Tökéletes kezdő motor, nem csak rövid távra!
Szöveges ítélet
2004ben vettem, előtte egy ETZ 125öt nyúztam. Régi álmom volt egy bandita, szeretem a nakedokat, és a 400as Banditok kifejezetten tetszettek. Egy japán belpiacos kereskedésben vettem, ezért a fentiekben olvasott szervizek közül volt pár amit a biztonság kedvéért végeztem el hogy valóban minden rendben van e de szerencsére nem volt gond. A szerviz résznél leírtakat nem feltétlen kell ennyire szabályszerűen betartani, de én szeretem ha a dolgok pontosan alakulnak, így mindent a maga idejében végeztem el, se előtte se utána.
Jó, rossz tapasztalat : Én a nyugisabb motorosok közé tartozok, igyhát nem hajtottam még ki a motor belét se és valószínű a képességeinek határait se feszegettem még. Papír szerint 51 paci gyári adatok alapján is nagyjából ott körül van. Szerintem megfelelő az ereje, előzésekkor (ha az ember nem 200al versenyez) még nem volt hogy alul maradjak, egy-két visszaváltás, határozott gáz, és már meg is van oldva. Persze az erő kérdése motorostól függ, kinek sok kinek kevés. Hosszútávon nem egy kéjutazás, a térdem a derekam megszokta sínyleni, de tudni illik hogy 186 cm vagyok, szóval lehet bennem van a hiba. :) Kétszeméllyel is kényelmes a motorozás, igaz a motor erején erősen észrevehető a + súly cipelése, és a hátsó személynek a kapaszkodás miatt nem egy leányálom az utazás. (igaz ezt még az illetékes 2. személytől nem hallottam csak nekem volt kényelmetlen mikor próbáltam, de szintén közrejátszhat a magasság). Fogyasztásról mint írtam átlagban 6,5 körül mozog, de volt már hogy megkapta a magáét és megette a 8at is. De városon kívül átlagos 120-140es utazóval 6,5 fölé sose ment. Indítással sose volt gondom, csak téli álom után (ami nálam november végétől március elejéig tart általában) van egy kis macera, de hosszabb tekerés után röffen akkor is. De volt tél hogy hónapos állás után kitoltam akksit visszaraktam kulcs be indít és kész röffent is. A szivatót és a hideget az én motorom nem szereti, nem biztos hogy ez tipikus Bandit hiba, habár pár helyről hallottam már. Sokan panaszkodnak a csupaszsága miatt hogy nagy sebességnél kényelmetlen, és gondot okoz. Természetesen nem úgy viselkedik mint egy burkolt motor, de nekem nem volt eddig semmi különösebb gondom a menetszéllel, igaz 160 fölött már illik rádőlni a tankra, főleg aki magas. Egyszóval összefoglalva, én imádom, és még imádni is fogom egy ideig, mert számomra kielégítő a teljesítménye is és egyéb tulajdonságai is, kezdő és haladó motornak pedig szerintem kiváló, persze aki Rossi nyomdokaiba akar járni az ne ezt a típust válassza.
Hibalista
- Romlani nem romlott rajta semmi el. A kötelezőket leszámítva de ugye az meg kopó alkatrész! Cserélve lett benne első teló olaj mert két személlyel koppant néha, meg amugy is puhábbak a Banditok első telói, keményítve lett rajta kicsit. Olajcseréket a megadott 6000 Km enként cseréltem (szűrővel együtt) (3 liter kell bele, 2500huf / liter kb, + a szürő 1500huf) gyertyák 8000 renként (CR8EK 2500huf/db), légszűrő és hűtővíz(1-2000huf) vétel után 8000el lett cserélve. Első - hátsó fékbetét szintén 8000rel vétel után lett cserélve( elöre 5000huf/pár, hátra 4500huf/pár), plusz ekkor lett rá téve egy fém fékcső előre(15000huf). Volt rajta egy kompresszió mérés és egy szinkronbeállítás, de minden érték nagyjából megfelelő volt amúgy is. Volt rajta egy lánc csere, 12 000 km után megadta magát (35000huf mindennel együtt), cserélve lett első hátsó lánckerékkel együtt. Ami még meghalt rajta az egy hátsó kerék csapágy volt(1-2000huf).
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |