A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Gsx-R 1000 2001 (988)

Gsx-R 1000 2001 (988) 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

Korrekt izomgolyó

Szöveges ítélet

Mindig is a gyorsasági motorok tetszettek legjobban, de úgy alakult, hogy sokáig a krossz-, enduró- és szupermoto motorok felé sodródtam. Persze nem sajnálom, mert az életem boldog időszaka volt, amikor a barátokkal csapattunk. Kalandnak és testmozgásnak is kiváló volt - kivéve amikor szalagszakadásokkal vártam a sorsom jobbra fordulását. Aztán mindenféle okok miatt az utcai motorozás felé fordultam. A régebbi motoromat elcseréltem egy K1-es gixxer 1000-re. Kék-fehér idomok fehér kerekekkel...csak a megjátszós suzuki-gyűlölőknek nem jön be. Kis csúszásnyomok a bódén, de semmi extra gáz. Egy nyomon ment, nem húzott félre, a motor szépen járt. Nyélbe ütöttük a cserét és már azzal jöttem haza. Itthon ki kellett cserélnem egy rakás kopó dolgot rajta, így lett alapvetően rendben a gép.
Amikor piacra dobták, a legjobb ilyen motor volt a placcon, lenyomott minden "konkuransziát". A kinézete elég kortalan...szerintem. Egy átlagos laikusnak, vagy egy motormániásnak ez egy szuper motor, pedig már 14 éves. A gyerekek bámulják, (mint kis koromban én is tettem), az apukák meg kérdezgetik az adatokat és mondják, hogy ők is szeretik a motorokat, de sajnos nem lehet nekik (és a feleségük felé intenek). Az idomzat gömbölyded, testes, semmi anorexia, mégsem matuzsálem, ránézésre is erőt sugároz. Nekem pont megfelel és még mindig jól esik ránézni. Jó ráülni is, simán elférek rajta a buja 100 kilócskámmal. Csak ritkán veszem fel a magzatcsíra-pózt, mert nem megyek akkora tempókat és távokat és a szervezetem sem kívánja az effajta motorjógát. Legtöbbször az ülésen előrecsúszva-felegyenesedve közlekedem és így akár kényelmesnek is mondhatom, de szenvedősnek semmiképpen sem. Ami nagyon fontos, hogy van mozgásterem a gépen. Hétköznapi használatra is teljesen alkalmas. Jártam vele munkába akár télen, fagyban is, vagy kánikulában a belvárosi dugóban, sosem hagyott ott.
Cipeltem "utánfutót" (utast) is a hátam mögött. Mindenki megtalálta a helyét hátul is, pedig nem 50 kilós barbibabákról van szó. A motor nagyon jóindulatú a kétszemélyes kirándulás-túrázásnál is. Egyszer voltam pályán is. Ott éreztem meg egy kicsit abból, hogy mekkora tartalékok vannak még a tempómhoz képest a gumikban és a szerkezetben. Azt hiszem, ennél a típusnál volt először széria a kormánylengés-csillapító.

Pakolhatóság: Mágneses tanktáskát is használhatok, mert acél a tankja. A gömbölyded faridomnak és a klasszikus kipufogó-elhelyezésnek hála a hátsó ülés alatt egy rakás cucc elfér. Sokszor jól jönnek a csomagrögzítő-fülek is.

A blokk nagyon kemény. Már alapjárattól is lehetne használni, de nem vagyok csapágygyilkos és nem itt kell erőltetni ezt a motort sem. 2500-as fordulattól megindul és tol alaposan, aztán 7000 körül rettenetesen megtáltosodik és torokhangon visítva repít, mint az állat, egészen 12.000-ig. Egy vadi új hipercsoda biztosan csúnyán odacsapna neki, de ez is jóval többet ad a hétköznapokban, mint szükséges. Azt nem tudom, hogy mennyivel lennének erősebbek az újabbak, ha azok is csak eddig forognának és nem 13-14 ezerig. Egyetlen gondom a Suzukira jellemző, hogy a motorfékből tolóüzembe átmenet nem elég finom.

A váltó kicsit csontos, mégsem váltok rajta két sebesség közé és nem dobja ki egyik sebességet sem. Az üres is simán megvan, szóval szavam sem lehet, pláne, hogy megtudtam az előéletét. Olajcserekor a mágnes nem hogy nem sündisznó, de szinte teljesen tiszta.
Nem rajtolgatok vele, így a kuplungot sem kellett még cserélni, csak épp most a bowdent.

A műszerezettség is tetszik, jobban, mint az újabbaké. A fehér számlap piros fénnyel nagyon jól néz ki, csodálkozom, hogy nem ezt vitték tovább. Kiegészítettem egy fokozatkijelzővel, így már pöpec az egérmozi.

A váz nagyon stabil futást biztosít, ami az utcán bizalmat ébreszt, de a pályán sem kell vele küzdeni. Az újabbak könnyedebbnek tűnnek, pedig azok is 170 kiló körüliek üresen.
Az ülőpóz elég fekvőtámaszos. A lábtartó hátul van és így arra késztet, hogy előredőlj. A tank nem támaszt be a gyomromba (van amelyik motornál ez is gond), így csak a csuklómmal kell megszoktatnom a terhelést már pár hetes szünet után is. Érdemes figyelni a bukkanókat, mert a tökszi könnyen kap egy taslit a tanktól...

A fékeket mindenki zsigerből szídja a gixxereken, de okkal csinálták ilyenre. Szándékosan nem akarták túl érzékenyre a fékeket az utcai felhasználók miatt. A fáradásos esetek pedig a ki nem takarított kopadék okozza, ami nem engedi visszahűlni betétet. Ezeket olvastam a témában, az enyémet azonban fém fékcsővel vettem, így nem kellett ezekkel a gondokkal foglalkoznom és teljesen meg vagyok elégedve a fékemmel.

Sokan rettegnek ezektől a gépektől, de szerintem feleslegesen. Ésszel közlekedve ez sem öl meg, de nem árt résen lenni. Rengeteg hülyegyerek van, akik felültetnek maguk mögé valakit és azzal alaposan lefosatják a bokájukat, meg rögtön egykerekeznek, ha van kinek produkálni magukat, de ezek a majmok máshol sem tudnak viselkedni. Ezekből a történésekből rengeteg városi legenda kelt szárnyra és az emberek ismeretlenül félnek ezektől a versenyparipáktól. Pedig ezeknek van a legstabilabb vázuk, legminőségibb futóművük, fékük, a legkorszerűbb a blokkjuk. Ami stabil és megbízható majdnem 300 km/h-nál, az harmad-feleakkora tempónál is biztonságos nekem. Alapvetően tényleg teljesen felesleges motorok a közútra, de akkor már el lehetne autókázni 50-60 lóerős autókkal is, nem?

A hangja alacsony fordulaton is mély és üvöltős, hétezer felett pedig beindul a torokhangon visító turbina. Nagyon tetszik! Sportlégszűrő és egy Giannelli dob van rajta. (Ezek miatt ki van kötve a kipufogó-szelep). Semmi túlzott feltűnősködés, de mégis mindenki hallja ha jövök. Ezek a frekvencia-biszbaszok már csak ilyenek. Normálisan járok vele, mert mindig haza akarok érni a kisfiamhoz és a traffipaxoktól is rettegek (hogy rohadnának meg!), így inkább élvezem vele az utat, mint hajtanám, de azért mozgásban tartom az alkatrészeket. Nem kell sokat tervezgetni az előzéseknél. Kicsit morzsolok (nem tekerek) egyet a fogantyún és már ott sem vagyok.
Sok motoron alig ér valamit a világítás. Itt még rendes méretű lámpatestet építettek be, egész jól látok vele.
Érdekes, de a csutkakormány miatt bárhol elférek, ahol egy robogó, ezért a pesti dugóban is mozgékony.

Teljesen megbízható gépezetnek ismerem. Ezt annak az ismeretében írom, hogy a vásárlás után tudtam meg, hogy egy drag bajnok ismerősöm (2x bajnok) versenymotorja volt korábban. 3-4 év alatt 18.000 km-t tettem bele és nem hosszú utakon, meg napokig tartó autópályázással, mégsem eszi a (Motul) olajat. Egyszer elromlott a fesszabályzóm (40e), tavaly pedig vezérműláncot cseréltem vezetőkkel (27e). Ezeken kívül akku-, lánc-lánckerék-, féktárcsa-, fékbetét-, kuplungbowdencsere történt az elmaradhatatlan gumicserékkel együtt. Ha az ember megvadul, hamar lekoptat pár forintot a gumiról. Eddig a kétkomponensű Bridgestone tetszett a legjobban (BT016). Jó kompromisszum a tapadás és a tartósság között. A Conti sportAttack pár ezer km alatt elfogyott és mégsem fogott akkorát, mint gondoltam. Nagyon jó ár miatt egy roadAttack-ot (sport-túra) vettem hátra. Olvastam, hogy sokan csinálnak hasonlót és ezekkel a gumikkal elmennek 10-12000 km-t is normális használatnál ... kíváncsi vagyok. Kapott egy bukógombát és egy sötét bubis plexit, ami lehetne még bubisabb is.

Ha tehetném, egy K5-t vennék ugyanebből (annyi jót hallottam róla), vagy s1000r-t, vagy rr-t, de a mostanival is teljesen elégedettnek és szerencsésnek érzem magamat. Csak ajánlani tudom bárkinek, akit ilyen érdekel. Remélem nem romlik el, hogy ennyit dicsértem...:-)

Hibalista

- A kopó és csere-érett dolgokon kívül a feszültség-szabályozóm adta meg magát a generátor állórészével együtt. Használt alkatrésszel oldottam meg 40.000 jó magyar forintért.

Ide hordtam szervizbe

Amit tudok, megcsinálom magam.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Robi a Motorrad-nál nagyon szimpatikus szerelőemberke. A szelephézag-állítás és a mapping is olcsóbb volt a konkurenciánál. Lehúzás, vagy nagyképűsködés nélkül is jól megcsinálja a munkát.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? FE450e Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (790 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.