A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

Gs 650EZ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Öreg rakéta

Szöveges ítélet

1982 vége felé születtem, a mostani pasim akkor még csak 2.-os volt az általánosnak nevezett iskolában. Nem sokáig maradtam Japánban, hamar hajóra szálltam, hogy Kaliforniában az első tulajdonosom örülhessen nekem. Sok mérföldet tettünk meg együtt, hegyeken, sivatagokon át, sőt, mivel a srác az NSZK-ban volt katona, újabb óceánon kelhettem át. Észak- Európát is alaposan megismertük, de ekkor már sok alkatrészem cserére szorult volna, így nem tértem vissza az USA-ba. Már elmúltam 10 éves, amikor rám találtak újra, igaz pici cselként egy RD 350-el hirdettem együtt magamat. Addigra már az olajleeresztő csavarom helyén egy parafa dugó volt, a második fokozat körmei is eléggé elkoptak, tankomon és oldalfedeleimen komoly esések nyomait őriztem.
De mégis hazavittek, bár elég hideg tél volt, és egy kanyar közepére helyezett, fagyott vízzel álcázott aknafedél ismét megviccelt. Egy nyarat végigmotoroztunk, érdekes volt a hely, amit itt tengernek hívtak, de mégsem jött felőle sós pára. Aztán kapcsolatunk második telén komoly felújításon mentem keresztül. Akkor már legalább 160.000 kilométer volt bennem, jöhettek az új féktárcsák, új dugattyúk, új kapcsolódó fogaskerékpár ( pont velünk szemben volt egy gépműhely ), lengővilla csapágy újragyártás ( bizony, a sivatag hamar ledarálja a tűgörgőket ), új főtengely-, lánckerék tengely-, teleszkópszár-,szelepszár szimmeringek, új vezérműlánc és még sok apróság. Rendbe rakták a szétesett villamosságomat is, sőt, még a vázamat is elvitték homokfújni és szinterezni is. Írhatnánk, hogy azóta is felhőtlen és boldog a kapcsolatunk, de már ezen felújítás óta is eltelt több mint 20 év. Közben kis gazdám kitalálta, hogy lecseréli a megszakítós gyújtásomat, végül is sikerült, csak a két középső dugattyúm teteje átégett a jellegmezőhöz szükséges adatgyűjtés folyamán.
Tavaly, nagyjából 130.000 közösen megtett kilométer, és egy majdnem sikertelen műszaki vizsga után ( 8x mentünk mAgyarországon vizsgázni, erre a 9.-nél azt mondták, nincs is ilyen típusú motor...) újabb ráncba szedés jött.
Ismét új féktárcsák, első-, hátsófék felújítás, már nem is tudom hanyadik új lánc-lánckerekek, teljes karburátor felújítás, gyári gyújtás / jeladók, újrahúzott ülés, és egy ügyes karosszériás a tankot is felújította ( egyszer beugrottam télen, mint egy sündisznó úgy nézett ki a tank, ahogy visszahúzogatta a horpadásokat. Most majdnem egy literrel több fér a tankba...). A karburátoraimat már nem tudtuk Molnár Bercihez vinni, de az új szerelő is egész jól dolgozott, majd viszünk Neki finom lekvárt, mákos tésztát, meg drága kenyeret. Még talán kapok 4 új, eredeti indexet, és két rendes oldalfedelet, de már így is elég csinosnak érzem magam, így 35 éven és legalább 300.000 kilométeren túl.

Hibalista

- Ez egy 1982-ben készült sornégyes amit a sivatagtól kezdve az Alpokig a legváltozatosabb helyeken gyilkoltak. Nincs olyan oldala, amin ne csúszott volna már, legalább 300.000 km lehet benne. Sok motor nem éri meg az új első gumit, ezen már a harmadik első féktárcsa szett került nemrég cserére. És nem azért, mert el lett cseszve, hanem azért, mert elkopott ( na jó, amivel vettem annak egy gumiszerelő adta meg a végső lökést, de szerencsére már úton volt az új).
- Kuplung lamellák, láncszettek, már nem is számolom őket.
- A két középső dugót is én tettem tönkre amikor gyujtást próbáltam gyártani rá. Mondjuk sikerült, csak elég drága lett.
- Második évben a hengerek jártak az ilka utcai gépműhelyben, a négy új dugóhoz illesztették hozzá.
- - Parafa dugó helyett csavar és menet gyártatása az olajleeresztőnél
- - Váz homokfújás, szinterezés
- - Kettes fogaskerék pár csere ( talán sokat kerekeztek vele? )
- - Lengővilla csapágy újragyártás
- - Blokkban összes szimering csere
- - Teló szimering cserék ( elsőkben vagy 4-5, hátsókban csak egyszer kellett, lassan aktuális )
- ...
- Ja, genertort most ( 2018) tekertem meg harmadszorra, mivel most ment tönkre a gyári (35 éves!) feszszabályzó.

Ide hordtam szervizbe

Molnár Berci Karburátor szinkron miatt kerestem fel ( úgy 96-97 környékén...), utána hidegen-melegen pöcc röff.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Tasi Mány ( 2017 ) Sok év állás után szintén egy karbi szinkron, most 2-3000 után újra kéne, de lusta vagyok.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1982
Kényelem (6) Használati időtartam 24 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 168000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (791 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.