincs véleményem. Jár hozzá céges assistance, azaz a szervízekkel nem elsõsorban én fogok bajlódni. A szerelés idejére csereautót is jár majd, így különösebben nem zavar majd az sem, ha elhúzodik a javítás. Persze éppen az assistance miatt nem nagyon fog elhúzodni szerintem, mert általában 3 vagy 4 nap után már a szervíznek kell csereautót biztosítani, ezért addigra mindig megjavítják. Szóval a szervíztapasztalat nem feltétlenül releváns egy "mezei" tulajdonosnak, akit nem véd hasonló assistance.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (5) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 49500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Megane I Következő autója? Fusion
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)